Instytut Badań Edukacyjnych (IBE) jest placówką badawczą prowadzącą interdyscyplinarne badania naukowe oraz projekty wdrożeniowe dotyczące funkcjonowania i efektywności systemu edukacji w Polsce, a także powiązań edukacji z rynkiem pracy. Instytut uczestniczy w krajowych i międzynarodowych projektach badawczych i wdrożeniowych, przygotowuje raporty, sporządza ekspertyzy oraz pełni funkcje doradcze. W Instytucie pracuje 280 osób zajmujących się edukacją i rynkiem pracy, w tym uczeniem się przez całe życie. Zatrudniamy socjologów, psychologów, pedagogów, ekonomistów i politologów. Nasi pracownicy to w większości wybitni specjaliści w swoich dziedzinach, posiadający bogate doświadczenie zawodowe obejmujące prace badawcze oraz wdrożeniowe, współpracę z partnerami społecznymi, w tym biznesem, a także pracę dydaktyczną, pracę w administracji publicznej, marketingowych organizacjach badania rynku i opinii oraz organizacjach pozarządowych.
Obecnie, z uwagi na rozwój projektów krajowych i międzynarodowych, poszukujemy osoby do Zespołu Zarządzania Projektami w IBE na stanowisko:
Osoba na tym stanowisku będzie odpowiedzialna za koordynację projektów od strony administracyjno-finansowej, rozliczanie i monitoring ich realizacji zgodnie z umowami o dofinansowanie, ze szczególnym uwzględnieniem wykonania planów rzeczowo-finansowych i harmonogramów.
- koordynacja projektów od strony administracyjno-finansowej, w tym przygotowywanie dokumentacji finansowej projektów/zadań,
- monitorowanie realizacji projektów/ zadań Instytutu, w tym:
- wykonania planu finansowego/ budżetu projektu/ zadania i poprawności wydatkowanych pieniędzy zgodnie z wnioskiem projektowym;
- wykonania harmonogramów rzeczowych i finansowych projektów/ zadań;
- realizacji wskaźników projektów/ zadań;
- działań koniecznych do podjęcia na rzecz minimalizacji ryzyka realizacji projektu/ zadania niezgodnie z umową o dofinansowanie;
- wspieranie kierowników projektów/ zadań w zakresie analizy ryzyka w projekcie i przygotowaniu danych do sprawozdań z postępu realizacji projektu zgodnie z wymaganiami Instytucji finansujących danych projekt;
- sporządzanie raportów i sprawozdań finansowych z projektów/ zadań;
- analizowanie i planowanie we współpracy z kierownikami projektów bieżących wydatków oraz działań formalnych niezbędnych do podjęcia w ramach projektów/ zadań;
- weryfikowanie i potwierdzanie kwalifikowalności wydatków oraz dostępności środków w budżecie projektu/ zadania;
- reagowanie na potrzebę ewentualnych zmian w projekcie/ zadaniu i współpraca z kierownikami projektów/ zadań przy ich dokonywaniu, w szczególności w zakresie zmiany budżetu projektu/ zadania;
- bieżące monitorowanie wytycznych odnoszących się do projektów realizowanych przez IBE oraz przekazywanie istotnych informacji na ten temat pracownikom IBE odpowiedzialnym za ich wdrażanie;
- bieżący kontakt z instytucjami finansującymi projekty/ zadania realizowane przez IBE oraz instytucjami partnerskimi, w zakresie odpowiadającym zadaniom realizowanym przez ZZP,
- bieżąca obsługa administracyjna projektów/ zadań w zakresie przepływu dokumentów;
- prowadzenie dokumentacji oraz korespondencji wewnętrznej oraz zewnętrznej związanej z realizacją i rozliczaniem projektów/ zadań;
- współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Instytutu w zakresie związanym z monitorowaniem i rozliczaniem prowadzonych projektów/ zadań, w tym z Zespołem Głównego Księgowego przy przygotowaniu sprawozdań finansowych (rozliczenie projektu/ zadania).
- co najmniej 2-letnie doświadczenie w realizacji i rozliczaniu projektów, w tym współfinansowanych ze środków unijnych,
- doświadczenie w formułowaniu budżetu projektu, monitorowaniu realizacji budżetu i harmonogramu projekt oraz ponoszeniu wydatków lub potwierdzaniu kwalifikowalności kosztów,
- poczucie odpowiedzialności i samodzielność,
- bardzo dobra organizacja pracy, systematyczność i dokładność w wykonywaniu zadań,
- znajomość języka angielskiego w stopniu dobrym (pożądany poziom B2),
z naciskiem na umiejętność prowadzenia korespondencji i rozumienia treści
zw. z zarządzaniem projektami, Uwaga: część rozmowy rekrutacyjnej będzie w języku angielskim. - praktyczna znajomość obsługi Pakietu MS Office, w szczególności Excela.
- mile widziane doświadczenie w realizacji i rozliczaniu projektów finansowanych z programów POWER,Horyzont 2020, Erasmus+ oraz ze środków EuropeAid, a także znajomość aktualnych zasad i wytycznych dotyczących realizacji projektów finansowanych z ww. programów.
- pracę w otwartym i chętnie dzielącym się wiedzą Zespole,
- wysoki poziom dynamiki i samodzielności działania w odniesieniu do zakresu zadań,
- pakiet benefitów, tj. karta OK System, ZFŚS,
- możliwość skorzystania na preferencyjnych warunkach z ubezpieczenia grupowego oraz prywatnej medycyny pracy,
- system czasu pracy: podstawowy,
- praca w trybie „hybrydowym”,
- wynagrodzenie zasadnicze w przedziale: 5 800.00 – 6 100.00 zł brutto z możliwością podwyżki,
- zatrudnienie na umowę o pracę w wymiarze 1 etatu,
- pierwsza umowa na 3-miesięczny okres próbny z perspektywą zawarcia umowy na czas określony.