Najnowsze oferty pracy

Zobacz więcej ofert pracy

Referent

Dolnośląski Urząd Wojewódzki we Wrocławiu
Wrocław
praca stacjonarna
7 godz. temu
Dolnośląski Urząd Wojewódzki we Wrocławiu
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Referent
Miejsce pracy: Wrocław
Ogłoszenie o naborze Nr 145988

Warunki pracy

Stanowisko pracy zlokalizowane w pomieszczeniach biurowych na parterze budynku przy ul. Powstańców Warszawy 1. Budynek Urzędu wyposażony jest w windy osobowe oraz pomieszczenia sanitarne dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością. Wejście do Urzędu wyposażone jest w podjazd. Praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera powyżej 4 godzin dziennie. Obsługa urządzeń wielofunkcyjnych (np. drukarka, ksero, fax). Wyjazdy służbowe środkami transportu publicznego lub pojazdami nieprzystosowanymi do transportu osób niepełnosprawnych.


Częste kontakty z instytucjami zewnętrznymi.

Zakres zadań

  • opracowuje projekt planu wydatków z budżetu Wojewody w zakresie środków finansowych przeznaczonych dla gmin na realizację świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego i zasiłków dla opiekuna oraz dokonuje na bieżąco zmian w planie
  • sporządza zbiorcze kwartalne, półroczne i roczne sprawozdania rzeczowo-finansowe w zakresie świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego i zasiłków dla opiekuna na podstawie sprawozdań jednostkowych otrzymanych od gmin
  • weryfikuje wyjaśnienia gmin dotyczące zwrotów niewykorzystanych dotacji na świadczenia rodzinne, świadczenia z funduszu alimentacyjnego i zasiłki dla opiekuna
  • weryfikuje i rozpatruje wnioski gmin oraz sporządza zestawienia w zakresie planowania wielkości środków na realizację świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego i zasiłków dla opiekuna na rok następny
  • rozpatruje wnioski gmin oraz dokonuje na ich podstawie zmian w planach wydatków z budżetu Wojewody w zakresie środków finansowych przeznaczonych na realizację ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin "Za życiem
  • sporządza opracowanie dotyczące analizy stanu i skuteczności pomocy społecznej w oparciu o ocenę zasobów, pomocy społecznej przyjętą przez samorząd województwa z uwzględnieniem założeń przewidzianych w strategii polityki społecznej samorządu województwa dolnośląskiego
  • sporządza miesięczne raporty oraz półroczne sprawozdania z realizacji zadań wynikających z ustawy o Karcie Dużej Rodziny za pomocą systemu teleinformatycznego

Wymagania niezbędne

wykształcenie: średnie
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w obszarze świadczeń dla rodzin
  • znajomość ustawy o świadczeniach rodzinnych
  • znajomość ustawy o finansach publicznych
  • znajomość ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów
  • wymagane kompetencje: komunikacja, dobra organizacja pracy, współpraca w zespole
  • w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe