Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Referent prawny
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 106264
Warunki pracy
- Praca administracyjno-biurowa.
- Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
- Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
- Permanentna obsługa klientów zewnętrznych.
- Budynek przy ul. Żurawiej 4a jest dostępny i częściowo dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się dwie windy ułatwiające poruszanie się, ale nie są w pełni dostosowane dla osób na wózku inwalidzkim (wejścia do windy mają szerokość 77 cm). W budynku znajduje się łazienka dostosowana dla osób niepełnosprawnych.
Zakres zadań
- Przygotowuje propozycje projektów aktów prawnych pozostających w kompetencji Biura Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych w celu zapewnienia ich zgodności z aktualnym systemem prawnym.
- Przygotowuje propozycje opinii projektów aktów normatywnych i dokumentów opracowanych przez komórki organizacyjne Ministerstwa, inne urzędy centralne, organy Unii Europejskiej oraz organizacje międzynarodowe w zakresie dotyczącym osób niepełnosprawnych w celu zapewnienia zgodności proponowanych zmian z obowiązującym stanem prawnym oraz tworzenia spójnych i jasnych przepisów prawa.
- Analizuje obowiązujące przepisy prawa mające wpływ na sytuację osób niepełnosprawnych oraz sygnalizuje potrzebę podjęcia inicjatywy legislacyjnej w celu zachowania spójnego systemu wsparcia osób niepełnosprawnych.
- Przygotowuje propozycje projektów odpowiedzi i wyjaśnień na zapytania klientów zewnętrznych dotyczących przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych i aktów wykonawczych w celu przedstawienia wykładni prawa i przekazania informacji dotyczących problematyki osób niepełnosprawnych.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe prawniczedoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
- Znajomość ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych i przepisów wykonawczych
- Znajomość zasad techniki prawodawczej
- Znajomość Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych
- Umiejętność analizy i syntezy informacji
- Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
- Umiejętność współpracy
- Rzetelność
- Komunikatywność
- Umiejętność obsługi komputera: MS Office
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe