Państwowe Muzeum Auschwitz – Birkenau w Oświęcimiu
zatrudni na stanowisko:
Specjalista ds. koordynacji finansowo-księgowej
Miejsce pracy: Oświęcim
W ramach działu Inwestycji poszukiwany jest specjalista ds. koordynacji finansowo-księgowej, który przy współpracy z Kierownikiem Projektu oraz pozostałymi członkami zespołu będzie odpowiedzialny za realizację inwestycji (od przygotowania/weryfikacji wielobranżowej dokumentacji budowlanej do oddania budynku do użytkowania).
Zakres obowiązków:
- Kontrola formalno-rachunkowa dokumentów finansowych dotyczących realizowanych projektów oraz ich akceptacja od strony formalno-rachunkowej.
- Dekretacja i księgowanie faktur, dowodów bankowych,
- Analiza prawidłowości sald kont rozrachunkowych oraz kont bankowych,
- Bieżąca kontrola terminowości zapłat z tytułu dokonanych zakupów.
- Sporządzanie przelewów dotyczących dokumentów zakupów.
- Bieżąca analiza zaewidencjonowanych kosztów w tym kontrola ponoszonych nakładów finansowych i ich zgodności z zatwierdzonym budżetem i harmonogramem projektu.
- Uzgadnianie powiązań pomiędzy wybranymi kontami księgowymi jako element kontroli wewnętrznej wydatkowanych i posiadanych środków od instytucji finansującej.
- Bieżące zapoznawanie się z aktualnymi aktami prawnymi, ustawami, rozporządzeniami związanymi z wykorzystywaniem środków przyznanych na realizację projektów
- Sporządzanie list płac.
- Ustalanie uprawnień i obliczanie zasiłków z ubezpieczenia społecznego, prowadzenie kartotek ZUS, sporządzanie list płatniczych z ubezpieczenia społecznego.
- koordynację finansowo-księgową projektu.
- Przygotowywanie dokumentacji m.in. na potrzeby sprawozdawczości.
- Udział w kontrolach i inspekcjach przeprowadzanych przez instytucje kontrolujące i finansujące projekty.
- Udział w odbiorach prac wykonywanych w ramach realizowanych projektów- weryfikacja dokumentacji finansowo-księgowej.
- Bieżące opracowywanie i analiza raportów oraz sprawozdań dla potrzeb projektów wraz z przygotowaniem danych,
- Analiza projektu pod kątem klasyfikacji kosztów oraz klasyfikacji majątku trwałego.
- Kontrola ponoszonych nakładów finansowych i ich zgodności z zatwierdzonym budżetem i harmonogramem projektu.
- Udział w przygotowywaniu planów finansowych.
- Bieżąca analiza wytycznych dotyczących realizowanego projektu pod katem prawidłowości kwalifikowania kosztów.
- Dekretacja i księgowanie rachunków z tytułu umów zlecenie, o dzieło, honorariów zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz sporządzania przelewów.
- Analiza prawidłowości sald kont bankowych.
- Sporządzanie dokumentów księgowych do prowadzonych kont analitycznych i syntetycznych,
- Bieżące wsparcie zespołu oraz zapewnienie prawidłowego obiegu dokumentów.
Wymagania kwalifikacyjne:
- Wykształcenie wyższe ekonomiczne (preferowane: finanse, rachunkowość).
- Minimum trzyletnie doświadczenie pracy w finansach, kontrolingu, księgowości.
- Doświadczenie w pracy na projektach finansowanych ze środków zewnętrznych
- Znajomość zagadnień Finansowo-Księgowych.
- Bardzo dobra organizacja pracy, dokładność, umiejętność analitycznego myślenia.
- Umiejętność pracy w zespole i umiejętność pracy pod presją czasu.