Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Czynniki uciążliwe: praca w terenie, nietypowe godziny pracy (w tym dyżury), krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe, zagrożenie korupcją, permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach, praca w stresie i pod presją czasu
Kontakty zewnętrzne:
kilka razy dziennie: z przedstawicielami jednostek organizacyjnych pomocy społecznej
kilka razy w tygodniu: z przedstawicielami jst oraz z przedstawicielami jednostek organizacyjnych pomocy społecznej
kilka razy w miesiącu: z przedstawicielami ministerstwa właściwego ds. rodziny i polityki społecznej oraz z przedstawicielami organizacji pozarządowych z osobami fizycznymi prowadzącymi placówki zapewniające całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku.
kilka razy w roku: z przedstawicielami organów administracji publicznej oraz terenowej administracji państwowej.
Inne: długotrwała praca przy komputerze, wymuszona pozycja ciała, praca w godzinach nadliczbowych istnieją bariery architektoniczne w zakresie poruszania się po budynku - utrudniony dostęp dla osób z niepełnosprawnością, poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Zakres zadań
- przeprowadzanie kontroli w jednostkach samorządu terytorialnego wszystkich szczebli, jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej, noclegowniach, ogrzewalniach, mieszkaniach treningowych i wspomaganych, rodzinnych domach pomocy oraz w placówkach zapewniających całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku prowadzonych w ramach działalności gospodarczej lub statutowej
- prowadzenie spraw wynikających ze sprawowania nadzoru nad realizacją zadań z zakresu pomocy społecznej realizowane przez jednostki samorządu terytorialnego, jednostki organizacyjne pomocy społecznej, oraz placówki zapewniające całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku prowadzonych w ramach działalności gospodarczej lub statutowej
- prowadzenie postępowań administracyjnych dotyczących: - wydawania i cofania zezwoleń na prowadzenie domów pomocy społecznej: wydawania i cofania zezwoleń na prowadzenie placówek zapewniających całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku; nałożenia kary pieniężnej za prowadzenie placówki całodobowej opieki, bez zezwolenia wojewody; nakładania kar pieniężnych za niewykonanie zaleceń pokontrolnych
- współpraca z jednostkami samorządu terytorialnego wszystkich szczebli w zakresie funkcjonowania lokalnych systemów oparcia społecznego, w tym z jednostkami organizacyjnymi pomocy społecznej. Współpraca z jednostkami i podmiotami zewnętrznymi oraz wewnętrznymi komórkami ŁUW przy realizacji zadań Oddziału
- rozpatrywanie skarg, wniosków oraz petycji w zakresie związanym z działalnością Oddziału
- udzielanie informacji i wyjaśnień organom administracji publicznej, jednostkom samorządu terytorialnego wszystkich szczebli, osobom fizycznym, instytucjom , NGO oraz innym zainteresowanym podmiotom w zakresie spraw należących do właściwości Oddziału. Opiniowanie aktów prawnych. Pomoc przy ocenie merytorycznej wniosków jednostek samorządu terytorialnego w zakresie przyznania dotacji i realizacji programów rządowych oraz merytoryczne opiniowanie uchwał z zakresu pomocy społecznej
- prowadzenie i analiza sprawozdawczości z zakresu pomocy społecznej oraz przygotowanie i opracowanie materiałów do analizy stanu i skuteczności pomocy społecznej
- prowadzenie spraw związanych z polityką senioralną oraz realizowanie spraw z zakresu wspierania osób zagrożonych wykluczeniem społecznym.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe tytuł zawodowy magistra na kierunku lub w zakresie: prawo, administracja, ekonomia, pedagogika, pedagogika specjalna, praca socjalna, socjologia, psychologia, polityka społeczna, politologia, politologia i nauki społeczne, zarządzanie lub marketing;doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 4 lata doświadczenia zawodowego staż pracy w pomocy społecznej na stanowisku, na którym były realizowane zadania z zakresu pomocy społecznej
- specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej realizowana przez podmioty uprawnione w oparciu o zgodę ministra właściwego ds. zabezpieczenia społecznego
- znajomość przepisów: Ustawy z 12 marca 2004 o pomocy społecznej -aktów wykonawczych do ww. ustawy, w tym: Rozporządzenie Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z 9 grudnia 2020 r. w sprawie nadzoru i kontroli w pomocy społecznej Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki społecznej z 23 sierpnia 2012 r. w sprawie domów pomocy społecznej, Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z 9 grudnia 2010 r. w sprawie środowiskowych domów samopomocy, Rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z 27 kwietnia 2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni Rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z 28 sierpnia 2020 r. w sprawie wydawania i cofania zezwoleń na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia placówki zapewniającej całodobowa opiekę. Rozporządzenie Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z 30 października 2023 r. w sprawie mieszkań treningowych i wspomaganych, ustawy kodeks postępowania administracyjnego, ustawy o kontroli w administracji rządowej, ustawy o wojewodzie i administracji rządowej w województwie stosowanie prawa w praktyce analityczne myślenie umiejętność syntezy danych umiejętność pracy w zespole komunikatywność umiejętność redagowania pism umiejętność obsługi komputera w zakresie edytorów tekstu oraz arkusza kalkulacyjnego.
- doświadczenie w wykonywaniu zadań z zakresu pomocy społecznej, w: jednostce organizacyjnej pomocy społecznej, podmiocie realizującym zadania z zakresu pomocy społecznej na podstawie zlecenia organu administracji rządowej lub samorządowej, komórce organizacyjnej do spraw nadzoru i kontroli w pomocy społecznej właściwego do spraw pomocy społecznej wydziału urzędu wojewódzkiego, urzędzie obsługującym ministra właściwego do spraw zabezpieczenia społecznego w ramach działu administracji rządowej zabezpieczenie społeczne
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- wykształcenie uzupełniające (np. podyplomowe) dotyczące funkcjonowania jednostek samorządu terytorialnego
- sumienność, rzetelność, uczciwość, kreatywność, wysokie kompetencje interpersonalne, kultura osobista
- doświadczenie zawodowe w pracy na stanowisku urzędniczym w jednostce samorządu terytorialnego Bardzo dobra znajomość zasad i sposobu funkcjonowania gminnych ośrodków pomocy społecznej
- minimum jeden rok stażu pracy w jednostce samorządu terytorialnego (Urząd gminy)
Dokumenty i oświadczenia niezbędne
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówTermin i miejsce składania dokumentów
Dokumenty należy złożyć do: 2024-12-31 Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu Miejsce składania dokumentów:Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi
Kancelaria Główna Urzędu bud.C
90-926 Łódź, ul. Piotrkowska 104
z dopiskiem Oferta pracy nr 146213
Dane osobowe - klauzula informacyjna:
Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
Każdy kandydat przystępujący do naboru podaje swoje dane dobrowolnie. Bez podania wymaganych danych osobowych nie będzie możliwy udział w naborze.
Administrator danych i kontakt do niego: Administratorem Twoich danych osobowych jest Wojewoda Łódzki. Siedzibą Wojewody Łódzkiego jest Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź. Kontakt jest możliwy za pomocą telefonu: /42/ 664-10-00; adresu e-mail: kancelaria@lodz.uw.gov.pl; skrytki ePUAP: /lodzuw/skrytkaESP.
Kontakt do inspektora ochrony danych: W sprawach związanych z danymi osobowymi kontaktuj się z Inspektorem ochrony danych poprzez adres e-mail: iod@lodz.uw.gov.pl.
Cel przetwarzania danych: przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej
Informacje o odbiorcach danych: Twoje dane osobowe mogą być udostępniane innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców. Odbiorcami danych mogą być:
· podmioty upoważnione do odbioru Twoich danych osobowych na podstawie odpowiednich przepisów prawa;
· podmioty, które przetwarzają Twoje dane osobowe w imieniu Administratora, na podstawie zawartej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych (tzw. podmioty przetwarzające).
Okres przechowywania danych: czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska)
Uprawnienia: prawo żądania od administratora danych dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania tych danych, a także prawo do przeniesienia danych; żądanie w tej sprawie można przesłać na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego
Podstawa prawna przetwarzania danych: art. 221 Kodeksu pracy oraz art. 26 i nast. ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO
Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane.