Dyrektor Generalny Urzędu poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Praca biurowa przy komputerze powyżej 4 godzin.
Siedziba Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych mieści się w Al. Jerozolimskich 181C, w budynku C kompleksu Adgar, który jest przystosowany do obsługi osób, które mają trudności w poruszaniu się. W budynku znajdują się windy, które umożliwiają dostęp do wszystkich pięter budynku, brak jest barier w postaci progów i wąskich drzwi. Na poziomie 0 w holu budynku znajduje się toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych ruchowo.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Brajla (poza oznaczeniami przycisków wind) ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Szczegółowe informacje na temat dostępności Urzędu dla osób z niepełnosprawnościami znajdują się w deklaracji dostępności.
Zakres zadań
- Analizowanie i rozliczanie poszczególnych kont kontrahentów dotyczących dochodów budżetowych z uwzględnieniem klasyfikacji budżetowej oraz przepisów dotyczących prowadzenia ewidencji księgowej jednostek budżetowych wraz z parowaniem zaewidencjonowanych na nich należności bądź zobowiązań
- Przygotowywanie wezwań do kontrahentów dotyczących sald należności bądź zobowiązań figurujących w księgach rachunkowych jednostki oraz projektów odpowiedzi na zapytania firm krajowych i zagranicznych
- Księgowanie i dekretowanie w obszarze dochodów: not odsetkowych, not księgowych oraz dokumentów wewnętrznych tj. PK
- Wsparcie przy comiesięcznej weryfikacji przypisów w księgach rachunkowych jednostki oraz rozliczanie kont poprzez parowanie zapisów na kontach, na których w danym miesiąc wystąpiły obroty
- Sporządzenie wstępnego projektu sprawozdań budżetowych
- Sporządzenie wstępnego projektu sprawozdania z długu publicznego oraz aktualizowanie na bieżąco atrybutów dla kont
- Potwierdzanie sald dotyczących wydatków i dochodów oraz weryfikacja zapisów na kontach dochodów na koniec roku obrotowego z zachowaniem zasad wynikających z ustawy o rachunkowości oraz sporządzenie zestawień sald na kontach dochodów do bilansu
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w pracy w księgowości związanej z ewidencją księgową
- Znajomość obowiązujących przepisów w zakresie: - ustawy o rachunkowości, - rozporządzenie MF w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych, - rozporządzenie MF w sprawie sposobu prowadzenia gospodarki finansowej jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych, - rozporządzenie Ministra Rozwoju i Finansów w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami RP, - przepisy dotyczące kosztów egzekucji, prowizji, odsetek; - ustawy o zamówieniach publicznych; - ustawy o podatku od towarów i usług VAT
- Dobra znajomość obsługi komputera (MS Office)
- Dobra organizacja pracy
- Dokładność, skrupulatność
- znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym
- Łatwość komunikacji
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Kurs w zakresie księgowości