Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
· nietypowe godziny pracy (przesyłki niejawne mogą być dostarczone po godzinach pracy lub w dni wolne, pracownik pozostaje wtedy w pracy lub jest wzywany telefonicznie do pokwitowania ich odbioru, udostępnienia odbiorcy i zdeponowania ich w kancelarii tajnej),
· zagrożenie naciskami grup przestępczych, zagrożenie korupcją.
Opis dostępności budynku dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na stronie Ministerstwa: https://www.gov.pl/web/rozwoj-technologia/warunki-pracy
Zakres zadań
- Zapewnia przestrzegania przepisów z zakresu ochrony informacji niejawnych (stosowanie środków bezpieczeństwa fizycznego, udostępnianie lub wydawanie dokumentów niejawnych osobom uprawnionym, egzekwowanie zwrotu dokumentów niejawnych, kontrolowanie przestrzegania właściwego oznaczania i rejestrowania dokumentów w Kancelarii Tajnej Ministerstwa, opracowywanie instrukcji dotyczącej sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych oznaczonych klauzulą "zastrzeżone" oraz zakresu i warunków stosowania środków bezpieczeństwa fizycznego w celu ich ochrony, opracowywanie sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli „poufne”),
- Opracowuje plan ochrony informacji niejawnych w jednostce organizacyjnej (przeprowadzanie konsultacji z właściwymi komórkami organizacyjnymi Ministerstwa, opracowywanie charakterystyki stref ochronnych, w tym Kancelarii Tajnej, opracowywanie zasad dostępu do pomieszczeń Kancelarii Tajnej i pionu ochrony, opracowywanie postępowania z informacjami niejawnymi w razie wprowadzenia stanu nadzwyczajnego, opracowywanie charakterystyki urządzeń i wyposażenia Kancelarii Tajnej, opracowywanie procedur ewakuacji i niszczenia informacji niejawnych w sytuacji zagrożenia),
- Prowadzi postępowania wyjaśniające okoliczności naruszenia przepisów o ochronie informacji niejawnych (zgłaszanie do kierownika kancelarii tajnej/pełnomocnika ochrony/zastępcy pełnomocnika ochrony wszelkich przypadków naruszenia zasad ochrony informacji niejawnych, podejmowanie działań zmierzających do wyjaśnienia okoliczności naruszenia przepisów i ograniczenia jego skutków, sporządzanie notatek informacyjnych dla kierownika jednostki organizacyjnej o zakończeniu postępowania, zmierzającego do wyjaśnienia okoliczności naruszenia przepisów o ochronie informacji niejawnych),
- Prowadzi rejestry/listy/ewidencje, sporządza projekty pism, archiwizuje dokumentację.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w pracy w kancelarii tajnej lub w pionie ochrony informacji niejawnych
- Poświadczenie bezpieczeństwa do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli NATO CONFIDENTIAL, CONFIDENTIAL UE/EU CONFIDENTIAL
- Poświadczenie bezpieczeństwa do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „ściśle tajne”, SECRET UE/EU SECRET oraz NATO SECRET lub zgoda na poddanie się procedurze sprawdzającej w celu uzyskania poświadczenia bezpieczeństwa
- Szkolenie z zakresu ochrony informacji niejawnych
- Znajomość ustawy o ochronie informacji niejawnych i aktów wykonawczych
- Wiedza z zakresu organizacji i funkcjonowania kancelarii tajnych oraz archiwizacji dokumentów niejawnych
- Myślenie analityczne,
- Współpraca, rzetelność, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
- Komunikacja
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów (nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później). Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
Dokumenty i oświadczenia niezbędne
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopię poświadczenia bezpieczeństwa do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli NATO CONFIDENTIAL, CONFIDENTIAL UE/EU CONFIDENTIAL
- Kopię poświadczenia bezpieczeństwa do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „ściśle tajne”, SECRET UE/EU SECRET oraz NATO SECRET lub zgodę na poddanie się procedurze związanej z uzyskaniem poświadczenia bezpieczeństwa
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówTermin i miejsce składania dokumentów
Dokumenty należy złożyć do: 2024-07-26 Decyduje data:wpływu oferty do urzędu Miejsce składania dokumentów:Ministerstwo Rozwoju i Technologii
Biuro Dyrektora Generalnego
Plac Trzech Krzyży 3/5
00-507 Warszawa
Kancelaria czynna w godz. 8.15-16.15
Aplikację możesz wysłać też przez ePUAP lub na adres mailowy: rekrutacja@mrit.gov.pl (plik nie może przekraczać 30 MB)
W liście motywacyjnym oraz w tytule wiadomości elektronicznej lub na kopercie wpisz numer naboru BB_107.
Dane osobowe - klauzula informacyjna:
Zgodnie z art. 13 ust. 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L Nr 119, str. 1) zwanego dalej RODO, informuję, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Ministerstwo Rozwoju i Technologii z siedzibą w Warszawie, Plac Trzech Krzyży 3/5, jako pracodawca, za którego czynności z zakresu prawa pracy dokonuje Dyrektor Generalny Ministerstwa Rozwoju i Technologii. Kontakt do administratora: tel.: 22 411 96 70.
2. Kontakt do Inspektora Ochrony Danych: ioddg@mrit.gov.pl
Pełna informacja dotycząca zasad przetwarzania danych osobowych, w tym przysługujących kandydatom na wolne stanowiska pracy w służbie cywilnej uprawnień, dostępna jest na stronie internetowej pod adresem: https://www.gov.pl/web/rozwoj-technologia/jak-przetwarzamy-twoje-dane-osobowe