OGŁOSZENIE O NABORZE
Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Opolu ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze:
Specjalista ds. księgowych
Miejsce pracy: Opole
Informujemy, iż w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia
osób niepełnosprawnych w Zarządzie Dróg Powiatowych w Opolu, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, wynosi mniej niż 6%.
Wymagania niezbędne w stosunku do kandydata na wolne stanowisko specjalista ds. księgowych:
- wykształcenie: średnie ekonomiczne lub wyższe ekonomiczne;
- staż pracy:
- 2 lata – w administracji publicznej w dziale księgowości w przypadku wykształcenia wyższego ekonomicznego;
- 3 lata - w administracji publicznej w dziale księgowości w przypadku wykształcenia średniego ekonomicznego;
- obywatelstwo: polskie; dopuszcza się możliwość zatrudnienia osoby nieposiadającej obywatelstwa polskiego, jeżeli posiada znajomość języka polskiego potwierdzoną dokumentem określonym w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 23 kwietnia 2009 roku w sprawie rodzajów dokumentów potwierdzających znajomość języka polskiego przez osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, ubiegające się o zatrudnienie w służbie cywilnej (D.U. z 2009 nr 64, poz. 539);
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
- niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- nieposzlakowana opinia;
- znajomość przepisów prawnych w zakresie zadań na stanowisku pracy, na który przeprowadzany
- jest nabór, w szczególności:
- znajomość ustawy o pracownikach samorządowych,
- znajomość ustawy o finansach publicznych,
- znajomość ustawy o rachunkowości,
- znajomość klasyfikacji budżetowej oraz przepisów o sprawozdawczości.
Wymagania dodatkowe w stosunku do kandydata na wolne stanowisko:
- umiejętność obsługi komputera (programy Microsoft Office);
- obsługa bankowości internetowej,
- obsługa programu księgowości finansowo-budżetowej Tensoft, Progman,
- znajomość programu do przekazywania sprawozdań budżetowych JB,
- znajomość i doświadczenie w pracy z płacami.
Zakres obowiązków na stanowisku specjalista ds. księgowych:
- Współudział przy sporządzaniu projektów planów finansowych dochodów i wydatków w układzie obowiązującej klasyfikacji budżetowej.
- Sprawdzanie dokumentów księgowych pod względem formalnym i rachunkowym.
- Dokonywanie kontroli dokumentów księgowych pod względem zgodności z przyjętymi zasadami rachunkowości w tym m.in. wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym.
- Przygotowanie, dekretowanie i księgowanie dokumentów księgowych.
- Terminowe i prawidłowe prowadzenie ewidencji księgowej.
- Uzgadnianie sald rachunków bankowych oraz należności i zobowiązań wynikających z przeprowadzonych operacji finansowych.
- Prowadzenie analizy zobowiązań finansowych.
- Monitorowanie realizacji wydatków budżetowych zgodnie z zatwierdzonym planem finansowym oraz sporządzanie odpowiednich wydruków.
- Rozliczanie delegacji służbowych krajowych i zagranicznych.
- Rozliczanie inwentaryzacji mienia.
- Sporządzanie sprawozdań budżetowych w zakresie wydatków i dochodów finansowych oraz innych niezbędnych informacji w zakresie działania sekcji.
- Kompletna obsługa programów komputerowych w zakresie działania Sekcji w tym:
- obsługa programu finansowo – księgowego,
- obsługa Systemu Bankowości Elektronicznej w tym sporządzanie przelewów na podstawie zatwierdzonych do wypłaty list płac, faktur i rachunków,
- obsługa Systemu do przekazywania sprawozdań drogą elektroniczną.
- Kompletowanie dokumentów finansowo – księgowych i przygotowanie ich do archiwizowania.
- Wykonywanie innych zadań i czynności zleconych przez przełożonego lub pracodawcę a odpowiadających funkcjom pracownika.
Warunki pracy:
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań: praca z przewagą wysiłku umysłowego, wymagająca dobrej ostrości wzroku (praca przy monitorze ekranowym), praca w urzędzie;
- Miejsce i otoczenie organizacyjno – techniczne stanowiska pracy: praca w budynku w Opolu przy ul. Książąt Opolskich 27 na II piętrze bez windy, siedząca przy biurku.
Wymagane dokumenty:
- Podanie (list motywacyjny) o przyjęcie do pracy na stanowisko urzędnicze.
- Curriculum Vitae z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej.
- Kwestionariusz osobowy (druk na stronie internetowej bip.zdp.opole.pl praca-regulamin naboru- ZDP kwestionariusz osobowy)
- Kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i zdobyte kwalifikacje zawodowe oraz kserokopie świadectw pracy.
- Zgoda na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby postępowania rekrutacyjnego (druk na stronie internetowej bip.zdp.opole.pl praca - regulamin naboru-ZDP - procedura zgody).
- Oświadczenia kandydata:
- o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zajmowania stanowiska, na które prowadzony jest nabór;
- o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych;
- o niekaralności za przestępstwa umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe;
- o nie wykonywaniu czynności, które stałyby w sprzeczności z wykonywanymi obowiązkami służbowymi na stanowisku, na które prowadzony jest nabór.
- Orzeczenie o posiadaniu stopnia niepełnosprawności.
- Posiadane referencje.