Ogłoszenie numer: 1156193, z dnia 2016-06-27
Zarząd Inwestycji Miejskich
ogłasza nabór na urzędnicze stanowisko:
Specjalista ds. kosztorysowania
Miejsce pracy: Wrocław
Opis stanowiska
- UMOWA NA ZASTĘPSTWO
Wymagania
Kandydatem na urzędnicze stanowisko może być osoba, która:
- posiada obywatelstwo polskie lub
- posiada obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium RP na zasadach określonych w art. 11 ust. 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 1202 z poźn. zm.),
- posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
- nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- cieszy się nieposzlakowaną opinią,
- posiada stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wyżej określonym stanowisku.
Wymagania niezbędne:
- posiada wykształcenie minimum wyższe inżynieryjne o profilu: budownictwo lub pokrewne związane z inwestycjami budowlanymi,
- posiada co najmniej 4-letni staż pracy, w tym, co najmniej 2-letni staż pracy na stanowiskach związanych ze sporządzaniem kosztorysów inwestorskich dla inwestycji budowlanych,
- posiada praktyczną znajomość przepisów ustaw: Prawo budowlane, Prawo zamówień publicznych oraz aktów wykonawczych do ustaw,
- posiada dobrą znajomość procesów inwestycyjnych w budownictwie,
- posiada dobrą znajomość trybów i postępowań administracyjnych w budownictwie,
- posiada bardzo dobra znajomość obsługi komputera, programów biurowych, programu NormaPRO, umiejętność korzystania z Internetu..
Wymagania dodatkowe:
- w zakresie umiejętności zawodowych:
- umiejętność prowadzenia korespondencji służbowej,
- umiejętność koordynowania i organizowania pracy;
- w zakresie predyspozycji osobowościowych:
- odpowiedzialność i rzetelność w wykonywaniu obowiązków służbowych,
- umiejętność podejmowania decyzji i samodzielność,
- zdolność nadawania priorytetu sprawom ważnym,
- umiejętność pracy w zespole,
- zdolność analitycznego myślenia,
- komunikatywność, kreatywność, otwartość,
- odporność na stres.
Zakres podstawowych zadań i obowiązków służbowych na stanowisku „Specjalista ds. kosztorysowania":
- sprawdzanie przedmiarów robót i kosztorysów inwestorskich opracowanych przez jednostki projektowe dla zadań prowadzonych przez Zarząd;
- aktualizacja kosztorysów inwestorskich dla potrzeb przetargowych;
- bieżąca analiza kosztów robót budowlanych na podstawie złożonych w ZIM ofert przetargowych, kosztorysów ofertowych, zawartych umów, celem ustalania średnich cen robót w podziale na grupy robót oraz koszty jednostkowe; sporządzanie zestawień zbiorczych na koniec każdego kwartału i składanie ich w kancelarii ZIM;
- opracowanie zestawień kwartalnych i rocznych dla prowadzonych w ZIM postępowań przetargowych w podziale na grupy robót i obiekty, zawierających dane charakterystyczne inwestycji oraz ceny ofert ze wskazaniem oferty wybranej oraz kosztów z kosztorysu inwestorskiego oraz ustalenie w podziale ww. średnich cen poszczególnych grup robót i obiektów na dany kwartał;
- przygotowanie informacji kwartalnych o czynnikach cenotwórczych dla poszczególnych branż i grup robót;
- opracowywanie kalkulacji kosztów i kosztorysów inwestorskich dla zadań prowadzonych przez Zarząd, niepoprzedzonych dokumentacją projektową, dotyczących wybranych usług i robót, prac remontowych;
- opracowywanie przedmiarów robót;
- wspomaganie osób koordynujących inwestycje w ustalaniu zakresu opracowań projektowanych i kosztów robót – dla prac dodatkowych, uzupełniających, których konieczność wykonania pojawi się w trakcie opracowywania dokumentacji lub wykonawstwa robót;
- wspomaganie osób koordynujących inwestycje w ustalaniu zakresu robót i ich kosztów – dla robót dodatkowych, uzupełniających, których konieczność wykonania pojawi się w trakcie wykonawstwa robót,
- wstępne szacowanie kosztów realizacji inwestycji do celów planistycznych na podstawie analizy finansowej wykonanych robót;
- ustalanie średnich cen wartości poszczególnych grup robót budowlanych – do celów statystyki;
- we współpracy z pracownikiem prowadzącym zadanie związane z opracowaniem dokumentacji projektowej, przygotowywanie danych wyjściowych do kosztorysowania;
- udział w pracach związanych z wydzieleniem etapów realizacyjnych przy częściowej realizacji robót;
- udział w spotkaniach koordynacyjnych dotyczących przekazywania inwestycji i remontów do realizacji,
- przestrzeganie pisemności postępowań, prowadzenie korespondencji w zakresie powierzonych zadań;
- sporządzanie danych do planu w zakresie rzeczowym i finansowym przygotowywanych do realizacji inwestycji i przekazywanie ich do Działu Zamówień Publicznych, Umów i Planowania;
- udział w pracach komisji przetargowych w zakresie przygotowania zadań inwestycyjnych i remontowych oraz opracowań dokumentacji projektowej.
Informacje o warunkach pracy na stanowisku „Specjalista ds. kosztorysowania":
- Pracownik będzie wykonywał pracę biurową przy komputerze w siedzibie pracodawcy.
Prosimy o dopisanie klauzuli: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych w procesie rekrutacji.