Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Referendarz
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 105963
Warunki pracy
- Praca administracyjno-biurowa.
- Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
- Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
- Budynek przy ul. Żurawiej 4a jest dostępny i częściowo dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się dwie windy ułatwiające poruszanie się, ale nie są w pełni dostosowane dla osób na wózku inwalidzkim (wejścia do windy mają szerokość 77 cm). W budynku znajduje się łazienka dostosowana dla osób niepełnosprawnych.
Zakres zadań
- Prowadzi obsługę procesu legislacyjnego w zakresie dopuszczania cudzoziemców do polskiego rynku pracy w szczególności: opiniuje projekty aktów prawnych i/ lub założeń do projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych inicjowanych poza Ministerstwem lub ich części, opiniuje projekty aktów prawnych wewnętrznie obowiązujących inicjowanych przez Ministerstwo, opiniuje projekty aktów prawnych i/ lub założeń do projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych powszechnie obowiązujących inicjowanych przez Ministerstwo, opiniuje projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów regulujących funkcjonowanie komitetów/ zespołów grup roboczych.
- Uczestniczy w postępowaniach przed organami Unii Europejskiej w szczególności: przygotowuje dokumenty inicjujące postępowanie, formułuje stanowiska, opiniuje stanowiska.
- Dokonuje analiz prawnych w szczególności: przygotowuje projekty opinii/ wyjaśnień/ interpretacji/ oceny, opracowuje/ opiniuje wzory umów, porozumień, dokumentów.
- Monitoruje stan prawny i orzecznictwo oraz standardy/ rekomendacje/ wytyczne opinie, etc. w tym: analizuje aktualny stan prawny, orzecznictwo i poglądy doktryny/ standardów/ rekomendacji/ wytycznych/ opinii, analizuje planowane zmiany, tworzy bazę wiedzy, przekazuje informację zainteresowanym, zgłasza propozycję przepisów krajowych do oceny i notyfikacji do instytucji Unii Europejskiej.
- Przygotowuje materiały informacyjne, publikacje i materiały promocyjne z zakresu dostępu cudzoziemców do polskiego rynku pracy w tym: przygotowuje zakres merytoryczne/ treść, opiniuje/ konsultuje treści merytoryczne, analizuje i dokonuje wyboru grup docelowych, kanałów dystrybucji oraz celów.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe prawniczedoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
- komunikatywna znajomość j. angielskiego (co najmniej na poziomie B1)
- znajomość ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz aktów wykonawczych dotyczących zatrudniania cudzoziemców
- znajomość ustawy o cudzoziemcach
- znajomość ustawy o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium RP
- znajomość zasad techniki legislacyjnej
- komunikatywność
- umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
- umiejętność współpracy
- umiejętność obsługi komputera: MS Office
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe