Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
Praca przy komputerze
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- praca w budynku przy ul. Krucza 36/Wspólna 6,
- miejsce pracy: VI p.,
- budynek częściowo przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych: wejście do budynku jest utwardzone z wkładem antypoślizgowym, wyposażone w automatyczne drzwi rozsuwne, pochylnię i transporter przyschodowy. Windy przystosowane do wjazdu wózków inwalidzkich, posiadające przyciski sterujące
umożliwiające odczyt w alfabecie Braille’a, sygnalizację dźwiękową oraz niektóre - syntezator mowy. Budynek może stwarzać problemy dla osób niepełnosprawnych ruchowo: korytarze dzielone drzwiami z samozamykaczami, niektóre toalety przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Zakres zadań
- Opracowuje analizy zjawisk ekonomicznych w oparciu o dane ilościowe oraz metody statystyczne i ekonometryczne;
- Współpracuje w tworzeniu analiz ekonomicznych na potrzeby kierownictwa Ministerstwa w oparciu o tworzone w Departamencie projekty informatyczne i statystyczne. Współuczestniczy w rozwijaniu i tworzeniu modeli ekonomicznych prognozujących skutki ekonomiczne zmian w politykach publicznych;
- Uczestniczy w tworzeniu i udoskonalaniu oprogramowania wykorzystującego modele statystyczne i ekonometryczne;
- Współpracuje, w zakresie realizowanych zadań, z komórkami organizacyjnymi Ministerstwa, podmiotami zewnętrznymi (m.in. ekspertami, instytucjami, ośrodkami badania opinii publicznej) oraz spółkami Skarbu Państwa, w których prawa z akcji i udziałów wykonuje Minister;
- Uczestniczy w pozyskiwaniu, gromadzeniu i przetwarzaniu danych ilościowych o sytuacji ekonomicznofinansowej spółek Skarbu Państwa, w których prawa z akcji i udziałów wykonuje Minister;
- Współuczestniczy w procesie analizy międzynarodowych rozwiązań prawnych, w zakresie spraw rozpatrywanych przez Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów, a także projektów opracowywanych przez Ministerstwo.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w obszarze analiz ekonomicznych
- Posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa w zakresie dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” lub zgoda na poddanie się procedurze sprawdzającej;
- Znajomość metod statystycznych oraz ekonometrycznych
- Znajomość zagadnień z zakresu diagnozy i prognozy sytuacji finansowo-ekonomicznej przedsiębiorstw;
- Znajomość przepisów w zakresie dostępu do informacji publicznej;
- Znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym służby cywilnej;
- Umiejętności: analityczne myślenie, organizacja pracy własnej, praca w zespole, komunikatywność;
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów – nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później;
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Znajomość języka angielskiego na poziomie B1
- Znajomość oprogramowania służącego do analizy danych, w szczególności wykorzystującej język R
- Znajomość oprogramowania do tworzenia interaktywnych wizualizacji, w szczególności Power BI
- Znajomość zagadnień związanych z analizą makroekonomiczną gospodarki
Dokumenty i oświadczenia niezbędne
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- W przypadku ukończenia studiów wyższych na uczelni zagranicznej prosimy o przesłanie kopii dyplomu ukończenia studiów wraz z tłumaczeniem na język polski, dokonanym przez tłumacza przysięgłego oraz pisemną informację z Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej o dyplomie wydanym przez zagraniczną uczelnię.
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego (kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk pracy, zakresów obowiązków lub kopie innych zaświadczeń). Należy potwierdzić zamknięty okres i obszar tematyczny doświadczenia zawodowego.
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształceniaW przypadku ukończenia studiów wyższych na uczelni zagranicznej prosimy o przesłanie kopii dyplomu ukończenia studiów wraz z tłumaczeniem na język polski, dokonanym przez tłumacza przysięgłego oraz pisemną informację z Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej o dyplomie wydanym przez zagraniczną uczelnię.Kopię dokumentu potwierdzającego spełnianie wymagania dodatkowego w zakresie znajomości języka angielskiego.Termin i miejsce składania dokumentów
Dokumenty należy złożyć do: 2024-12-10 Decyduje data:wpływu oferty do urzędu Miejsce składania dokumentów:Ministerstwo Aktywów Państwowych
ul. Krucza 36/Wspólna 6
00-522 Warszawa
Aplikacje można również przesyłać za pośrednictwem ePUAP lub złożyć osobiście w Kancelarii Ogólnej MAP: Warszawa, ul. Krucza 36/Wspólna 6
Dane osobowe - klauzula informacyjna:
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego
przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz.
UE L Nr 119, str. 1), zwanego dalej „RODO”, Ministerstwo Aktywów Państwowych przekazuje informacje dotyczące
przetwarzania danych osobowych kandydatów do celów przeprowadzenia naboru na wolne stanowisko pracy:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Minister Aktywów Państwowych, z siedzibą
w Warszawie (00-522), ul. Krucza 36/Wspólna 6.
- W sprawach związanych z ochroną danych osobowych należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony
Danych: iodo@map.gov.pl.
- Dane osobowe przekazane w toku naboru są przetwarzane w celu przeprowadzenia postepowania
rekrutacyjnego, a w przypadku decyzji o zatrudnieniu również w powyższym celu o czym zostanie Pani/Pan
poinformowana/y odrębnie.
- Dane osobowe przekazane w toku naboru są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b i c RODO w zw.
z przepisami ustaw: z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2023 r. poz. 1465, z późn. zm.) oraz
ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. z 2024 r. poz. 409), a także w zakresie
przekraczającym art. 221 Kodeksu pracy – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO,
tj. wyrażonej zgody. Dane osobowe przekazane w toku naboru nie będą przetwarzane w innym celu niż
określony w pkt 3.
- Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane podmiotom do tego uprawnionym na podstawie odrębnych
przepisów oraz podmiotom z którymi Ministerstwo Aktywów Państwowych zawarło umowę powierzenia
w zakresie świadczonych przez nie na rzecz Ministerstwa usług.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
-Dane osobowe przekazane w toku naboru będą przechowywane przez okres jego trwania oraz wynikający
z obowiązującego w Ministerstwie Aktywów Państwowych Jednolitego Rzeczowego Wykazu Akt.
W przypadku braku zatrudnienia przez okres 3 miesięcy po jego zakończeniu nastąpi ich usunięcie.
-Kandydat ma prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania lub
ograniczenia ich przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania i prawo do przenoszenia danych
w sytuacjach przewidzianych prawem. Wymienione prawa mogą być ograniczone, w sytuacji, gdy
administrator jest zobowiązany prawnie do przetwarzania danych, w celu realizacji obowiązku ustawowego,
np. prawo do usunięcia danych przysługuje w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu
wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub w ramach sprawowania władzy publicznej.
-W zakresie danych przetwarzanych na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu prawo do jej wycofania
w każdym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie
zgody przed jej wycofaniem.
-Kandydatowi przysługuje prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2,
00-193 Warszawa.
-Podanie przez Panią/Pana danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy jest
niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie innych danych jest dobrowolne.
-Dane osobowe przekazane w toku naboru nie będą poddane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji,
w tym profilowaniu.