Urząd Morski w Gdyni
Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Specjalista
Miejsce pracy: Gdynia
Ogłoszenie o naborze Nr 105057
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
charakter stanowiska i sposób wykonywania na nim zadań (zgodnie z opisem stanowiska pracy)
- praca w terenie
- krajowe i zagraniczne wyjazdy służbowe
- zagrożenie korupcją
- permanentna obsługa klientów zewnętrznych
- przeprowadzanie kontroli / inspekcji
Czynniki fizyczne, biologiczne, inne czynniki, w tym niebezpieczne:
- uciążliwości związane z obsługą monitorów ekranowych pow. 4 godzin dziennie
- zmienne warunki atmosferyczne
- praca na wysokości
- praca polegająca na kierowaniu pojazdem do 3,5 t
- prace wymagające szczególnej sprawności psychofizycznej
Zakres zadań
- uczestniczy w przeprowadzaniu inspekcji statków obcych bander, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa krajowego, tekstem Memorandum Paryskiego oraz Dyrektywą UE w sprawie kontroli przeprowadzanej przez Państwo Portu, dla których inspekcja ma charakter obowiązkowy, tzn. o profilu inspekcyjnym P I (PRIORYTET I)
- uczestniczy w przeprowadzaniu inspekcji statków obcych bander o priorytecie inspekcyjnym P II (PRIORYTET II) zdefiniowanym w tekście Memorandum Paryskiego oraz w Dyrektywie UE w sprawie kontroli przeprowadzanej przez Państwo Portu
- uczestniczy w Programie Szkolenia i Oceny Kompetencji Inspektorów PSC: szkoleniach wewnętrznych i zewnętrznych, w tym odbywa praktykę w Inspektoracie Państwa Bandery (FSC)
- uczestniczy w przeprowadzaniu obowiązkowych inspekcji statków pasażerskich typu ro-ro, podnoszących obce bandery i zawijających regularnie do polskich portów, zgodnie z wymaganiami Dyrektywy UE o regularnych inspekcjach promów oraz przeprowadzaniu inspekcji statków obcych bander, zgodnie z wymaganiami Dyrektywy UE o zawartości siarki w paliwach żeglugowych oraz Decyzji UE dotyczącej pobierania próbek paliwa i raportowania
- uczestniczy w sporządzaniu raportów z przeprowadzonych inspekcji w systemie THETIS i THETIS-EU, zgodnie z wymaganiami stosownych aktów prawnych
- zapoznaje się ze sposobami monitorowania ruchu statków obcych bander w porcie przy pomocy wszelkich dostępnych systemów komputerowych (THETIS, THETIS-EU, SafeSeaNet,NSW, MARSIES, SWIBŻ), stron internetowych Urzędu Morskiego w Gdyni, stacji pilotów, zarządów portów i innych oraz informacji otrzymywanych z kapitanatów portów
- uczestniczy w wymianie informacji, zgodnie z wymaganiami Ustawy o bezpieczeństwie morskim i Dyrektyw UE z instytucjami krajowymi (Morska Służba Poszukiwania i Ratownictwa, kapitanaty portów, Straż Graniczna, Służba Celna, Państwowy Graniczny Inspektor Sanitarny) oraz instytucjami zagranicznymi (Europejska Agencja Bezpieczeństwa Morskiego (EMSA), Sekretariat Memorandum Paryskiego, organy PSC państw sygnatariuszy Memorandum Paryskiego) w zakresie statutowej działalności Inspektoratu
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe profilowe w obszarze: morskiedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego stażu pracy w charakterze oficera na statkach morskich, inspektora inspekcji państwa bandery lub asystenta inspekcji państwa portu, z tym że przynajmniej dwa lata pracy w charakterze oficera na statkach morskich
- dyplom kapitana żeglugi wielkiej lub starszego oficera na statkach o pojemności brutto 3000 i powyżej
- prawo jazdy kat. B
- bardzo dobra znajomość języka angielskiego (B2 wg ESOKJ)
- wiedza w zakresie uregulowanym przez konwencje i kodeksy IMO, a także dyrektywy UE, dotycząca zagadnień bezpieczeństwa i ochrony środowiska morskiego oraz ochrony żeglugi i portów
- wiedza w zakresie uregulowanym przez polskie akty prawne dotyczące zagadnień bezpieczeństwa, ochrony środowiska morskiego oraz ochrony żeglugi i portów
- ocena zagrożeń związanych z uchybieniami wykrytymi w trakcie inspekcji na podstawie doświadczenia nabytego podczas praktyki morskiej
- umiejętność komunikacji
- umiejętność współpracy
- umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- znajomość zagadnień związanych z ochroną żeglugi i portów morskich oraz umiejętność ich zastosowania w zakresie objętym inspekcją
- biegła znajomość języka angielskiego (C1 wg ESOKJ)