Starszy Analityk Finansowy
Miejsce pracy: Jasionka
Zakres obowiązków:
- przygotowanie i współprowadzenie procesu budżetowania dla jednostek organizacyjnych (MPK) oraz planu finansowego spółki w uzgodnionym formacie w ujęciu rocznym;
- współpraca z wszystkimi działami w zakresie uzgadniania założeń na kolejny rok, okres do planu finansowego;
- omawianie założeń i uzyskanych wyników z zarządem i właścicielami MPK;
- kontrola realizacji planu, analiza przyczyn powstałych odchyleń – analiza miesięczna, kwartalna;
- prowadzenie plików budżetowych (sprawozdania finansowe pro forma) i plików kontrolnych;
- przygotowywanie materiałów, analiz wg ustalonego zakresu i harmonogramu oraz analiz tematycznych w zależności od potrzeb;
- bieżąca i ciągła współpraca z działem księgowości, finansów, działem handlu, zespołem remontów i inwestycji;
- przygotowywanie analiz i raportów dla bezpośredniego przełożonego (Dyrektor Pionu Ekonomicznego)
- przygotowywanie i rozwój narzędzi informacji zarządczej w spółce oraz udział w procesie cyfryzacji procesów spółki.
Wymagania:
- wykształcenie wyższe z zakresu finansów, rachunkowości lub ekonomii;
- min. 10 lat doświadczenia na takim samym lub podobnym stanowisku;
- znajomość analizy finansowej przedsiębiorstw, zagadnień księgowych, zasad rachunkowości zarządczej;
- doświadczenie w przeprowadzaniu analiz finansowych i ocenie ryzyka potencjalnych inwestycji, tworzenie strategii inwestycyjnych oraz zarządzanie portfelami inwestycyjnymi;
- dobra, praktyczna znajomość MS Excel (formuły, tabele przestawne, wizualizacja danych) i MS Power Point (umiejętność tworzenia prezentacji menedżerskich);
- praktyczna znajomość systemów księgowych (najlepiej Comarch Optima, Comarch BI), umiejętność korzystania z danych księgowych w różnych przekrojach;
- umiejętność pracy pod presją czasu, ścisłe przestrzeganie terminów na raportowanie;
- umiejętności komunikacyjne i interpersonalne – umiejętność współpracy interdysplinarnej z różnymi pionami w spółce (zakupy, inwestycje, umowy z kontrahentami, działalność operacyjna);
- umiejętności samodzielnego rozwiązywania problemów, inicjatywy w działaniu, nastawienie na szukanie rozwiązań i usprawnień w procesach zarządczych;
- rzetelność, mocne poczucie odpowiedzialności za powierzony obszar pracy, kultura osobista, sumienność;
- posiadanie certyfikatów branżowych, takich jak np. CFA, ACCA będzie dodatkowym atutem.
Oferujemy:
- umowę o pracę,
- niezbędne szkolenia i certyfikaty,
- możliwość rozwoju i podnoszenia kwalifikacji,
- pracę w zgranym zespole i wyjątkowym miejscu,
- pakiety socjalne w ramach ZFŚS oraz benefity pozapłacowe.
Wymagane dokumenty:
- CV + list motywacyjny,
- zgoda na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji (wzór w załączeniu).