Specjalista

Ministerstwo Spraw Zagranicznych w Warszawie
Warszawa
specjalista (mid)
praca stacjonarna
3 dni temu
Ministerstwo Spraw Zagranicznych w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 139791

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:


1.      Zagrożenie korupcją.


Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:


Praca administracyjno-biurowa przy komputerze z monitorem ekranowym powyżej 4 godzin dziennie, wymagająca obsługi również innych urządzeń biurowych. Długotrwałe skupianie wzroku na tej samej płaszczyźnie. Stanowisko pracy zorganizowane w pomieszczeniu biurowym. Bariery architektoniczne: możliwość ograniczonego poruszania się po budynku – obecność wind, brak podjazdów, drzwi z samozamykaczami.


W związku z wyjazdami służbowymi, otoczenie i warunki pracy mogą być różne.

Zakres zadań

  • Sprawdza i dba o prawidłowe gospodarowanie środkami finansowymi w przydzielonych placówkach zagranicznych w zakresie zgodności z obowiązującymi przepisami dot. rachunkowości i sprawozdawczości.
  • Dokonuje weryfikacji rachunkowej otrzymanych kwartalnych sprawozdań i bilansów placówek oraz sporządza sprawozdania zbiorcze w PLN.
  • Sporządza plany finansowe wydatków budżetowych placówek i ich korekty na podstawie planów przygotowanych, zgodnie z układem wykonawczym budżetu przez poszczególne komórki organizacyjne MSZ.
  • Analizuje i kontroluje wnioski związane ze zmianą planu finansowego przygotowane przez poszczególne komórki organizacyjne MSZ w odniesieniu do zatwierdzonego planu finansowego na dany rok budżetowy.
  • Analizuje i opracowuje plany finansowe wydatków budżetowych placówek zagranicznych na podstawie przedstawionych przez nie projektów w zakresie wydatków nadzorowanych przez wydział.
  • Przygotowuje plany finansowe, korekty w zakresie przychodów i rozchodów „dochodów placówki” poszczególnych placówek i plany zbiorcze w PLN. Sprawuje nadzór merytoryczny i finansowy nad wykonaniem tych planów w celu przekazania ich placówkom. Zapewnienia optymalne wykorzystanie „dochodów placówki”.
  • Prowadzi korespondencję, w zakresie swoich właściwości, z placówkami, poszczególnymi komórkami organizacyjnymi ministerstwa i innymi instytucjami.
  • Udziela pomocy w bieżącym rozliczeniu należności i zobowiązań placówek.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe lub równorzędne
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w obszarze księgowości budżetowej lub finansów publicznych.
  • Poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” lub zgoda na poddanie się postępowaniu sprawdzającemu.
  • Znajomość języka angielskiego lub innego na poziomie B1.
  • Znajomość ustaw: o finansach publicznych i aktów wykonawczych, o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych i aktów wykonawczych, o rachunkowości i aktów wykonawczych, Prawo zamówień publicznych i aktów wykonawczych.
  • Znajomość zagadnień z zakresu finansów publicznych i prawa zamówień publicznych.
  • Umiejętność: współpracy, komunikacji, analitycznego myślenia.
  • Zorientowanie na osiąganie celów, samodzielność i inicjatywa.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Znajomość języka angielskiego lub innego na poziomie B2.
  • Znajomość aktów prawnych dotyczących działalności finansowo-administracyjnej placówek zagranicznych.
  • Umiejętność obsługi programów finansowo-księgowych, np. Egeria.

Dokumenty i oświadczenia niezbędne

  • CV
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Kopia poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 756, 1030, 1532).
  • Kwestionariusz on-line pod adresem https://system.erecruiter.pl/FormTemplates/RecruitmentForm.aspx?WebID=6e052f2588dd4fc8af08d5fb321eb615 (preferowany) lub kwestionariusz aplikacyjny znajdujący się na stronie MSZ (gov.pl/dyplomacja) w zakładce Praca i Kariera – Nabór do MSZ – Nabory: użyteczne informacje i pliki do pobrania: https://www.gov.pl/web/dyplomacja/nabory-uzyteczne-informacje-i-pliki-do-pobrania.
  • Oświadczenie o przebiegu kształcenia w zagranicznych podmiotach systemu szkolnictwa wyższego i nauki.
  • Oświadczenie o niewspółpracowaniu z organami bezpieczeństwa państwa w latach 1944-1990 (nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później).
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe

kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształceniaKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy

Termin i miejsce składania dokumentów

Dokumenty należy złożyć do: 2024-07-26 Decyduje data:wpływu oferty do urzędu Miejsce składania dokumentów:
Kwestionariusz aplikacyjny on-line (preferowany)

lub

Ministerstwo Spraw Zagranicznych
Biuro Spraw Osobowych
Al. J. Ch. Szucha 23
00-580 Warszawa
z dopiskiem na kopercie oraz w aplikacji: BF 24/2024

Dane osobowe - klauzula informacyjna:

Dane osobowe - klauzula informacyjna


Informacja dotycząca przetwarzania przez MSZ danych osobowych kandydatów biorących udział w procesie rekrutacji na stanowiska w służbie cywilnej, stanowiąca realizację obowiązku określonego w art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) (Dz. Urz. UE L 119 z 4.05.2016 r., s. 1 oraz Dz. Urz. UE L 127 z 23.05.2018 r., s. 2).


1.    Administratorem, w rozumieniu art. 4 pkt 7 RODO, danych osobowych osób biorących udział w naborze jest Minister Spraw Zagranicznych z siedzibą w Polsce, w Warszawie, Al. J. Ch. Szucha 23, 00-580 Warszawa.


2.    Minister Spraw Zagranicznych powołał Inspektora Ochrony Danych (IOD), który realizuje swoje obowiązki w odniesieniu do danych przetwarzanych w Ministerstwie Spraw Zagranicznych i placówkach zagranicznych, Al. J. Ch. Szucha 23, 00-580 Warszawa, adres e-mail: iod@msz.gov.pl.


3.    Dane osobowe są przetwarzane w celu przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego na wybrane stanowisko w służbie cywilnej:


1)  w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zakresie wskazanym w art. 221 § 1 pkt. 1 – 3 Kodeksu Pracy,


2)  w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. b RODO w zakresie wskazanym w art. 221 § 1 pkt. 4 – 6 Kodeksu Pracy,


3)  w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 10 RODO w zakresie danych niezbędnych do weryfikacji kryteriów wskazanych w art. 4 ustawy o służbie cywilnej,


4)  w oparciu o art. 9 ust. 2 lit. b RODO w zakresie wskazanym w art. 28 ust. 2b ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej,


5)  w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. a oraz art. 9 ust. 2  lit a RODO, tj. na podstawie zgody w zakresie danych nie objętych przepisami prawa, które kandydat przekazał z własnej inicjatywy.


4.    Podanie danych osobowych wskazanych w przepisach prawa jest niezbędne, aby uczestniczyć w postepowaniu rekrutacyjnym. Konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości udziału w naborze na stanowisko, którego dotyczy ogłoszenie. Podanie innych danych osobowych wykraczających poza zakres wskazany w przepisach prawa zostanie potraktowane jako zgoda na ich przetwarzanie. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, zaś zgodę można odwołać w dowolnym czasie, poprzez przesłanie stosownej informacji na adres e-mail: rekrutacja@msz.gov.pl. W przypadku zgody na przetwarzanie danych osobowych szczególnych kategorii, musi być ona wyrażona w sposób wyraźny. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.


5.    Dane osobowe zawarte w protokole naboru obejmujące do pięciu najlepszych kandydatów będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu przetwarzania, a następnie przechowywane w celach archiwalnych przez okres 5 lat, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz.U. z 2020 r. poz. 164) oraz przepisami wewnętrznymi MSZ wynikającymi z przepisów ww. ustawy. Dane pozostałych kandydatów oraz dane zamieszczone w przesłanych dokumentach zostaną usunięte bezpośrednio po zakończeniu naboru lub po 3 miesiącach od jego zakończenia.


6.    Dane osobowe mogą być udostępniane osobom i podmiotom trzecim uprawnionym do dostępu do nich na podstawie obowiązujących przepisów prawa. Dotyczy to w szczególności imion i nazwisk kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne w zakresie określonym w ogłoszeniu o naborze oraz wyniku naboru, stanowiącym informację publiczną. Odrębną kategorię odbiorców mogą stanowić podmioty przetwarzające dane osobowe na zlecenie Administratora, w szczególności dostawcy usług IT.


7.    Uprawnienia przysługujące osobom, których dane dotyczą:


prawo do dostępu do treści swoich danych;
prawo do żądania sprostowania danych osobowych, które są nieprawidłowe;
prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych, jeżeli była ona podstawą przetwarzania;
prawo do usunięcia danych, w szczególności, jeżeli przetwarzanie danych opiera się na zgodzie, w myśl art. 6 ust. 1 lit. a lub art. 9 ust. 2 lit. a RODO lub dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem;
prawo do ograniczenia przetwarzania danych, w sytuacjach i na zasadach wskazanych w art. 18 RODO.
8.    Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, który będzie miał wpływ na podejmowanie decyzji mogących wywołać skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na nią wpłynąć, w tym nie będą poddawane profilowaniu.


9.    Osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.


 


 

Aplikuj teraz
 

Podobne oferty

  • Specjalista ds. Finansowych

    PHZ Baltona S.A.   Warszawa, Włochy, Komitetu Obrony Robotników 49    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    5 dni
    Zakres obowiązków: Współpraca z bankami, firmami konwojującymi oraz firmami obsługującymi płatności. Przygotowywanie cash flow. Dbałość o porządek i prawidłowy obieg dokumentów w firmie. Dbałość o wysoką jakość usług. Współpraca ze spółkami zagranicznymi. Procesowanie...
  • Financial and Administration Manager

    Kolomolo   mazowieckie    praca zdalna
    siedziba firmy: Kraków
    starszy specjalista (senior) / ekspert / kierownik/koordynator  kontrakt B2B  pełny etat
    5 dni
    Job Vacancy: Financial and Administration Management Location: Poland, Krakow - On-site Contract: B2B, Full time The services should be delivered within business hours, on-site Invoice collection, tracking and co-ordination; Local payment and purchasing activities; Contractor payment calculations,...
  • Samodzielna Księgowa / Samodzielny Księgowy

    NES Global Talent   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista mid / senior  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    11 godz.
    Zakres obowiązków: Sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych (jednostkowe jak i skonsolidowane) Sporządzanie deklaracji podatkowych (VAT i CIT) Bieżąca kontrola rozliczeń podatkowych Współpraca z biegłymi rewidentami, a także kontakt z Urzędem Skarbowym Bieżąca obsługa księgowa...
  • Konsultant ds. Wsparcia technicznego (z językiem angielskim)

    Contact Center Sp. z o.o.   Warszawa, Al. Jerozolimskie    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa zlecenie  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    13 godz.
    DO TWOICH ZADAŃ NALEŻEĆ BĘDZIE: kompleksowe wsparcie klienta w zakresie korzystania z bankomatów; przyjmowanie reklamacji; rozpatrywanie zgłoszeń; udzielanie informacji; wsparcie techniczne oraz merytoryczne klienta;
  • Specjalista ds. projektów, inwestycji i remontów

    PKO Bank Polski   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    1 dni
    Na co dzień w naszym zespole:przygotowujesz niezbędną dokumentację do zamówień na realizację zadań inwestycyjnych, projektów i remontów,przygotowujesz i realizujesz postępowania zakupowe,przygotowujesz założenia projektowe do dokumentacji technicznej dotyczącej realizowanych...
  • Główny specjalista ds. rozliczania projektów krajowych i unijnych

    Centralny Instytut Ochrony Pracy - Państwowy Instytut Badawczy   Warszawa, Mokotów    praca stacjonarna   za 3 dni wygasa
    specjalista mid / senior  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 dni
    Opis rozliczanie otrzymanych środków zewnętrznych, w tym weryfikacja zgodności i prawidłowości wydatkowania środków z budżetem projektu i zasadami finansowania; realizacja projektów, w tym monitorowanie wskaźników, harmonogramów i budżetów realizowanych projektów; przygotowywanie...
  • Starszy audytor ds. zarządzania ryzykiem i bankowości korporacyjnej

    PKO Bank Polski   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    1 dni
    Na co dzień w naszym zespole:realizujesz procedury audytowe w jednostkach organizacyjnych Banku oraz podmiotach Grupy Kapitałowej Banku,formułujesz w oparciu o wyniki procedur audytowych, oceny procesów objętych audytem oraz zgłaszasz propozycje działań naprawczych,współuczestniczysz w...
  • Specjalista ds. Rozliczeń Usług Medycznych

    LUX MED Sp. z o.o.   Warszawa, ul. Fieldorfa 40    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    2 dni
    Praca w LUX MED Onkologia ul. Fieldorfa 40​, Warszawa. Twoją rolą będzie: Rozliczanie świadczeń zdrowotnych (zabiegów, chemioterapii, badań). Weryfikacja i poprawianie błędów sprawozdawczych. Obsługa portalu SZOI. Sporządzanie zestawień i analiz.​
  • Starszy Specjalista ds. Rozliczeń Usług Medycznych

    LUX MED Sp. z o.o.   Warszawa, ul. Szamocka 6​    praca stacjonarna
    starszy specjalista (senior)  umowa o pracę  pełny etat
    2 dni
    Praca w LUX MED Onkologia ul. Szamocka 6​, Warszawa. Twoją rolą będzie: Przeprowadzanie analiz produktowych w celu korzystniejszego rozliczania świadczeń. Weryfikacja i poprawianie błędów sprawozdawczych. Generowanie żądań rozliczenia i wystawianie faktur oraz korekt w systemie...
  • Koordynator ds. rozliczeń projektowych

    Centralny Instytut Ochrony Pracy - Państwowy Instytut Badawczy   Warszawa, Mokotów    praca stacjonarna   za 3 dni wygasa
    starszy specjalista (senior) / kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    2 dni
    Opis Rozliczanie środków zewnętrznych, monitorowanie i raportowanie projektów krajowych i UE; Przygotowanie wniosków finansowych i dokumentacji aplikacyjnej; Budżetowanie i harmonogramowanie projektów, współpraca z instytucjami pośredniczącymi; Wdrażanie modułu zarządzania projektami,...