Opolski Urząd Wojewódzki w Opolu
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Referent prawny
Miejsce pracy: Opole
Ogłoszenie o naborze Nr 134725
Warunki pracy
- praca w siedzibie Urzędu,
- narzędzia pracy: standardowy zestaw komputerowy,
- warunki architektoniczne budynku Urzędu: winda, toalety i podnośnik dostosowane dla osób niepełnosprawnych,
- częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz
Zakres zadań
- Bada legalność uchwał rad gmin, powiatów, województwa samorządowego, związków gmin, powiatów, Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska, Izby Rolniczej
- Wydaje środki nadzorcze (rozstrzygnięcia nadzorcze, wskazania nadzorcze, zarządzenia zastępcze, skargi do sądów administracyjnych) w stosunku do uchwał niezgodnych z prawem
- Reprezentuje na zasadzie zastępstwa procesowego wojewodę przed Wojewódzkim Sądem Administracyjnym w sprawach z zakresu zaskarżenia uchwał
- Występuje w ramach nadzoru ogólnego do nadzorowanych jednostek z wnioskiem o przekazanie niezbędnych informacji lub dokumentów
- Uzgadnia projekty statutów związków międzygminnych, związków powiatów, związków powiatowo-gminnych
- Podejmuje działania w celu podnoszenia samodzielnie kwalifikacji poprzez monitoring orzecznictwa sądowego, nowelizacji przepisów prawa i literatury fachowej
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe prawniczedoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego w obszarze stosowania prawa co najmniej 1 rok
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Biegła znajomość prawa administracyjnego oraz procedury administracyjnej i sądowo- administracyjnej, umiejętność analizowania i interpretowania przepisów prawa, umiejętność argumentowania, samodzielność w sporządzaniu pism w tym pism procesowych, wnikliwość, spostrzegawczość, odporność na stres, umiejętność pracy w zespole. Znajomość Kpa i ustaw samorządowych, ustawy o służbie cywilnej, ustawy o wojewodzie i administracji rządowej
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Przeszkolenie LEX
- Doświadczenie z zakresu reprezentacji w sprawach sądowo- administracyjnych