Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Oleśnie
Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Specjalista
Miejsce pracy: Olesno
Ogłoszenie o naborze Nr 135299
Warunki pracy
- praca administracyjno – biurowa w systemie codziennym od poniedziałku do piątku w godz. 7:30 – 15:30
- praca wymagająca kontaktów bezpośrednich z klientami, telefonicznych i mailowych
- wyjazdy służbowe i szkoleniowe
- praca siedząca w pozycji wymuszonej przy monitorze ekranowym powyżej 4 godz. dziennie
- naturalne i sztuczne oświetlenie
- narzędzia i materiały pracy: komputer, kserokopiarka, fax, skaner
- budynek komendy nie dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, które mają problem z samodzielnym poruszaniem się po schodach (brak wind i podjazdów)
- praca biurowa w siedzibie urzędu na I piętrze
Zakres zadań
- Sporządzanie list płac uposażeń i dodatkowych świadczeń pieniężnych przysługujących strażakom i pracownikom cywilnym
- Dekretowanie i księgowanie zgodnie z obowiązującą klasyfikacją budżetową dokumentów budżetowych, depozytowych oraz ZFŚS
- Terminowe wykonywanie czynności księgowych: regulowanie zobowiązań, sporządzanie deklaracji podatkowych oraz deklaracji ZUS, zamykanie okresów sprawozdawczych poprzez uzgadnianie obrotów i sald kont księgi głównej i ksiąg pomocniczych, sporządzanie zestawień obrotów i sald
- Obsługa programu płacowego, księgowego, programu Płatnik oraz bankowości elektronicznej
- Prowadzenie kart wynagrodzeń strażaków i pracowników cywilnych oraz wystawianie zaświadczeń i dokumentów związanych z wynagrodzeniami oraz innych dokumentów rozliczeniowych
- Prowadzenie kasy Komendy zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz przestrzeganie zasad rozliczeń gotówkowych i ochrony wartości
- Sprawdzanie dokumentów pod względem formalno – rachunkowym
- Zastępowanie głównego księgowego w czasie jego nieobecności
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średniedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego na stanowisku o podobnym zakresie zadań
- znajomość obowiązujących przepisów z zakresu: ustawy o Państwowej Straży Pożarnej, ustawy o Służbie Cywilnej, ustawy o rachunkowości, ustawy o finansach publicznych, przepisów wykonawczych do ww. ustaw, znajomość przepisów podatkowych oraz ZUS - naliczanie i potrącanie składek na ubezpieczenia społeczne
- dobra znajomość programów Open Office oraz Microsoft Office oraz urządzeń biurowych
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- umiejętność planowania i organizacji pracy własnej oraz pod presją czasu
- dyspozycyjność, rzetelność i dokładność, wysoka etyka zawodowa i kultura osobista
- umiejętność podejmowania decyzji z zachowaniem bezstronności, kreatywność
- prawo jazdy kat. B