Kuratorium Oświaty w Szczecinie
Zachodniopomorski Kurator Oświaty poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Zachodniopomorski Kurator Oświaty poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Specjalista
Miejsce pracy: Szczecin
Ogłoszenie o naborze Nr 139936
Warunki pracy
Reprezentowanie urzędu na zewnątrz, praca w siedzibie urzędu jak i poza nią, praca przy komputerze.
Urząd nieprzystosowany dla osób niepełnosprawnych (brak podjazdów oraz toalet przystosowanych do osób niepełnosprawnych ruchowo), urząd nie jest przystosowany do potrzeb osób poruszajacych się na wózkach inwalidzkich.
Zakres zadań
- publicznie prezentuje działania urzędu w celu rzetelnego informowania opinii publicznej oraz buduje wizerunek urzędu przy wykorzystaniu dostępnej technologii i różnorodnych środków przekazu, w tym przygotowuje i publikuje stanowiska, oświadczenia i komunikaty Zachodniopomorskiego Kuratora Oświaty,
- udziela odpowiedzi przedstawicielom mediów w celu realizacji obowiązku wynikającego z ustawy o dostępie do informacji oraz wyjaśnia realizowaną politykę oświatową, w tym także reaguje na krytykę, interwencje dziennikarskie oraz redaguje sprostowania,
- przygotowuje i koordynuje wystąpienia Zachodniopomorskiego Kuratora Oświaty, wicekuratorów oraz pracowników jednostki na konferencjach prasowych, briefingach i innych spotkaniach i wydarzeniach z udziałem mediów oraz utrwala je za pomocą urządzeń audio-wideo,
- prowadzi przegląd mediów w celu pozyskania informacji o bieżących doniesieniach na temat wydarzeń dotyczących oświaty, w szczególności w województwie zachodniopomorskim,
- współdziała z rzecznikami prasowymi innych instytucji publicznych w celu wymiany informacji pomiędzy instytucjami,
- współpracuje z komórkami organizacyjnymi urzędu i podmiotami zewnętrznymi w celu pozyskania informacji merytorycznych dla mediów.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe magisterskie o profilu humanistycznym albo wyższe magisterskie i studia podyplomowe w zakresie dziennikarstwa lub public relations albo wyższe zawodowe i studia podyplomowe w zakresie dziennikarstwa lub public relationsdoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego doświadczenia zawodowego w obszarze związanym z kierunkiem kształcenia w tym minimum 2 lata doświadczenia w pracy dziennikarskiej lub w obszarze relacji z mediami,
- znajomość języka angielskiego lub niemieckiego na poziomie komunikatywnym,
- znajomość przepisów prawa prasowego, prawa oświatowego, ustawy o dostępie do informacji publicznej, ustawy o ochronie danych osobowych, ustawy o służbie cywilnej,
- znajomość rynku mediów i zagadnień z zakresu public relations,
- umiejętność wykorzystywania różnorodnych możliwości nowych technologii, w tym Internetu, social mediów i sztucznej inteligencji,
- umiejętność redagowania informacji dla mediów,
- kreatywność, komunikatywność, umiejętność pracy w zespole i pod presją czasu.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- szkolenie lub inna forma doskonalenia zawodowego w zakresie dziennikarstwa lub public relations (nie dotyczy absolwentów studiów dziennikarskich).