Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
- praca biurowa w budynku przy ul. Wyszogrodzkiej 1A, 09-402 Płock na pierwszym piętrze,
- w budynku brak windy zapewniającej swobodne poruszanie się po nim osób niepełnosprawnych. Do budynku zapewniono dostęp osób niepełnosprawnych na poziom parteru gdzie prowadzi podjazd i odpowiedniej szerokości drzwi. Sekcja finansowa zlokalizowana jest na piętrze budynku.
- praca w systemie codziennym w godzinach 7.30 - 15.30,
- podstawowe wyposażenie stanowiska to zestaw komputerowy z oprogramowaniem - obsługa powyżej 4 godzin na dobę; większość czynności wykonywana w pozycji siedzącej,
- budynek nie jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych:
- praca z bazami danych/programami specjalistycznymi.
Zakres zadań
- Oblicza i sporządza listy płac: wynagrodzeń, uposażeń, świadczeń z ZFŚS oraz dodatkowych świadczeń pozapłacowych wynikających ze stosunku pracy i stosunku służbowego.
- Prowadzi dokumentację płacową, wystawia zaświadczeni o wynagrodzeniach oraz sporządza informację o zatrudnieniu i wynagrodzeniu ZUS ERP-7.
- Rozlicza się z Urzędem Skarbowym z tytułu zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych oraz z ZUS z tytułu składek.
- Rozlicza zwolnienia lekarskie, w tym sporządza sprawozdania z tego zakresu, prowadzi kartoteki zasiłkowe, kartoteki wynagrodzeń i sporządza informację roczną o osiągniętych dochodach.
- Wystawia faktury/rachunki sprzedaży, noty księgowe, opracowuje faktury zakupu, oraz przestrzega terminów płatności wynikających z tych faktur, w tym sporządza przelewy.
- Sporządza sprawozdania do GUS oraz do SWEZ HR.
- Sporządza dokumenty rozliczeniowe do ZUS w tym z tytułu składek ubezpieczeniowych naliczanych Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 23 grudnia 2003 roku „w sprawie przekazywania do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe strażaków Państwowej Straży Pożarnej zwolnionych ze służby" oraz w związku z Ustawą z dnia 19 grudnia 2008 roku "o emeryturach pomostowych.
- Bierze udział w sporządzaniu sprawozdań finansowych oraz realizacja czynności wynikających z zakresu obowiązków Głównego Księgowego w czasie nieobecności w pracy.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe ekonomicznedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego na stanowisku związanym z naliczaniem płac i obsłudze programu Płatnik
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- znajomość obsługi programów wchodzących w skład pakietu office,
- znajomość obsługi panelu płacowego FORTECH.
- znajomość ustawy o PSP i o służbie cywilnej,
- znajomość ustawy o finansach publicznych,
- znajomość przepisów ZUS-u, (umiejętność rozliczania wynagrodzeń chorobowych i zasiłków ZUS i ERP-7).
- znajomość przepisów ustawy o podatku dochodowym.