Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
- Stanowisko pracy zlokalizowane jest w pokoju biurowym - praca z dokumentami
- Praca administracyjno-biurowa w systemie codziennym od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-10.00, lub według uzgodnień
- Praca wykonywana również poza biurem – postępowania wypadkowe, wyjazdy służbowe i szkoleniowe, inspekcje
- Podstawowe wyposażenie stanowiska to zestaw komputerowy z oprogramowaniem
- Większość czynności wykonywana jest w pozycji siedzącej
- Obsługa komputera do 2 godzin na dobę
- Czas pracy zgodnie z ustawą o służbie cywilnej i wymiarem etatu
Siedziba Komendy znajduje się w Brzegu, przy ulicy Saperskiej 16 i jest budynkiem dwukondygnacyjnym. Praca wykonywana jest w pokoju biurowym jednoosobowym, znajdującym się na I piętrze budynku Komendy. Podstawowe wyposażenie stanowiska pracy to: zestaw komputerowy, telefon oraz meble biurowe.
Budynki Komendy nie są przystosowane dla osób niepełnosprawnych ruchowo (brak wind i podjazdów).
Zakres zadań
- Prowadzenie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przez strażaków oraz pracowników cywilnych Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Brzegu
- Sporządzanie i przedstawianie komendantowi powiatowemu zgodnie z zasadami obowiązującymi w Państwowej Straży Pożarnej okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia strażaków oraz pracowników jak też poprawę warunków służby i pracy
- Prowadzenie postępowania powypadkowego, przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków w służbie i w pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku służby i pracy
- Ustalanie okoliczności i przyczyn wypadków w służbie i w pracy oraz opracowanie wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe
- Współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi lub osobami, w szczególności w zakresie organizowania i zapewniania odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych strażaków i pracowników
- Uczestniczenie w pracach powołanej przez komendanta powiatowego komisji bezpieczeństwa i higieny pracy oraz w innych zakładowych komisjach zajmujących się problematyką bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym zapobieganie chorobom zawodowym i wypadkom w służbie i w pracy
- Koordynowanie testów sprawności fizycznej dla strażaków KP PSP w Brzegu
- Nadzór nad aktualnym wykazem czynników szkodliwych występujących na poszczególnych stanowiskach pracy
- Uczestniczenie w inspekcjach gotowości operacyjnej przeprowadzanych przez zespół inspekcyjny na poszczególnych zmianach służbowych
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średnie - Wykształcenie: średnie w zawodzie technika bhp oraz co najmniej 3 letni staż pracy w służbie bhp lub wykształcenie wyższe o kierunku lub specjalności bhp albo studia podyplomowe w zakresie bhp- Znajomość zagadnień z zakresu bhp (Kodeks pracy)
- Prawo jazdy kat. B
- Umiejętność obsługi edytorów tekstu i arkuszy kalkulacyjnych w programie MS Office
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- - Umiejętność organizacji i planowania pracy
- - Umiejętność analizy i syntezy informacji
- - Umiejętność pracy w zespole
- - Umiejętność skutecznej komunikacji