Izba Administracji Skarbowej w Opolu
Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Referent
Miejsce pracy: Opole
Ogłoszenie o naborze Nr 138575
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- praca o charakterze administracyjno – biurowym,
- zagrożenie korupcją,
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie,
- stanowisko wyposażone w komputer stacjonarny i inne urządzenia biurowe,
- oświetlenie sztuczne i naturalne,
- brak szkodliwych, niebezpiecznych warunków pracy,
- budynek trzypiętrowy wyposażony w windę,
- toalety dla osób niepełnosprawnych znajdują się na każdym piętrze,
- do budynku wchodzi się wprost z chodnika,
- dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich dostępne są wszystkie pomieszczenia
i kondygnacje budynku - brak oznaczeń dla niewidomych, brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym i głuchoniemym.
Zakres zadań
- prowadzi rachunkowość Izby Administracji Skarbowej jako jednostki budżetowej zgodnie z obowiązującymi przepisami w celu otrzymania rzetelnych danych o sytuacji finansowej jednostki, a w szczególności: kompletuje dokumenty stanowiące dowody księgowe w terminie zapewniającym bieżące prowadzenie ksiąg; dekretowanie dowodów księgowych dotyczące wydatków i dochodów jednostki budżetowej, ZFŚS oraz sum depozytowych; bieżące i prawidłowe prowadzenie ksiąg rachunkowych zgodnie z przyjętymi w jednostce zasadami w zakresie syntetyki, subsyntetyki, analityki w układzie tradycyjnym i zadaniowym; miesięczne uzgadnianie kont księgowych w celu sporządzenia sprawozdań, informacji i analiz w zakresie wykonywanych zadań,
- dokonuje rozliczeń finansowych, a w szczególności codzienną obsługę systemu NBE, przygotowuje polecenia przelewów w celu zapewnienia terminowej zapłaty zobowiązań oraz oblicza i terminowo odprowadza pobrane dochody budżetowe na centralny rachunek budżetu państwa w celu zapewnienia zgodnego z przepisami prawa wykonywania zadań,
- sporządza sprawozdania wymagane Rozporządzeniem Ministra Finansów w sprawie sprawozdawczości budżetowej, Rozporządzeniem Ministra Finansów w sprawie sprawozdawczości budżetowej w układzie zadaniowym ( RB BZI) oraz Rozporządzeniem Ministra Finansów w sprawie sprawozdań jednostek sektora finansów publicznych w zakresie operacji finansowych ( RB Z, RB N) oraz przygotowuje niezbędną dokumentację/załączniki i sporządza Bilans jednostki za dany rok. Sporządza niezbędne dodatkowe informacje i analiz oraz sprawozdania do GUS.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średniedoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
- znajomość stosownych do stanowiska pracy przepisów prawa materialnego i proceduralnego, w tym: ustawy o finansach publicznych oraz ustawy o rachunkowości, w szczególności w zakresie rachunkowości budżetowej
- umiejętność obsługi pakietu Microsoft Office lub Open Office
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- zdolności analityczne,
- kreatywność,
- asertywność oraz umiejętność przekonywania,
- umiejętność pracy pod presją czasu.