Specjalista

Ministerstwo Spraw Zagranicznych w Warszawie
Warszawa
specjalista (mid)
praca stacjonarna
2 dni temu
Ministerstwo Spraw Zagranicznych w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 144439

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:


1.      Krajowe i zagraniczne wyjazdy służbowe.


2.      Zagrożenie korupcją.


3.      Permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach.


Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:


Praca administracyjno-biurowa przy komputerze z monitorem ekranowym powyżej 4 godzin dziennie, wymagająca obsługi również innych urządzeń biurowych. Długotrwałe skupianie wzroku na tej samej płaszczyźnie. Stanowisko pracy zorganizowane w pomieszczeniu biurowym. Bariery architektoniczne: możliwość ograniczonego poruszania się po budynku – obecność wind, brak podjazdów, drzwi z samozamykaczami.


W związku z wyjazdami służbowymi, otoczenie i warunki pracy mogą być różne.

Zakres zadań

  • Nadzoruje gospodarowanie majątkiem ruchomym Skarbu Państwa przez placówki zagraniczne.
  • Koordynuje, planuje, ewidencjonuje czynności związane z cyklem inwentaryzacji na placówkach oraz kontroluje i weryfikuje poprawność procesu i kompletność dokumentacji inwentaryzacyjnej placówek.
  • Planuje wdrożenie i nadzoruje funkcjonowanie programu informatycznego do ewidencji majątku na placówkach.
  • Prowadzi dla kandydatów zakwalifikowanych na stanowiska do pracy w placówkach zagranicznych konsultacje w zakresie gospodarowania majątkiem ruchomym oraz operowania programem informatycznym do ewidencji majątku placówek.
  • W zakresie przygotowywania planów finansowych placówek opiniuje zasadność i zgodność z przepisami przyznania środków budżetowych na zakup usług i dostaw związanych z gospodarowaniem majątkiem ruchomym placówek oraz planuje środki finansowe na umowy z członkami komisji inwentaryzacyjnych.
  • W zakresie realizacji planów finansowych placówek opiniuje zasadność i zgodność z przepisami wniosków o zakup usług i dostaw związanych z gospodarowaniem majątkiem ruchomym placówek.
  • Gromadzi i analizuje kluczowe informacje napływające z placówek w zakresie gospodarowania majątkiem ruchomym i sporządza analizy, opinie i dokumenty planistyczne dla przełożonych w postaci raportów i zestawień.
  • Analizuje sprawozdania placówek w zakresie gospodarowania majątkiem ruchomym oraz realizacji planów finansowych placówek w odniesieniu do majątku ruchomego.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe magisterskie lub równorzędne
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych
  • Poświadczenie bezpieczeństwa do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „zastrzeżone” lub zgoda na poddanie się postępowaniu sprawdzającemu.
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie B2.
  • Znajomość ustaw: o finansach publicznych, o zasadach zarządzania mieniem państwowym, o rachunkowości, o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, Prawa zamówień publicznych.
  • Znajomość rozporządzeń RM w sprawie: gospodarowania niektórymi składnikami Skarbu Państwa; Klasyfikacji Środków Trwałych.
  • Znajomość problematyki inwentaryzacji oraz zagadnień z zakresu finansów publicznych i Prawa zamówień publicznych,
  • Umiejętność: współpracy, argumentowania, analitycznego myślenia, radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych.
  • Zorientowanie na osiąganie celów, samodzielność i inicjatywa, dyspozycyjność.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Znajomość ustawy o służbie zagranicznej,
  • Znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej, protokołu dyplomatycznego,
  • Znajomość programu do zarządzania majątkiem LUPINE,
  • Znajomość programu finansowo-księgowego FKWIN lub Egeria.

Dokumenty i oświadczenia niezbędne

  • CV
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Kopia poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „zastrzeżone” lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 632).
  • Kwestionariusz on-line pod adresem https://system.erecruiter.pl/FormTemplates/RecruitmentForm.aspx?WebID=19aebb3d08114b859ba79a47486b4823 (preferowany) lub kwestionariusz aplikacyjny znajdujący się na stronie MSZ (gov.pl/dyplomacja) w zakładce Praca i Kariera – Nabór do MSZ – Nabory: użyteczne informacje i pliki do pobrania: https://www.gov.pl/web/dyplomacja/nabory-uzyteczne-informacje-i-pliki-do-pobrania.
  • Oświadczenie o przebiegu kształcenia w zagranicznych podmiotach systemu szkolnictwa wyższego i nauki.
  • Oświadczenie o niewspółpracowaniu z organami bezpieczeństwa państwa w latach 1944-1990 (nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później).
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe

kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształceniaKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy

Termin i miejsce składania dokumentów

Dokumenty należy złożyć do: 2024-11-20 Decyduje data:wpływu oferty do urzędu Miejsce składania dokumentów:
Miejsce składania dokumentów:
Kwestionariusz aplikacyjny on-line (preferowany)

lub

Ministerstwo Spraw Zagranicznych
Biuro Kapitału Ludzkiego
Al. J. Ch. Szucha 23
00-580 Warszawa
z dopiskiem na kopercie oraz w aplikacji: BI 37/2024

Dane osobowe - klauzula informacyjna:

Dane osobowe - klauzula informacyjna


Informacja dotycząca przetwarzania przez MSZ danych osobowych kandydatów biorących udział w procesie rekrutacji na stanowiska w służbie cywilnej, stanowiąca realizację obowiązku określonego w art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) (Dz. Urz. UE L 119 z 4.05.2016 r., s. 1 oraz Dz. Urz. UE L 127 z 23.05.2018 r., s. 2).


1.    Administratorem, w rozumieniu art. 4 pkt 7 RODO, danych osobowych osób biorących udział w naborze jest Minister Spraw Zagranicznych z siedzibą w Polsce, w Warszawie, Al. J. Ch. Szucha 23, 00-580 Warszawa.


2.    Minister Spraw Zagranicznych powołał Inspektora Ochrony Danych (IOD), który realizuje swoje obowiązki w odniesieniu do danych przetwarzanych w Ministerstwie Spraw Zagranicznych i placówkach zagranicznych, Al. J. Ch. Szucha 23, 00-580 Warszawa, adres
e-mail: iod@msz.gov.pl.


3.    Dane osobowe są przetwarzane w celu przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego na wybrane stanowisko w służbie cywilnej:


1)  w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zakresie wskazanym w art. 221 § 1 pkt. 1 – 3 Kodeksu Pracy,


2)  w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. b RODO w zakresie wskazanym w art. 221 § 1 pkt. 4 – 6 Kodeksu Pracy,


3)  w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 10 RODO w zakresie danych niezbędnych do weryfikacji kryteriów wskazanych w art. 4 ustawy o służbie cywilnej,


4)  w oparciu o art. 9 ust. 2 lit. b RODO w zakresie wskazanym w art. 28 ust. 2b ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej,


5)  w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. a oraz art. 9 ust. 2  lit a RODO, tj. na podstawie zgody w zakresie danych nie objętych przepisami prawa, które kandydat przekazał z własnej inicjatywy.


4.    Podanie danych osobowych wskazanych w przepisach prawa jest niezbędne, aby uczestniczyć w postepowaniu rekrutacyjnym. Konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości udziału w naborze na stanowisko, którego dotyczy ogłoszenie. Podanie innych danych osobowych wykraczających poza zakres wskazany w przepisach prawa zostanie potraktowane jako zgoda na ich przetwarzanie. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, zaś zgodę można odwołać w dowolnym czasie, poprzez przesłanie stosownej informacji na adres e-mail: rekrutacja@msz.gov.pl. W przypadku zgody na przetwarzanie danych osobowych szczególnych kategorii, musi być ona wyrażona w sposób wyraźny. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.


5.    Dane osobowe zawarte w protokole naboru obejmujące do pięciu najlepszych kandydatów będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu przetwarzania, a następnie przechowywane w celach archiwalnych przez okres 5 lat, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz.U. z 2020 r. poz. 164) oraz przepisami wewnętrznymi MSZ wynikającymi z przepisów ww. ustawy. Dane pozostałych kandydatów oraz dane zamieszczone w przesłanych dokumentach zostaną usunięte bezpośrednio po zakończeniu naboru lub po 3 miesiącach od jego zakończenia.


6.    Dane osobowe mogą być udostępniane osobom i podmiotom trzecim uprawnionym do dostępu do nich na podstawie obowiązujących przepisów prawa. Dotyczy to w szczególności imion i nazwisk kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne w zakresie określonym w ogłoszeniu o naborze oraz wyniku naboru, stanowiącym informację publiczną. Odrębną kategorię odbiorców mogą stanowić podmioty przetwarzające dane osobowe na zlecenie Administratora, w szczególności dostawcy usług IT.


7.    Uprawnienia przysługujące osobom, których dane dotyczą:


prawo do dostępu do treści swoich danych;
prawo do żądania sprostowania danych osobowych, które są nieprawidłowe;
prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych, jeżeli była ona podstawą przetwarzania;
prawo do usunięcia danych, w szczególności, jeżeli przetwarzanie danych opiera się na zgodzie, w myśl art. 6 ust. 1 lit. a lub art. 9 ust. 2 lit. a RODO lub dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem;
prawo do ograniczenia przetwarzania danych, w sytuacjach i na zasadach wskazanych
w art. 18 RODO.
8.    Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, który będzie miał wpływ na podejmowanie decyzji mogących wywołać skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na nią wpłynąć, w tym nie będą poddawane profilowaniu.


9.    Osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.


 


 

Aplikuj teraz
 

Podobne oferty

  • Ekspertka / Ekspert ds. Raportowania i Analiz Ryzyka

    BNP Paribas Bank Polska S.A.   Warszawa    praca stacjonarna
    ekspert  umowa o pracę  pełny etat
    3 godz.
    Opis stanowiska: Analiza jakości portfela kredytowego, w tym ekspozycji niepracujących; Sprawozdawanie według ustalonych wzorców i ścieżek raportowych do organów zarządczych Banku, jak również KNF; Tworzenie nowych raportów i bloków raportowych w celu podjęcia strategicznych decyzji...
  • Agent Nieruchomości

    Praca.pl   Warszawa    praca hybrydowa / stacjonarna
    specjalista mid / senior / ekspert  umowa zlecenie / kontrakt B2B  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj bez CV
    3 godz.
    Zadania: Pozyskiwanie klientów; Budowanie bazy ofert rynku wtórnego i pierwotnego Ofertowanie; Prezentacja nieruchomości; Finalizacja sprzedaży i najmu nieruchomości Współpraca w zakresie kredytów, ubezpieczeń i inwestycji
  • Specjalista ds. wdrażania projektów unijnych w Departamencie Wdrożeń Innowacji w Przedsiębiorstwach

    Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości   Warszawa    praca zdalna / hybrydowa
    specjalista mid / senior / ekspert  umowa o pracę  pełny etat
    20 godz.
    Główne obowiązki: obsługa zawartych umów o dofinansowanie; weryfikacja wniosków o płatność; weryfikacja wniosków o aneks; sprawozdawczość, w tym monitorowanie trwałości w ramach działania 1.1 FENG, Ścieżka SMART.
  • Starszy / Główny Specjalista ds. kontraktowania projektów unijnych w Departamencie Wdrożeń Innowacji w Przedsiębiorstwach

    Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości   Warszawa    praca zdalna / hybrydowa
    starszy specjalista (senior) / ekspert  umowa o pracę  pełny etat
    20 godz.
    Główne obowiązki: obsługa procesu oceny wniosków, pełnienie roli Przewodniczącego Panelu KOP, rozpatrywanie protestów, obsługa procesu zawierania umów w sprawie projektów, udział w przygotowaniu dokumentów naboru, planów, analiz i sprawozdań.
  • Specjalista do Wydziału Kontrolingu i Analiz Ekonomicznych

    "Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    23 godz.
    Opis stanowiska: Współudział w budżetowaniu rocznym Spółki, Tworzenie wieloletnich prognoz finansowych, Analiza wykonania i odchyleń, Współudział w tworzeniu informacji i sprawozdań zarządczych, Uczestnictwo w tworzeniu materiałów, narzędzi, instrukcji i zasad wpływających na...
  • Konsultant ESG

    CROWE ADVARTIS CONSULTING Sp. z o.o.   Warszawa, Rondo Daszyńskiego    praca hybrydowa
    specjalista junior / mid / senior  rekrutacja online
    23 godz.
    Opis stanowiska: uczestnictwo w ciekawych różnorodnych projektach z obszaru ESG, opracowywanie raportów, strategii i polityk w zakresie zrównoważonego rozwoju i ESG dla klientów zewnętrznych, wsparcie spółek w przygotowaniu do raportowania zgodnie z CSRD, przygotowanie / atestacja raportów...
  • Główna specjalistka / główny specjalista / starsza specjalistka / starszy specjalista w Biurze Księgowości i Finansów

    specjalista mid / senior / ekspert  umowa o pracę  pełny etat   6 500 - 8 500 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    23 godz.
    Główne zadania, które przewidujemy na tym stanowisku to: Ewidencja w systemie finansowo - księgowym dokumentów księgowych – weryfikowanie wydatków pod kątem zgodności z planem finansowym - bieżąca kontrola zaangażowania wydatków; Rozliczanie w księgach rachunkowych dotacji ze...
  • Treasury Specialist

    JTI GBS Poland sp. z o.o.   Warszawa    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    24 godz.
    What this position is about - Purpose: Executing daily Treasury Accounting/Back Office activities; Taking part and delivering corporate global period closing process from Treasury side; Contributing to system improvements by proposing optimization, simplification and performing user acceptance...
  • Specjalista ds. wdrażania projektów unijnych

    Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    1 dni
    Główne zadania: Realizacja zadań w ramach programu Fundusze Europejskie dla Nowej Gospodarki 2021-2027, Priorytet II, w szczególności: prowadzenie od strony merytorycznej i finansowej wyznaczonych spraw dotyczących umów z beneficjentami; weryfikacja i zatwierdzanie zmian w umowach o...
  • Pracownik ds. sprawozdawczości finansowej 

    PKP Polskie Linie Kolejowe S.A   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa na zastępstwo  pełny etat   5 000 - 8 000 zł brutto/mies.
    1 dni
    Zakres zadań wykonywanych na stanowisku: sporządzanie analiz i danych do wewnętrznych i zewnętrznych sprawozdań finansowych, analiza i weryfikacja zapisów księgowych wykorzystywanych do sprawozdań w zakresie zgodności z Polityką rachunkowości Spółki, uzgadnianie wzajemnych transakcji ze...