Specjalista

Ministerstwo Spraw Zagranicznych w Warszawie
Warszawa
praca stacjonarna
16 godz. temu
Ministerstwo Spraw Zagranicznych w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 141515

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:


1.      Permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa)


2.      Zagrożenie korupcją


Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:


Praca administracyjno-biurowa przy komputerze z monitorem ekranowym powyżej 4 godzin dziennie, wymagająca obsługi również innych urządzeń biurowych. Długotrwałe skupianie wzroku na tej samej płaszczyźnie. Stanowisko pracy zorganizowane w pomieszczeniu biurowym. Bariery architektoniczne: możliwość ograniczonego poruszania się po budynku – obecność wind, brak podjazdów, drzwi z samozamykaczami.


W związku z wyjazdami służbowymi otoczenie i warunki pracy mogą być różne.

Zakres zadań

  • Realizuje zadania z zakresu planowania budżetu dysponenta III stopnia jednostki budżetowej MSZ.
  • Kompleksowo opracowuje dokumenty związane z dochodami budżetowymi, podejmuje czynności windykacyjne wobec dłużników w zakresie należności ujętych w księgach rachunkowych dysponenta III stopnia.
  • Wystawia dokumenty księgowe (m.in.: faktury, faktury korygujące, noty księgowe) opracowuje, dekretuje i wprowadza do systemu finansowo-księgowego.
  • Prowadzi ewidencję księgową dotyczącą kosztów podróży, potwierdza rozliczenia należności i zobowiązań, opracowuje i rozlicza dokumenty związane z ryczałtami samochodowymi.
  • Prowadzi obsługę finansowo-księgową służbowych kart płatniczych.
  • Dokonuje inwentaryzacji i weryfikacji stanu kont w księgach rachunkowych dysponenta III stopnia. Archiwizuje dokumenty księgowe.
  • Obsługuje zewnętrzne i wewnętrzne organy kontrolne z zakresu finansowo-księgowego.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w obszarze księgowości w jednostkach sektora finansów publicznych
  • Przeszkolenie z księgowości budżetowej i rachunkowości
  • Poświadczenie bezpieczeństwa do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” lub zgoda na poddanie się postępowaniu sprawdzającemu
  • Znajomość aktów prawnych: ustawa o finansach publicznych; ustawa o rachunkowości; ustawa o podatku od towarów i usług; rozporządzenie w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych; rozporządzenie w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej; rozporządzenie w sprawie sprawozdawczości budżetowej
  • Umiejętności: analitycznego myślenia, pracy w zespole, rozwiązywania problemów, działania w sytuacjach stresowych
  • Samodzielność i inicjatywa
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Przeszkolenie z zakresu z zakresu sprawozdawczości, podatku od towarów i usług, podatku od osób fizycznych
  • Umiejętność obsługi specjalistycznego programu Egeria, Trezor, Videotel

Dokumenty i oświadczenia niezbędne

  • CV
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie przeszkolenia.
  • Kopia poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 632).
  • Kwestionariusz on-line pod adresem https://system.erecruiter.pl/FormTemplates/RecruitmentForm.aspx?WebID=9f4c7de042da4500a90d5de61df2be19 (preferowany) lub kwestionariusz aplikacyjny znajdujący się na stronie MSZ (gov.pl/dyplomacja) w zakładce Praca i Kariera – Nabór do MSZ – Nabory: użyteczne informacje i pliki do pobrania: https://www.gov.pl/web/dyplomacja/nabory-uzyteczne-informacje-i-pliki-do-pobrania.
  • Oświadczenie o przebiegu kształcenia w zagranicznych podmiotach systemu szkolnictwa wyższego i nauki.
  • Oświadczenie o niewspółpracowaniu z organami bezpieczeństwa państwa w latach 1944-1990 (nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później).
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe

kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia

Termin i miejsce składania dokumentów

Dokumenty należy złożyć do: 2024-09-06 Decyduje data:wpływu oferty do urzędu Miejsce składania dokumentów:
Kwestionariusz aplikacyjny on-line (preferowany)

lub

Ministerstwo Spraw Zagranicznych
Biuro Spraw Osobowych
Al. J. Ch. Szucha 23
00-580 Warszawa
z dopiskiem na kopercie oraz w aplikacji: BA 34/2024

Dane osobowe - klauzula informacyjna:

Dane osobowe - klauzula informacyjna


Informacja dotycząca przetwarzania przez MSZ danych osobowych kandydatów biorących udział w procesie rekrutacji na stanowiska w służbie cywilnej, stanowiąca realizację obowiązku określonego w art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) (Dz. Urz. UE L 119 z 4.05.2016 r., s. 1 oraz Dz. Urz. UE L 127 z 23.05.2018 r., s. 2).


1.    Administratorem, w rozumieniu art. 4 pkt 7 RODO, danych osobowych osób biorących udział w naborze jest Minister Spraw Zagranicznych z siedzibą w Polsce, w Warszawie, Al. J. Ch. Szucha 23, 00-580 Warszawa.


2.    Minister Spraw Zagranicznych powołał Inspektora Ochrony Danych (IOD), który realizuje swoje obowiązki w odniesieniu do danych przetwarzanych w Ministerstwie Spraw Zagranicznych i placówkach zagranicznych, Al. J. Ch. Szucha 23, 00-580 Warszawa, adres e-mail: iod@msz.gov.pl.


3.    Dane osobowe są przetwarzane w celu przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego na wybrane stanowisko w służbie cywilnej:


1)  w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zakresie wskazanym w art. 221 § 1 pkt. 1 – 3 Kodeksu Pracy,


2)  w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. b RODO w zakresie wskazanym w art. 221 § 1 pkt. 4 – 6 Kodeksu Pracy,


3)  w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 10 RODO w zakresie danych niezbędnych do weryfikacji kryteriów wskazanych w art. 4 ustawy o służbie cywilnej,


4)  w oparciu o art. 9 ust. 2 lit. b RODO w zakresie wskazanym w art. 28 ust. 2b ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej,


5)  w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. a oraz art. 9 ust. 2 lit a RODO, tj. na podstawie zgody w zakresie danych nie objętych przepisami prawa, które kandydat przekazał z własnej inicjatywy.


4.    Podanie danych osobowych wskazanych w przepisach prawa jest niezbędne, aby uczestniczyć w postepowaniu rekrutacyjnym. Konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości udziału w naborze na stanowisko, którego dotyczy ogłoszenie. Podanie innych danych osobowych wykraczających poza zakres wskazany w przepisach prawa zostanie potraktowane jako zgoda na ich przetwarzanie. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, zaś zgodę można odwołać w dowolnym czasie, poprzez przesłanie stosownej informacji na adres e-mail: rekrutacja@msz.gov.pl. W przypadku zgody na przetwarzanie danych osobowych szczególnych kategorii musi być ona wyrażona w sposób wyraźny. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.


5.    Dane osobowe zawarte w protokole naboru obejmujące do pięciu najlepszych kandydatów będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu przetwarzania, a następnie przechowywane w celach archiwalnych przez okres 5 lat, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz.U. z 2020 r. poz. 164) oraz przepisami wewnętrznymi MSZ wynikającymi z przepisów ww. ustawy. Dane pozostałych kandydatów oraz dane zamieszczone w przesłanych dokumentach zostaną usunięte bezpośrednio po zakończeniu naboru lub po 3 miesiącach od jego zakończenia.


6.    Dane osobowe mogą być udostępniane osobom i podmiotom trzecim uprawnionym do dostępu do nich na podstawie obowiązujących przepisów prawa. Dotyczy to w szczególności imion i nazwisk kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne w zakresie określonym w ogłoszeniu o naborze, oraz wyniku naboru, stanowiącym informację publiczną. Odrębną kategorię odbiorców mogą stanowić podmioty przetwarzające dane osobowe na zlecenie Administratora, w szczególności dostawcy usług IT.


7.    Uprawnienia przysługujące osobom, których dane dotyczą:


prawo do dostępu do treści swoich danych;
prawo do żądania sprostowania danych osobowych, które są nieprawidłowe;
prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych, jeżeli była ona podstawą przetwarzania;
prawo do usunięcia danych, w szczególności, jeżeli przetwarzanie danych opiera się na zgodzie, w myśl art. 6 ust. 1 lit. a lub art. 9 ust. 2 lit. a RODO, lub dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem;
prawo do ograniczenia przetwarzania danych w sytuacjach i na zasadach wskazanych w art. 18 RODO.
8.    Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, który będzie miał wpływ na podejmowanie decyzji mogących wywołać skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na nią wpłynąć, w tym nie będą poddawane profilowaniu.


9.    Osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.


 


 

Aplikuj teraz
 

Podobne oferty

  • Expert International Accounting

    ManpowerGroup   Warszawa    praca stacjonarna
    ekspert
    14 godz.
    Job tasks: In this position you are the overall contact person for Asset Accounting; Participating in the monthly, quaterly and yearly financial statements; Execution of quaterly and yearly statements and compilation of all requested documents via our plattform "Connect" is also part of this...
  • Księgowa / Księgowy

    Crowe Advartis Accounting Sp. z o.o.   Warszawa, Rondo Daszyńskiego    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online
    2 dni
    Opis stanowiska: Autoryzacja płatności w imieniu klienta, Sporządzanie sprawozdań finansowych oraz wymaganych przepisami sprawozdań statystycznych, NBP, w powierzonych spółkach, Obsługa audytów i kontroli podatkowych w powierzonych spółkach, Kontakty w imieniu klienta z odpowiednimi...
  • Księgowa / Księgowy

    Kancelaria Podatkowa ANPOL Sp. z o.o.   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę / zlecenie  część etatu  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    2 dni
    Obsługa księgowa, w tym prowadzenie ksiąg rachunkowych; Gromadzenie i wprowadzanie danych do systemu (Symfonia, Optima) Analiza zapisów księgowych i uzgodnienie sald rozrachunkowych; Obsługa oprogramowania kadrowo-płacowego po przeszkolenie (dodatkowo w razie potrzeby)
  • Specjalista ds. finansowo-księgowych

    STOŁECZNE CENTRUM SPORTU AKTYWNA WARSZAWA   Warszawa, ul. Rozbrat 26    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    2 dni
    Zakres zadań wykonywanych na stanowisku: Główne odpowiedzialności: prowadzenie ewidencji ilościowo – wartościowej środków trwałych, księgowanie w systemie finansowo – księgowym przyjętych do użytkowania środków trwałych, rozliczanie inwestycji, rozliczanie inwentaryzacji,...
  • GL& Asset Accounting Specialist

    JTI GBS   Warszawa    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    5 dni
    What this position is about - Purpose: This position involves acquiring a thorough understanding of essential GL and Fixed Asset processes from beginning to end. Responsibilities include processing GL and Fixed Asset transactions, executing month-end closing activities, preparing Fixed Asset and...
  • Treasury Specialist

    JTI GBS   Warszawa    praca zdalna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    5 dni
    What this position is about - Purpose: Executing daily Treasury Accounting/Back Office activities; Taking part and delivering corporate global period closing process from Treasury side; Contributing to system improvements by proposing optimization, simplification and performing user acceptance...
  • Księgowa / Księgowy

    Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A.   Warszawa    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online
    6 dni
    Zatrudniona osoba będzie odpowiedzialna za obsługę księgową Spółki w zakresie ewidencji księgowej i sprawozdawczości, a w szczególności za: Ewidencję faktur zakupu Współpracę z dostawcami i odbiorcami, weryfikację prawidłowości sald kont rozrachunkowych Bieżącą i okresową...
  • Księgowa / Księgowy

    Dyrda Group Sp. z o.o.   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista mid / senior  umowa o pracę / zlecenie / kontrakt B2B  pełny etat   7 000 - 10 000 zł / mies. (w zal. od umowy)  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    6 dni
    prowadzenie pełnej księgowości; wprowadzenie dokumentów księgowych; uczestnictwo w zamknięciu miesiąca; kontrola rozrachunków i sald;
  • Specjalista / Specjalistka ds. Księgi Głównej i Majątku Trwałego

    CEMEX Polska Sp. z o.o.   Warszawa, ul. Krakowiaków 46 (The Park Warsaw)    praca hybrydowa / stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    6 dni
    Twoje zadania na stanowisku: Weryfikacja kompletności i poprawności dokumentów nabycia i przesunięcia środków trwałych (OT, MT); Kontrola dokumentów dotyczących likwidacji środków trwałych (LT); Weryfikacja i rozliczanie inwentaryzacji środków trwałych; Nadzór nad rozliczaniem...
  • Księgowa / Księgowy

    Biuro Rachunkowe PIONIEW Sp. z o.o.   Łomianki    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę / zlecenie / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 dni
    sporządzanie deklaracji podatkowych; sporządzanie sprawozdań finansowych zgodnie z Ustawą o Rachunkowości; prowadzenie pełnej księgowości dla spółek zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości; uzgadnianie ewidencji z kontami księgi głównej księgowanie dokumentów - pełna...