Główny Urząd Miar w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 104834
Warunki pracy
Praca administracyjno-biurowa polegająca m.in. na opracowywaniu dokumentów, obsłudze urządzeń biurowych, czynnościach koncepcyjnych. Czas pracy przy monitorze ekranowym powyżej 4 godz. dziennie, przy naturalnym i sztucznym oświetleniu. Zagrożenie korupcją, permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach.
W budynku znajduje się winda, są także łazienki dostosowane do osób poruszających się na wózku inwalidzkim.
Zakres zadań
- na bieżąco wystawia faktury VAT, noty księgowe obciążeniowe, w tym za czynności wykonywane w Urzędzie na podstawie umów cywilnoprawnych,
- przeprowadza bieżącą kontrolę pod względem formalno-rachunkowym dokumentów związanych z pozyskiwaniem dochodów wraz z dekretowaniem dowodów księgowych z uwzględnieniem wszystkich przekrojów ewidencji księgowej, w tym na właściwe rozdziały i paragrafy klasyfikacji budżetowej,
- prowadzi korespondencję z kontrahentami związaną z wystawionymi fakturami VAT i notami księgowymi,
- księguje dowody księgowe dotyczące dochodów budżetowych, w tym faktury VAT, noty księgowe oraz decyzje administracyjne, wyciągi bankowe na konta syntetyczne i analityczne,
- uzgadnia zapisy i stany na kontach syntetycznych i analitycznych,
- prowadzi bieżące rozliczanie rozrachunków i wpłat z tyt. dochodów budżetowych dokonanych przez kontrahentów Urzędu i kontaktuje się z nimi,
- prowadzi bieżącą kontrolę wyciągów bankowych dotyczących wpływów z tytułu dochodów budżetowych,
- obsługuje Zintegrowany System Informatyczny - QUORUM, współpracuje z instytucjami zewnętrznymi, w tym kontroli, sporządza raporty i informacje, archiwizuje dokumenty, aktualizuje wewnętrzne procedury, uczestniczy w doskonaleniu procedur oraz inicjowaniu propozycji modyfikacji już istniejących, opiniowaniu projektów aktów prawnych.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w administracji publicznej lub w księgowości
- Znajomość zasad księgowości budżetowej
- Znajomość przepisów o VAT
- Znajomość ustawy o finansach publicznych
- Znajomość ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
- Znajomość ustawy - ordyacja podatkowa
- Umiejętność obsługi pakietu Microsoft Office, w szczególności MS Excel
- Umiejętność obsługi programu finansowo-księgowego
- Umiejętność: komunikacji, współpracy, organizacji pracy, orientacja na osiąganie celów
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Przeszkolenie z zakresu księgowości budżetowej
- Znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym
- Umiejętność obsługi programu systemu QUORUM F-K
- Znajomość ustawy Prawo o miarach