Specjalista ds. Płac (osoba koordynująca)
Miejsce pracy: Gliwice
Rodzaj umowy: na okres próbny
Wymiar etatu: pełny wymiar czasu pracy
Zakres obowiązków:
- poprawne, zgodne z przepisami prawa naliczanie wynagrodzeń z tytułu umów o pracę i umów cywilnoprawnych,
- sporządzanie list płac,
- ustalanie uprawnień do wynagrodzenia chorobowego, zasiłku chorobowego, zasiłku opiekuńczego, wynagrodzenia za czas urlopu oraz naliczanie zasiłków i administrowanie dokumentacją w tym zakresie,
- naliczanie potrąceń z wynagrodzeń, w tym zajęć komorniczych, sądowych, itp.,
- sporządzanie sprawozdań oraz deklaracji do instytucji zewnętrznych (m.in. ZUS, US, GUS, MZ),
- sporządzanie rocznych informacji PIT- 11,
- rozliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych,
- sporządzanie raportów, zestawień płacowych, analiz na potrzeby wewnętrzne,
- sporządzanie miesięcznych deklaracji rozliczeniowych ZUS oraz deklaracji korygujących w programie Płatnik,
- udzielanie informacji pracownikom z zakresu prawa pracy oraz naliczonych wynagrodzeń,
- nadzór nad prawidłowym wykonywaniem obowiązków przez pracowników, sprawdzanie przygotowanych naliczeń i dokumentów,
- organizacja pracy w zespole, delegowanie zadań,
- nadzór nad realizowanymi w dziale zadaniami,
- czynny udział w opracowywaniu i wdrażaniu wewnętrznych procedur, regulaminów i zarządzeń w obszarze płacowym.
Wymagania:
- wykształcenie – wyższe w kierunku finansów / księgowości,
- minimum 3 lata pracy w dziale płac w placówce zatrudniającej powyżej 500 osób,
- doświadczenie w zarządzaniu zespołem pracowników pod kątem poprawności wykonania powierzonych zadań,
- praktyczna wiedza na temat zagadnień płacowo-księgowych,
- mile widziane doświadczenie w placówkach służby zdrowia,
- mile widziana znajomość programu Info-Medica,
- znajomość przepisów z zakresu prawa pracy, naliczania wynagrodzeń, ubezpieczeń społecznych, zasad opodatkowania oraz księgowania,
- zaangażowanie w wykonywanie powierzonych zadań,
- umiejętność pracy w zespole oraz dobrej organizacji pracy, komunikatywność,
- umiejętność pracy pod presją czasu,
- skrupulatność, dokładność, systematyczność, odpowiedzialność,
- umiejętność analitycznego myślenia, samodzielność, bardzo dobra organizacja pracy,
- zdolność do logicznego i szybkiego myślenia,
- wysoka kultura osobista,
- otwartość na zmiany,
- umiejętność ustalania priorytetów,
- biegła znajomość MS Offiice w tym bardzo dobra znajomość programu Excel.
Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny,
- aktualne CV.