Referent prawny

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Warszawa
praca stacjonarna
5 dni temu
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Referent prawny
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 144852

Warunki pracy


  • Praca administracyjno-biurowa.
  • Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
  • Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
  • Nietypowe godziny pracy (w tym dyżury).
  • Permanentna obsługa klientów zewnętrznych.
  • Zagrożenie korpucją.
  • Budynek przy ul. Żurawiej 4a jest dostępny i częściowo dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się dwie windy ułatwiające poruszanie się, ale nie są w pełni dostosowane dla osób na wózku inwalidzkim (wejścia do windy mają szerokość 77 cm). W budynku znajduje się łazienka dostosowana dla osób niepełnosprawnych.

     



Zakres zadań

  • Uczestniczy w przygotowywaniu projektów regulacji prawnych od strony merytorycznej i legislacyjnej w zakresie polityki rodzinnej.
  • Dokonuje interpretacji przepisów prawa w formie pisemnej oraz udziela wyjaśnień telefonicznych i bezpośrednio osobom zainteresowanym w zakresie właściwości Stanowiska, w tym przygotowuje projekty odpowiedzi na zapytania i interpelacje poselskie, wystąpienia senatorów, Rzecznika Praw Obywatelskich, Rzecznika Praw Dziecka, na listy i skargi obywateli z zakresu obowiązujących rozwiązań prawnych.
  • Opiniuje projekty aktów prawnych przygotowywanych przez właściwe merytorycznie Departamenty Ministerstwa oraz naczelne i centralne organy administracji państwowej.
  • Monitoruje bieżące prace parlamentarne oraz dostarcza informacje na temat obowiązujących przepisów w ramach uczestnictwa w pracach komisji i podkomisji sejmowych oraz senackich.
  • Bierze udział w uzgadnianiu stanowiska Ministerstwa w odniesieniu do projektowanych aktów prawnych w ramach współpracy z organami administracji państwowej, w szczególności z Kancelarią Prezesa Rady Ministrów, Ministerstwem Finansów, Ministerstwem Zdrowia, Ministerstwem Sprawiedliwości, Ministerstwem Edukacji Narodowej, Rzecznikiem Praw Obywatelskich, Rzecznikiem Praw Dziecka, Rządowym Centrum Legislacji oraz z właściwymi komórkami organizacyjnymi Ministerstwa.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe prawnicze lub administracyjne
  • znajomość przepisów z zakresu świadczeń na rzecz rodziny, w szczególności dotyczących: (świadczeń „aktywny rodzic”, świadczenia wychowawczego, opieki nad dzieckiem w wieku do lat 3, świadczeń rodzinnych, pomocy osobom uprawnionym do alimentów)
  • Znajomość zasad techniki prawodawczej
  • Umiejętność analizy i syntezy informacji
  • Umiejętność współpracy
  • Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
  • Komunikatywność
  • Umiejętność obsługi komputera: MS Office
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

Dokumenty i oświadczenia niezbędne

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Termin i miejsce składania dokumentów

Dokumenty należy złożyć do: 2024-11-25 Decyduje data:wpływu oferty do urzędu Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej
Biuro Dyrektora Generalnego
ul. Nowogrodzka 1/3/5
00-513 Warszawa

Aplikację można złożyć:
• przez Internet za pomocą ePUAP
• mailowo na adres: rekrutacja@mrips.gov.pl
• osobiście w siedzibie urzędu
• przesłać pocztą
z wyraźnym dopiskiem w liście motywacyjnym, temacie maila, na kopercie: DPR-5
(o ważności aplikacji decyduje data wpływu do MRPiPS)

Dane osobowe - klauzula informacyjna:

Dane osobowe – klauzula informacyjna



  • Kandydat przystępujący do naboru podaje swoje dane dobrowolnie, jednak bez podania wymaganych danych osobowych nie jest możliwy udział w naborze.
  • Administrator danych i kontakt do niego: Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej; adres siedziby administratora: ul. Nowogrodzka 1/3/5, 00-513 Warszawa; info@mrips.gov.pl 
  • Kontakt do inspektora ochrony danych: iodo@mrips.gov.pl lub na adres siedziby administratora.
  • Cel przetwarzania danych: przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.
  • Informacje o odbiorcach danych: dane osobowe mogą być ujawniane innym podmiotom na podstawie przepisów prawa. Administrator nie będzie przekazywał danych osobowych do państwa trzeciego lub do organizacji międzynarodowej.
  • Okres przechowywania danych: czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz przez okres wynikający z przepisów o archiwizacji.
  • Podstawa prawna przetwarzania danych: ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz Kodeks pracy w związku z art. 6 ust 1 lit. c) RODO.
  • Uprawnienia: prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, prawo żądania od administratora danych dostępu do danych i ich sprostowania.
  • W trakcie przetwarzania danych osobowych nie dochodzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani do profilowania.
Aplikuj teraz
 

Podobne oferty

  • Młodszy Specjalista ds. Obsługi Studentów

    Akademia Leona Koźmińskiego   Warszawa    praca stacjonarna   za 2 dni wygasa
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Główne obowiązki: udzielanie wsparcia i opieka nad studentami realizującymi studia w języku angielskim, prowadzenie dokumentacji z przebiegu studiów, w tym dokumentacji elektronicznej, współorganizacja wydarzeń dla studentów międzynarodowych, współpraca z wykładowcami, także...
  • Office Support z językiem angielskim

    ISS Facility Services Sp. z o.o.   Warszawa    praca stacjonarna
    młodszy specjalista (junior) / asystent  umowa o pracę  pełny etat
    2 godz.
    Twój zakres obowiązków: Obsługa pracowników i dostawców; Obsługa systemów i aplikacji; Nadzór nad obiegiem dokumentacji i komunikacji pomiędzy działami firmy; Obsługa urządzeń biurowych; Sporządzanie zamówień; Wsparcie administracyjne; Drobne prace fizyczne, np. przy...
  • Specjalista ds. Administracji

    OmniOffice Sp. z o.o.   Warszawa, Centrum    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę / zlecenie  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 dni
    Obowiązki: Przygotowywanie raportów wg wymagań przełożonych; Nadzór nad obiegiem i przechowywaniem dokumentacji dotyczącej OmniOffice i pracowników; Organizacja transportu i nadzór nad stanem magazynu; Kontrola nad dokumentami kadrowymi i księgowymi; Organizacja obiegu dokumentacji...
  • Młodszy Specjalista / Młodsza Specjalista ds. Rozwoju Sieci Podwykonawców

    LUX MED Sp. z o.o.   Warszawa    praca hybrydowa
    młodszy specjalista (junior)  umowa o pracę  pełny etat
    1 dni
    Twoje zadania: Pozyskiwanie placówek współpracujących; Bieżąca współpraca z Departamentem Sprzedaży; Organizacja akcji profilaktycznych; Tworzenie i administrowanie dokumentami dotyczące placówek współpracujących; Wsparcie innych Departamentów w organizacji opieki medycznej na terenie...
  • Specjalista / Specjalistka ds. Administracji Laboratorium

    Synevo Sp. z o.o.   Warszawa, ul. Dzika 4    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    1 dni
    Opis stanowiska: Rejestracja zleceń; Kontakt z kontrahentami; Prace magazynowe (czasami trzeba coś przenieść, wypakować itp.) Prowadzenie archiwum; Obsługa zamówień kontrahentów i punktów pobrań; Opisywanie faktur; Współpraca z pozostałymi działami Synevo;
  • Specjalista / Specjalistka ds. Administracji

    LUX MED Sp. z o.o.   Warszawa, ul. Puławska 455    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    2 dni
    Praca w Szpitalu z Grupy LUX MED ul. Puławska 455, Warszawa Twoje zadania: Wsparcie Dyrektora Szpitala w zadaniach administracyjnych; Zamówienia biurowe i gospodarcze na potrzeby Szpitala; Wprowadzanie faktur, nadzorowanie obiegu faktu; Nadzorowanie gospodarki magazynowej; Nadzorowanie procesów...
  • Inspektor / Starszy Inspektor (pracownik kancelarii)

    Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w m.st. Warszawie S.A.   Warszawa, Pl. Starynkiewicza 5    praca stacjonarna
    specjalista mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    2 dni
    Główny zakres obowiązków: rejestrowanie oraz dystrybucja korespondencji przychodzącej i wychodzącej ze Spółki przygotowanie korespondencji do wysyłki pocztowej współpraca z instytucjami zewnętrznymi w zakresie usług pocztowych przygotowanie i wysyłka korespondencji pocztą kurierską...
  • Specjalista / Starszy Specjalista ds. realizacji projektów międzynarodowych w Departamencie Wsparcia Przedsiębiorczości

    Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości   Warszawa    praca hybrydowa / stacjonarna
    specjalista mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    3 dni
    Główne obowiązki: organizacja wydarzeń kooperacyjnych (spotkania b2b, giełdy kooperacyjne, misje gospodarcze) i informacyjno-promocyjnych (seminaria, konferencje, szkolenia, fora biznesowe, wizyty studyjne) w kraju i za granicą, organizacja stoisk na zagranicznych imprezach...
  • Administrator biurowy

    OmniOffice Sp. z o.o.   Warszawa, Centrum    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę / zlecenie  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    6 dni
    Zakres obowiązków: Sporządzanie raportów i monitoring dokumentacji; Nadzór nad logistyką i magazynem, zarządzanie flotą; Kontrola dokumentów kadrowych, księgowych i współpracy z podwykonawcami; Negocjacje z dostawcami i obsługa administracyjna zespołu; Weryfikacja faktur oraz obsługa...
  • Starszy Specjalista / Główny Specjalista ds. administracyjnych kar pieniężnych

    Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie   Warszawa, ul. Żelazna 59A    praca stacjonarna
    starszy specjalista (senior) / ekspert  umowa o pracę  pełny etat
    6 dni
    OSOBA NA TYM STANOWISKU BĘDZIE ODPOWIEDZIALNA ZA: samodzielne przygotowywanie opinii, stanowisk oraz interpretacji przepisów prawa, a także udzielanie wyjaśnień i konsultacji w zakresie opłat za usługi wodne, udział przy opracowywaniu wytycznych, instrukcji, wzorów dokumentów służących...