Śląski Oddział Straży Granicznej w Raciborzu
Komendant Śląskiego Oddziału Straży Granicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Komendant Śląskiego Oddziału Straży Granicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Specjalista
Miejsce pracy: Racibórz
Ogłoszenie o naborze Nr 144357
Warunki pracy
- warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań: praca przed monitorem ekranowym
co najmniej przez połowę dobowego wymiaru czasu pracy; wymuszona pozycja ciała; praca w godzinach 7:30 - 15:30. - miejsce i otoczenie organizacyjno – techniczne stanowiska pracy: narzędzia i materiały pracy: komputer, urządzenia
biurowe; - możliwość poruszania się po budynku: zachowana odpowiednia szerokość drzwi, miejsce pracy na parterze, schody w
ciągach komunikacyjnych, brak windy oraz toalety dostosowanej do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Zakres zadań
- przyjmuje dokumenty w sprawach osobowych, składane przez kandydatów do służby w Śląskim Oddziale Straży Granicznej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i wytycznymi w tym zakresie oraz przeprowadza rozmowę informacyjną
- opracowuje informacje, sprawozdania oraz analizy w zakresie spraw realizowanych w wydziale w celu dostarczenia kierownictwu wydziału i oddziału aktualnej wiedzy w przedmiotowym zakresie
- aktualizuje dane kadrowe gromadzone w programach i systemach teleinformatycznych oraz przygotowuje meldunki i bieżące zestawienia do KGSG dotyczące kandydatów do służby, funkcjonariuszy i pracowników oddziału
- wykonuje czynności w ramach prowadzonego naboru kandydatów do służby w Straży Granicznej oraz bierze udział w przedsięwzięciach mających na celu promocję służby w Straży Granicznej
- prowadzi i ewidencjonuje dokumentację kandydatów ubiegających się o przyjęcie do służby
- opracowuje i technicznie wykonuje postanowienia, pisemne zawiadomienia i inne dokumenty w sprawach osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami kadrowymi i finansowymi, i przedkłada je kierownikowi sekcji.
- prowadzi ewidencje, wydaje i przyjmuje dokumenty identyfikacyjne związane ze stosunkiem służbowym funkcjonariuszom Śląskiego Oddziału Straży Granicznej.
- przygotowuje dokumentację do archiwizacji lub brakowania, sporządza niezbędną korespondencję w tym zakresie oraz przekazuje wycofane z obiegu dokumenty do właściwych komórek organizacyjnych.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w pracy administracyjno - biurowej
- podstawowa znajomość przepisów ustawy służby cywilnej i ustawy o ochronie informacji niejawnych
- dobra znajomość przepisów z zakresu ochrony danych osobowych
- Umuiejętność pracy w zespole
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- pozytywne zakończenie procedur sprawdzających zakończonych wydaniem poświadczenia bezpieczeństwa osobowego, uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „POUFNE” lub posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa osobowego
- dzielenie się wiedzą i informacjami
- łatwość w komunikowaniu się z osobami z zewnątrz organizacji
- umiejętność przekazywania informacji w sposób jasny, precyzyjny i zwięzły
- dobra obsługa pakietu MS office (Excel, Word)
- posiadanie prawa jazdy kat. B
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- znajomość ustawy o Straży Granicznej i aktów wykonawczych w zakresie procesu rekrutacyjnego do służby w Straży Granicznej