Burmistrz Miasta Luboń
ogłasza nabór kandydatów na stanowisko ds. ochrony środowiska w Wydziale Planowania Rozwoju i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta, w wymiarze pełnego etatu, na czas nieokreślony.
1. prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach;
2. prowadzenie baz danych związanych z udostępnianiem informacji o środowisku i jego ochronie;
3. prowadzenie spraw z zakresu ochrony środowiska w procesach inwestycyjnych oraz związanych z zagospodarowaniem przestrzennym;
4. udzielanie informacji o środowisku i jego ochronie, w tym informacje publiczne, ankiety, raporty i sprawozdania;
5. prowadzenie spraw związanych z opłatami za korzystanie ze środowiska i sprawozdawczość w tym zakresie,
6. prowadzenie akcji promocyjnych, informacyjnych w zakresie ochrony środowiska oraz związanych z edukacją ekologiczną,
7. wykonywanie działań mających na celu wykonanie zadań wynikających z ustaw:
a. prawo wodne, w tym opiniowanie robót hydrogeologicznych, postępowanie w ramach zmiany stosunków wodnoprawnych, przygotowanie opłat za usługi wodne; baza pozwoleń wodnoprawnych,
b. prawo górnicze i geologiczne, w tym określenie kierunku rekultywacji na gruntach poeksploatacyjnych, poszukiwanie i rozpoznawanie złóż naturalnych, sprawy związane z koncesjami na wydobycie złóż naturalnych, opiniowanie prawidłowości wykonania prac rekultywacyjnych na gruntach poeksploatacyjnych, w sprawie koncesji,
c. ustawa o odpadach, w tym postanowienia w sprawie odzysku i przetwarzania odpadów, opiniowanie programów gospodarki odpadami niebezpiecznymi, współpraca z Referatem ds. gospodarki odpadami w zakresie porzucenia odpadów,
d. ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych,
8. opiniowanie i uzgadnianie dokumentów planistycznych i innych w zakresie ochrony środowiska;
9. współpraca z innymi organami oraz jednostkami w sprawach z zakresu ochrony środowiska;
10. prowadzenie spraw związanych z lokalnymi formami ochrony przyrody w rozumieniu ustawy o ochronie przyrody;
11. nadzór i kontrola nad terenami zieleni miejskiej, w tym koordynacja prac związanych z nasadzeniami, pielęgnacją i wycinką drzew; pielęgnacją i wycinką drzew, sprawozdawczość;
12. bieżąca obsługa klienta.
a) niezbędne:
1. wykształcenie wyższe.
2. obywatelstwo polskie.
3. posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
4. nieskazanie prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
6. posiadanie nieposzlakowanej opinii.
7. doświadczenie zawodowe – minimum 2 rok stażu pracy.
8. znajomość przepisów z zakresu: ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy o samorządzie gminnym o pracownikach samorządowych, Prawo ochrony środowiska, ustawy o ochronie przyrody, ustawy o odpadach, ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, ustawy Prawo Wodne, ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych, ustawy o dostępie do informacji publicznej, RODO.
9. bardzo dobra obsługa komputera (Microsoft Office, środowisko Windows), urządzeń biurowych.
10. posiadanie prawa jazdy kat. B (czynny kierowca).
b) dodatkowe:
1. wykształcenie wyższe z zakresu: ochrona środowiska, gospodarka przestrzenna, administracja,
2. doświadczenie zawodowe na podobnym stanowisku,
3. umiejętność współdziałania w zespole, systematyczność, samodzielność,
4. cierpliwość, odporność na stres, komunikatywność, uczynność, dyspozycyjność,
5. umiejętność tworzenia i analizy pism i dokumentów prawniczych.
III Warunki pracy na stanowisku pracy:
- praca w wymiarze pełnego etatu,
- praca w pozycji siedzącej, wymagającej szczególnej koncentracji,
- praca w budynku nieprzystosowanym do potrzeb osoby niepełnosprawnej,
- praca wymagająca wizji w terenie,
- praca w zespole i w warunkach stresu,
- praca wymagająca znajomości przepisów prawa, w tym określonych w pkt. II oraz wynikających z zakresu obowiązków.
- kwestionariusz osobowy,
- list motywacyjny ze wskazaniem stanowiska,
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje,
- kopie dotychczasowych świadectw pracy,
- życiorys zawodowy wraz z opisem przebiegu zatrudnienia, praktyk zawodowych i odbytego stażu,
- oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwo umyślne,
- oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
- oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla celów rekrutacji.
V. Informuję jednocześnie, że w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miasta Luboń, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił mniej niż 6%.
Wymagane dokumenty można składać w terminie do 20 czerwca 2021 roku w jednej z poniższych form:
- osobiście w Kancelarii ogólnej Urzędu Miasta Luboń, hol budynku na parterze,
- przesłać na adres: Burmistrz Miasta pl. E. Bojanowskiego 2, 62-030 Luboń, dopiskiem na kopercie „Nabór nr WAG.2110.04.2021”,
- przesłać w formie elektronicznej podpisane podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym przez - https://eurzad.lubon.pl/, https://epuap.gov.pl/wps/portal (jako pismo ogólne) lub https://moj.gov.pl/uslugi/signer/upload?xFormsAppName=SIGNER (jako poczta e-mail na adres office@lubon.pl)
O zachowaniu terminu decyduje data wpływu do Urzędu Miasta lub data stempla pocztowego.
Aplikacje, które wpłyną do Urzędu niekompletne lub po upływie wskazanego wyżej terminu nie będą rozpatrywane.
W sprawach związanych z prowadzonym naborem Urząd Miasta będzie przekazywać informacje wyłącznie za pomocą elektronicznych środków komunikacji: strona www.bip.lubon.pl, adres mailowy.