Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Ogłoszenie o naborze nr 66293 z dnia 25 lipca 2020 r.
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
specjalista
do spraw: komunikacji z konsumentami w ramach ADR
w Biurze Prezesa
do spraw: komunikacji z konsumentami w ramach ADR
w Biurze Prezesa
WYMIAR ETATU: 1; STANOWISKA: 1; MIEJSCE WYKONYWANIA PRACY: WARSZAWA
ADRES URZĘDU:
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
ZAKRES ZADAŃ
- Udzielanie pomocy konsumentom w sprawach dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich oraz wspomaganie komunikacji pomiędzy stronami a właściwym podmiotem ADR w celu usprawnienia procesu pozasądowego rozstrzygania sporów konsumenckich.
- Wspieranie przy składaniu skarg, a także pomoc informacyjna w składaniu odpowiedniej dokumentacji w celu udzielania konsumentom wyjaśnień dotyczących przepisów prawa i innych informacji istotnych dla danej sprawy.
- Przekazywanie stronom i podmiotom ADR ogólnych informacji o prawach konsumentów w odniesieniu do umów sprzedaży towarów i umów o świadczenie usług, które przysługują w danym państwie członkowskim UE. Dostarczanie informacji na temat funkcjonowania platformy ODR, udzielanie pomocy konsumentom przy rozwiązywaniu sporów dotyczących wniosków złożonych także za pośrednictwem platformy ODR, informowanie stron o innych sposobach dochodzenia roszczeń, w przypadku gdy sporu nie można rozstrzygnąć przez platformę ODR w celu udzielenia konsumentom wyjaśnień dot. przepisów prawa i innych informacji istotnych dla danej sprawy.
- Gromadzenie informacji związanych z prowadzeniem działalności oraz praktycznymi aspektami realizacji zadań stanowiska ds. ARD, przygotowywanie sprawozdań z działalności stanowiska oraz przygotowywanie na ich podstawie raportów z działalności w celu złożenia ich do Komisji Europejskiej.
- Uczestnictwo w spotkaniach punktów kontaktowych zwoływanych przez Komisje Europejską e celu umożliwienia wymiany najlepszych praktyk oraz dyskusji nad powtarzającymi się problemami w zakresie realizacji działań stanowiska.
WARUNKI PRACY:
Praca 8 godzin dziennie 5 dni w tygodniu.
Budynek częściowo dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Praca w programie Skype dla firm (praca w słuchawkach).
WYMAGANIA NIEZBĘDNE
- Wykształcenie: wyższe
- Doświadczenie zawodowe: co najmniej 1 rok w pracy na stanowisku związanym ze stosowaniem prawa
- Wiedza specjalistyczna i umiejętność jej wykorzystania w zakresie: prawa konsumenckiego, znajomości zagadnień z zakresu ADR.
- Język angielski na poziomie B2.
- Posiadanie kompetencji: skuteczna komunikacja, pozytywne podejście do klienta, rzetelność, organizacja pracy i zorientowanie na osiąganie celów.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
WYMAGANIA DODATKOWE
- Wykształcenie: wyższe prawnicze lub administracyjne
- Doświadczenie zawodowe: co najmniej 1 rok w pracy na stanowisku związanym ze stosowaniem prawa konsumenckiego.
- Posiadanie kompetencji: myślenie analityczne, współpraca, podejmowanie decyzji i odpowiedzialność.
- Język angielski na poziomie C1.