Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Praca w siedzibie Komendy w godzinach pracy urzędu tj.: od poniedziałku do piątku w godz. 7:30 do 15:30. Budynek instytucji jest dostosowany do poruszania się osób na wózkach inwalidzkich (posiada windę, toaletę przystosowaną do osób z niepełnosprawnością na wózku inwalidzkim). Pomieszczenia są zlokalizowane na I piętrze. Pracownik wykonuje czynności o charakterze administracyjno – biurowym. Praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie. Wysiłek fizyczny związany z przemieszczaniem akt i dokumentów. Realizacja zadań pod presją czasu. Przewidywane wynagrodzenie zasadnicze to 4300,00 zł brutto + dodatek za staż.
Zakres zadań
- Sporządza listę płac oraz innych należności dla funkcjonariuszy i pracowników Komendy Miejskiej PSP w Radomiu.
- Sporządza przelewy od wynagrodzeń oraz inne rodzaje płatności.
- Prowadzi ewidencję oraz kolejność numerowania list wynagrodzeń.
- Wydaje zaświadczenia płacowe.
- Analizuje, weryfikuje karty wynagrodzeń.
- Sporządza obciążenia z tytułu refundacji wydatków.
- Sporządza do jednostki nadrzędnej zapotrzebowania na wszelkie świadczenia dla funkcjonariuszy i pracowników cywilnych.
- Sporządza bieżące księgowania dokumentów metodą komputerową.
- Rozlicza zwolnienia lekarskie funkcjonariuszy.
- Kompletuje i numeruje dokumenty.
- Sporządza deklarację podatkową, współpracuje z właściwymi terenowo Urzędami Skarbowymi, a także uzgadniania konta 225.
- Współpracuje z ZUS-em w ramach realizacji zadań określonych w obowiązujących przepisach w tym: sporządza miesięczne deklaracje rozliczeniowe, uzgadnia konta 229, sporządza PR-7; Rozlicza wpłaty składek na ubezpieczenia: zdrowotne, rentowe, emerytalne, społeczne do dnia 5 każdego miesiąca – funkcjonariuszy i pracowników cywilnych; Zgłasza do ubezpieczenia nowo przyjętych funkcjonariuszy, pracowników cywilnych, osób na umowę zlecenie oraz członków rodzin.
- Prowadzi windykację należności - rozliczanie zajęć komorniczych, sądowych i pozostałych – dotyczących funkcjonariuszy, pracowników cywilnych oraz dotyczących KM PSP w Radomiu.
- Prowadzi ewidencję syntetycznego konta 011,013,020,071,072,310.
- Prowadzi ewidencję analitycznego konta 130, 210, 4-ki.
- Uzgadnia saldo kont księgowych z odpowiednimi stanowiskami w Sekcji Budżetu i Rachunkowości i Wydziale Kwatermistrzowskim na koniec miesiąca.
- Prowadzi szczegółową ewidencję analityczną dochodów budżetowych w podziale na paragrafy.
- Prowadzi szczegółową ewidencję analityczną i syntetyczną inwestycji.
- Prowadzi ewidencję rozrachunków z dostawcami i odbiorcami, sporządza przelewy.
- Prowadzi kasę Komendy, zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz współpracuje z bankiem.
- Praca na programach wymaganych w jednostkach budżetowych podlegających samorządowi i koniecznych do pracy w finansach.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średnie ekonomiczne lub wyższe ekonomicznedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego po ukończeniu studiów ekonomicznych w komórkach finansowych lub 6 lat po ukończeniu szkoły średniej ekonomicznej w komórkach finansowych.
- Znajomość przepisów z zakresu finansów publicznych, m. in. ustawa o finansach publicznych i rachunkowości
- Prawo jazdy kat B
- Podstawowa znajomość ustawy o Państwowej Straży Pożarnej
- Znajomość obsługi komputera w zakresie Pakietu MS Office oraz innych urządzeń biurowych
- Znajomość instrukcji kancelaryjnej
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeżeli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Doświadczenie zawodowe w administracji rządowej lub samorządowej w księgowości
- Umiejętność czytania i rozumienia przepisów prawnych
- Odporność na stres; umiejętność pracy w zespole; sprawność działania; umiejętność organizacji pracy; skrupulatność; komunikatywność i kultura osobista
Dokumenty i oświadczenia niezbędne
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/ był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnieniu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
- Kopia prawa jazdy poświadczona za zgodność z oryginałem
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształceniaKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracyTermin i miejsce składania dokumentów
Dokumenty należy złożyć do: 2024-07-03 Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu Miejsce składania dokumentów:Dokumenty należy złożyć w formie papierowej w zamkniętej kopercie osobiście w sekretariacie komendy lub listownie (decyduje data wpływu do urzędu) z dopiskiem; "ogłoszenie nabór służba cywilna 2024 - Imię i Nazwisko" na adres: Komenda Miejska PSP w Radomiu ul. Romualda Traugutta 57, 26-600 Radom.
Dane osobowe - klauzula informacyjna:
KLAUZULA INFORMACYJNA DLA OSÓB BIORĄCYCH U DZIAŁ W POSTĘPOWANIU KWALIFIKACYJNYM DOTYCZĄCYM ZATRUDNIENIA W SŁUŻBIE CYWILNEJ W KOMENDZIE MIEJSKIEJ PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W RADOMIU
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej RODO, informujemy, że:
1. Administratorem przetwarzającym Pani/Pana dane osobowe jest: Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej w Radomiu (26-600 Radom, ul. Traugutta 57, tel. 48 36-88-900, fax. 48 36-88-909 e-mail: radom@mazowsze.straz.pl
2. Dla Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Radomiu, zwanej dalej także Komendą, został wyznaczony Inspektor Ochrony Danych, z którym można się skontaktować z wykorzystaniem poczty elektronicznej pisząc na adres: ochrona.danych@mazowsze.straz.pl
3. Pani/Pana dane osobowe, są przetwarzane w celach związanych z prowadzeniem postępowania kwalifikacyjnego do pracy w służbie cywilnej w Komendzie, na podstawie:
• art. 6 ust. 1 lit. c) RODO, to jest w związku z wypełnianiem obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, w zakresie danych osobowych określonych w przepisach prawa,
• art. 6 ust. 1 lit. a) RODO na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą w zakresie danych osobowych przekazanych przez kandydata dodatkowo, w szczególności w ramach CV lub listu motywacyjnego; przekazanie tych danych traktowane będzie jako jednoznaczne działanie wyrażające zgodę na ich przetwarzanie,
• art. 10 RODO w zakresie danych osobowych dotyczących wyroków skazujących oraz naruszeń prawa, a także w oparciu o inne przepisy prawa, w szczególności o ustawę o służbie cywilnej i Kodeks Pracy.
4. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych są:
• podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa, w szczególności w związku z ewentualną realizacją prawa dostępu do informacji publicznej lub konieczności publikacji danych wybranego kandydata w Biuletynach Informacji Publicznej Komendy oraz Kancelarii Prezesa Rady Ministrów,
• podmioty przetwarzające, realizujące usługi na rzecz Administratora np. w zakresie fizycznego wybrakowania i zniszczenia dokumentacji, serwisu systemu informatycznego Administratora.
5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres tego postępowania kwalifikacyjnego, a następnie maksymalnie przez 3 miesiące od daty jego zakończenia. Dane osobowe wybranego kandydata przeniesione będą do akt osobowych pracownika i przechowywane będą zgodnie z przepisami właściwymi w sprawach związanych z zatrudnieniem.
6. Posiada Pani/(-) prawo żądania dostępu do treści swoich danych, prawo ich sprostowania, usunięcia i ograniczenia przetwarzania. Dla danych przetwarzanych na podstawie zgody posiada Pani(-) prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Posiada Pani/(-) również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, jakim jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, 00-193 Warszawa, Stawki 2, tel. 22 531 03 00, fax. 22 531 03 01, e-mail: kancelaria@uodo.gov.pl) jeżeli uzna Pani/(-), że przetwarzanie narusza przepisy RODO.
7. Podanie danych osobowych przez osobę, która chce przystąpić do naboru jest wymagane przepisami prawa. Nie podanie przez Panią/a danych osobowych będzie skutkować nie zakwalifikowaniem do prowadzonego postępowania kwalifikacyjnego do pracy w służbie cywilnej w Komendzie lub brakiem możliwości dalszego udziału Pani/a w tym postepowaniu, jeżeli konieczność przedstawienia następnych danych osobowych określona była w trakcie tego postepowania. W zakresie nie określonym w przepisach podanie danych jest dobrowolne i ich nie podanie nie będzie skutkować w żaden sposób.
8. Przetwarzanie podanych przez Panią/Pana danych osobowych nie będzie podlegało zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO.