Ogłoszenie numer: 6776811, z dnia 2022-03-31
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości działa na rzecz małych i średnich przedsiębiorstw, podnoszenia kwalifikacji kadr i kształtowania przyjaznego otoczenia biznesowego. Dzięki wsparciu Agencji firmy rozwijają działalność eksportową, wzorniczą, badawczo-rozwojową i wykorzystują w produkcji innowacje i nowoczesne technologie. Oferta PARP pozwala na kompleksową realizację projektów - od koncepcji po komercjalizację.
Specjalista / Starszy Specjalista w Departamencie Koordynacji Wdrażania Programów
Miejsce pracy: Warszawa
Nr Ref.: S/SS/DKW POWER/03/22
Opis stanowiska
- Wykonywanie zadań związanych z pełnieniem funkcji IP dla projektów pozakonkursowych PARP realizowanych w ramach PO WER:
- ocena merytoryczna I stopnia oraz prowadzenie procesu przyjmowania do dofinansowania projektów pozakonkursowych oraz analiza, weryfikacja i akceptacja zmian w obszarze realizacji ww. projektów (w tym w zakresie przygotowywania/aktualizacji decyzji o dofinansowaniu ww. projektów);
- weryfikacja wniosków o płatność beneficjentów pozakonkursowych, w tym postępu finansowo-rzeczowego z realizacji projektów pozakonkursowych.
- Monitorowanie realizacji programu PO WER, w tym harmonogramu wdrażania i rezultatów działań, a w szczególności:
- udział w monitorowaniu oraz analiza stopnia osiągnięcia założonych w programie wskaźników finansowych i rzeczowych;
- sporządzanie informacji/zestawień dla instytucji nadrzędnych/zarządu z postępu finansowo-rzeczowego projektów;
- udział w monitorowaniu oraz analiza stopnia wykorzystania alokacji na program;
- sprawozdawczość w ramach programu,
- zapewnianie płynności finansowej programu,
- udział w grupach roboczych, seminariach i konferencjach;
- analiza merytoryczna dokumentów związanych z realizacją programu.
- Opiniowanie dokumentacji programowej dot. funduszy unijnych, w tym dokumentacji programowej PO WER i dokumentacji konkursowej w PO WER.
- Przygotowywanie i przekazywanie informacji z zakresu realizacji programu PO WER na potrzeby wewnętrzne PARP oraz na potrzeby zewnętrzne, tj. innych instytucji lub osób, w tym:
- pozyskiwanie oraz poszukiwanie stosownych dokumentów i informacji z zakresu programów i instrumentów wspierania RZL oraz przedsiębiorców;
- opracowywanie materiałów informacyjnych i dokumentów w zakresie realizacji programów oraz w oparciu o różnego rodzaju dane uzyskiwane od beneficjentów PARP bądź od instytucji współpracujących z Agencją, w oparciu o dokumenty oraz regulacje związane z realizacją programów PARP.
- Przygotowanie procedur dot. procesów realizowanych przez Departament w ramach PO WER oraz udział w opracowywaniu systemów wdrażania, systemów monitorowania, dokumentów programowych.
- Bieżący monitoring zaleceń pokontrolnych instytucji zewnętrznych leżący w zakresie kompetencji Departamentu - analiza otrzymywanych zaleceń pokontrolnych z instytucji zewnętrznych i sygnalizowanie o konieczności wprowadzenia ew. zmian do procedur.
- Wystawianie limitu zaciągania zobowiązań.
- Archiwizacja dokumentacji sekcji.
Wymagania
Oczekujemy (wymagania konieczne):
- ukończonych studiów wyższych,
- doświadczenia zawodowe w realizacji projektów/umów finansowanych lub współfinansowanych ze środków publicznych/UE; lub co najmniej dwuletnie doświadczenie w jednostce sektora finansów publicznych bądź instytucji wdrażającej projekty/programy finansowane ze środków unijnych:
- Specjalista: co najmniej dwuletnie doświadczenie
- Starszy Specjalista: co najmniej trzyletnie doświadczenie
- biegłości w obsłudze programów biurowych MS Office, w tym m.in.:
- znajomości programu Excel umożliwiającej wykonywanie zadań na poziomie bardzo dobrym (opracowywanie zbiorczych zestawień, zamieszczanie formuł przyspieszających pracę na dokumencie),
- znajomości programu Word na poziomie bardzo dobrym,
- znajomości programu PowerPoint umożliwiającej sprawne przygotowanie prezentacji,
- umiejętności analizy danych,
- znajomości wskazanych poniżej zagadnień na poziomie umożliwiającym swobodne wykonywanie zadań:
- systemu realizacji PO WER
- zagadnień w zakresie pomocy publicznej,
- ustawy o finansach publicznych,
- ustawy Prawo zamówień publicznych,
- posiadania następujących cech:
- wysoko rozwinięte analityczne myślenie,
- samodzielność i inicjatywa,
- komunikatywność, w tym łatwość porozumiewania się w mowie i w piśmie,
- skrupulatność,
- umiejętność czytania ze zrozumieniem,
- umiejętność współpracy w zespole.
Dodatkowo (wymagania pożądane):
- ukończone studia wyższe o profilu społeczno-ekonomicznym, europeistyka, rozwój regionalny, prawo.
- znajomość zasad realizacji projektów współfinansowanych z EFS (optymalnie PO WER),
- doświadczenie w zakresie weryfikacji wniosków o płatność (optymalnie EFS),
- doświadczenie w ocenie wniosków o dofinansowanie projektów (optymalnie EFS),
- doświadczenie w opracowywaniu procedur realizacji zadań,
- znajomość systemu realizacji POWER, w szczególności:
- ustawy o finansach publicznych,
- ustawy Prawo zamówień publicznych;
- znajomość języka UE na poziomie komunikatywnym (preferowany j. angielski).
- inne:
- umiejętność obsługi urządzeń biurowych (wielofunkcyjne urządzenia biurowe, fax, telefon),
- umiejętność opracowywania tekstów na podstawie dostępnych danych i informacji,
- umiejętność rzetelnej analizy otrzymywanych informacji i umiejętność prezentowania informacji posiadanych.
Oferujemy
- umowę o pracę
- premię regulaminową
- prywatną opiekę medyczną
- grupowe ubezpieczenie na życie
- szkolenia
- atrakcyjną lokalizację
- wydarzenia integracyjne
- programy socjalne
Poznaj
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
ul.Pańska 81/83
00-834 Warszawa
Dlaczego warto?
Praca w PARP daje możliwość zdobywania doświadczenia w prestiżowych krajowych i międzynarodowych projektach. Dzięki polityce personalnej pracownicy mają możliwość optymalnego rozwoju zawodowego i podnoszenia kwalifikacji. Dbamy o rozwój kompetencji, życzliwą atmosferę i budujemy przyjazne relacje zespołowe oparte na wzajemnym szacunku i zaufaniu.