Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Charakter stanowiska związany jest z przeprowadzaniem kontroli zakładów górniczych:
praca w terenie,
szkodliwe i uciążliwe czynniki pracy (hałas, wibracje, zanieczyszczenie powietrza, wilgotność, zapylenie),
narażenie na zagrożenia naturalne (np. wodne, osuwiskowe),
narażenie na zagrożenia technologiczne pochodzące od pracujących maszyn i urządzeń , instalacji elektrycznych oraz mediów znajdujących się pod wysokim ciśnieniem lub wysoką temperaturą,
częsty i bezpośredni kontakt z klientem zewnętrznym, w tym wystąpienia publiczne
Sposób wykonywania zadań:
· pokonywanie pieszo znacznych odległości, często po dużych nachyleniach i nierównych powierzchniach,
· przemieszczanie się po mostach i estakadach znajdujących się na wysokościach,
· częste podróże do miejsc, które mogą być nieprzystosowane dla osób niepełnosprawnych ruchowo
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
· budynek urzędu przystosowany do poruszania się osób na wózkach inwalidzkich,
· pomieszczenia zakładów górniczych i rejony objęte kontrolą niedostosowane do poruszania się osób niepełnosprawnych
Zakres zadań
- Przeprowadza kontrole, w zakresie posiadanej specjalności technicznej, w tym dokonuje analizy stanu zagrożeń, metod ich zwalczania i stosowanej profilaktyki, kontroluje sporządzanie operatów ewidencyjnych zasobów złóż kopalin oraz sporządzanie i uzupełnianie dokumentacji mierniczo-geologicznej, w zakresie wykonywania pomiarów geologicznych oraz wydaje decyzje w powyższym zakresie z upoważnienia Dyrektora Urzędu, celem sprawdzenia zgodności prowadzenia ruchu zakładu górniczego z wymaganą dokumentacją i przepisami.
- Analizuje plany ruchu i dodatki do tych planów w zakresie posiadanej specjalności technicznej w celu przygotowania projektów decyzji dyrektora Urzędu w powyższym zakresie.
- Przeprowadza postępowanie wyjaśniające w przypadku stwierdzenia wykonywania działalności bez wymaganej koncesji albo bez zatwierdzonego lub podlegającego zgłoszeniu projektu robót geologicznych w celu przygotowania projektów decyzji dyrektora Urzędu w powyższym zakresie.
- Opracowuje projekty rocznych planów pracy, sprawozdania z ich realizacji, prowadzi statystyki, odpowiednią ewidencję oraz przygotowuje sprawozdania i informacje na temat podstawowej działalności Urzędu, w zakresie wynikającym z posiadanej specjalności technicznej, celem właściwego dokumentowania pracy Urzędu.
- Współuczestniczy w przeprowadzaniu oględzin miejsc wypadków, zgonów naturalnych, awarii i niebezpiecznych zdarzeń oraz dokonuje analizy ich przyczyn i okoliczności w nadzorowanych zakładach, celem ustalenia stanu faktycznego i osób odpowiedzialnych za stwierdzone nieprawidłowości oraz pomocy w przygotowaniu stosownych orzeczeń i decyzji w tym zakresie.
- Rozpatruje wnioski związane z opiniowaniem projektów zagospodarowania złoża i dodatków do projektów zagospodarowania złóż objętych własnością górniczą w celu przygotowania stanowiska dyrektora Urzędu w tym zakresie.
- Nadzoruje prowadzone akcje ratownicze w celu zapewnienia ich właściwego przebiegu.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe o profilu geologicznym lub geofizycznymdoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego (Powyżej 3 lat) w specjalności geologicznej w ruchu zakładu górniczego lub w urzędach organów nadzoru górniczego lub w urzędach organów administracji geologicznej lub w podmiocie wykonującym obsługę geologiczną
- Kwalifikacje zawodowe w zakresie sporządzania dokumentacji geologicznej złóż kopalin lub stwierdzone kwalifikacje geologa górniczego oraz stwierdzone kwalifikacje do wykonywania czynności w dozorze ruchu zakładu górniczego w specjalności geologicznej lub wykonywanie czynności w dozorze ruchu zakładu górniczego w specjalności geologicznej lub 3 lata pracy w organach nadzoru górniczego w specjalności geologicznej
- Znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym urzędów górniczych i ich zadań wynikających z obowiązujących przepisów, znajomość podstaw ustrojowych funkcjonowania państwa, znajomość przepisów Prawa geologicznego i górniczego wraz z przepisami wykonawczymi, znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego, Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia oraz ustaw o służbie cywilnej, o ochronie danych osobowych, ustawy Prawo wodne, Prawo ochrony środowiska i przepisów ochrony środowiska w zakresie zadań realizowanych przez urząd
- Posiadanie kompetencji: skuteczna komunikacja, samodzielność i inicjatywa, asertywność
- umiejętność obsługi komputera
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Stwierdzone kwalifikacje do wykonywania czynności w wyższym dozorze ruchu zakładu górniczego w specjalności geologicznej