Izba Administracji Skarbowej w Opolu
Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Referent
Miejsce pracy: Opole
Ogłoszenie o naborze Nr 138582
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- praca o charakterze administracyjno – biurowym,
- zagrożenie korupcją,
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie,
- stanowisko wyposażone w komputer stacjonarny i inne urządzenia biurowe,
- oświetlenie sztuczne i naturalne,
- brak szkodliwych, niebezpiecznych warunków pracy,
- budynek trzypiętrowy wyposażony w windę,
- toalety dla osób niepełnosprawnych znajdują się na każdym piętrze,
- do budynku wchodzi się wprost z chodnika,
- dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich dostępne są wszystkie pomieszczenia
i kondygnacje budynku - brak oznaczeń dla niewidomych, brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym i głuchoniemym.
Zakres zadań
- dokonuje naliczeń i rozliczeń związanych z wynagrodzeniami/uposażeniami pracowników/funkcjonariuszy w celu wypłaty świadczeń pracownikom/funkcjonariuszom Izby i odprowadzenia składek do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz podatku do urzędów skarbowych, a w szczególności: przygotowuje dane, oblicza i sporządza listy płac pracowników/ funkcjonariuszy (z uwzględnieniem wypłat zasiłków chorobowych, opiekuńczych, macierzyńskich i wychowawczych), przygotowuje dane, oblicza i sporządza listy płac z tytułu umów zlecenia; sporządza listy wypłat ryczałtów za jazdę lokalną; sporządza listy wypłat ekwiwalentów pieniężnych; sporządza listy wypłat świadczeń dla funkcjonariuszy; sporządza list wypłat delegacji,
- dokonuje rozliczeń jednostki budżetowej jako płatnika, a w szczególności: a) oblicza i uzgadnia podatek dochodowy od osób fizycznych z tytułu wypłat wynagrodzeń, umów zleceń, wypłat z ZFŚS i innych, b) sporządza deklaracje podatkowe dla urzędu skarbowego PIT-4R oraz roczne informacje dla pracowników PIT-11,PIT -40, c) wypełnia i uzgadnia miesięczne deklaracje rozliczeniowe ZUS DRA oraz imienne raporty miesięczne, ZUS RCA, ZUS RZA, ZUS RSA; d) sporządza informacje miesięczne/roczne dla osoby ubezpieczonej; f) uzgadnia należne składki do przelewów na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne i Fundusz Pracy; g) sporządza dla ZUS-u informacje zarobkowe dla osób przechodzących na emeryturę lub rentę ( Rp - 7 ),
- sporządza sprawozdania, informacje i analizy z zakresu prowadzonych spraw w celu zapewnienia bieżącej informacji w tym zakresie. Gromadzi i opracowuje dokumentację pracowników/funkcjonariuszy jednostki dotyczącej płac, zasiłków z ubezpieczenia społecznego, wydanych zaświadczeń, informacji o wypłaconych wynagrodzeniach i pobranych przez płatnika zaliczkach celem zapewnienia bieżącej informacji w tym zakresie.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średniedoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
- znajomość stosownych do stanowiska pracy przepisów prawa materialnego i proceduralnego, w tym: prawa pracy i ubezpieczeń społecznych, ustawy o ochronie danych osobowych , ustawy o służbie cywilnej, ustawy o KAS, ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych,
- umiejętność obsługi pakietu Microsoft Office lub Open Office.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- zdolności analityczne,
- kreatywność,
- asertywność oraz umiejętność przekonywania,
- umiejętność pracy pod presją czasu.