Ministerstwo Finansów w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Referendarz
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 145444
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- praca administracyjno-biurowa
- obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie
- krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe – np.: udział w konferencjach nt.
podatków i opłat oraz systemów jednostek samorządu terytorialnego - zagrożenie korupcją – np.: udział w procesie legislacyjnym dotyczącym w
szczególności przepisów z zakresu ewidencji podatkowej nieruchomości i
sprawozdawczości podatkowej w zakresie podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego
Zakres zadań
- Uczestniczy w opracowaniu i uzgadnianiu projektów założeń projektów ustaw, projektów aktów normatywnych dotyczących ewidencji podatkowej nieruchomości i sprawozdawczości podatkowej w zakresie podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego oraz uczestniczy w procesie legislacyjnym w wyżej wymienionym zakresie
- Uczestniczy w sporządzaniu analiz ekonomicznych, na podstawie gromadzonych danych statystycznych i informacji, w celu monitorowania systemu podatków i opłat stanowiących dochód jednostek samorządu terytorialnego, a także w opracowywaniu założeń zmian systemu podatkowego, w tym opracowywaniu ocen skutków regulacji
- Uczestniczy w opracowaniu projektów wzorów formularzy sprawozdań podatkowych oraz uczestniczy w opracowywaniu projektów wzorów formularzy podatkowych dotyczących podatków znajdujących się we właściwości departamentu, w tym uczestniczy w procesie legislacyjnym
- Uczestniczy w szacowaniu kosztów stosowania preferencji podatkowych dotyczących podatków znajdujących się we właściwości departamentu, w szczególności przez pozyskiwanie informacji i danych statystycznych z badań ankietowych gmin, Hurtowni Danych SPR oraz informatycznego systemu Zarządzania Budżetami Jednostek Samorządu Terytorialnego BeSTI@
- Uczestniczy w projektach informatycznych w celu realizacji rozwiązań informatycznych usprawniających pracę organów podatkowych oraz umożliwiających pozyskiwanie danych sprawozdawczych i statystycznych na temat podatków i opłat stanowiących dochód jednostek samorządu terytorialnego
- Uczestniczy w sporządzaniu analiz porównawczych w zakresie rozwiązań podatkowych w podatkach stanowiących dochód jednostek samorządu terytorialnego funkcjonujących w innych państwach
- Współpracuje w zakresie statystyki podatkowej z EUROSTAT i Głównym Urzędem Statystycznym
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe magisterskie- Znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym czytanie i rozumienie literatury przedmiotu
- Znajomość prawa podatkowego, w tym podatków i opłat lokalnych
- Znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej
- Znajomość arkusza kalkulacyjnego MS Excel na poziomie średniozaawansowanym
- Umiejętność analizowania informacji
- Umiejętność skutecznej komunikacji
- Umiejętność współpracy w zespole
- Niepełnienie służby zawodowej ani niepracowanie w organach bezpieczeństwa państwa wymienionych w art. 2 ustawy z 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 273), ani niebycie ich współpracownikiem – dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
Dokumenty i oświadczenia niezbędne
- CV w języku polskim (kandydat, który na podstawie analizy CV i złożonych oświadczeń będzie spełniał wszystkie wymagania formalne zostanie zaproszony do kolejnego etapu naboru)
- Oświadczenie o niepełnieniu służby zawodowej ani niepracowaniu w organach bezpieczeństwa państwa wymienionych w art. 2 ustawy z 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 273), ani niebycie ich współpracownikiem – dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówTermin i miejsce składania dokumentów
Dokumenty należy złożyć do: 2024-12-09 Decyduje data:wpływu oferty do urzędu Miejsce składania dokumentów:Ministerstwo Finansów
Biuro Dyrektora Generalnego
ul. Świętokrzyska 12
00-916 Warszawa
z dopiskiem: Oferta pracy – 2024/175/DPL
Dane osobowe - klauzula informacyjna:
Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
- Administrator danych i kontakt do niego:
- Kontakt do inspektora ochrony danych:
- Cel przetwarzania danych:
przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru - Informacje o odbiorcach danych:
- Okres przechowywania danych:
czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji - Uprawnienia:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
- prawo do usunięcia danych osobowych;
- żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej; - prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
- Podstawa prawna przetwarzania danych:
- art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
- art. 221 Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
- art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
- Informacje o wymogu podania danych:
Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, dane kontaktowe, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia w służbie cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.
Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.
Jeżeli podane dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie. - Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane