Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- praca przy komputerze,
- praca w terenie,
- nietypowe godziny pracy,
- krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe,
- zagrożenie korupcją,
- permanenta obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach,
- stres i praca pod presją czasu.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- budynek i pomieszczenia urzędu są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich,
- w trakcie wyjazdów służbowych warunki świadczenia pracy są zróżnicowane, mogą nie być dostosowane do wymagań osób niepełnosprawnych.
Zakres zadań
- Pod nadzorem przełożonego przygotowuje i udostępnia informacje z zakresu monitoringu jakości powietrza, w tym informacje o jakości powietrza oraz informacje o tle substancji w powietrzu, dla których określony jest poziom dopuszczalny.
- Pod nadzorem przełożonego opracowuje raporty, artykuły, komunikaty, publikacje, a także informacje o działalności GIOŚ w zakresie monitoringu jakości powietrza dla potrzeb administracji rządowej, samorządowej oraz społeczeństwa. Przygotowuje informacje dotyczące jakości powietrza w województwie dla serwisu internetowego GIOŚ i portalu „Jakość Powietrza” w zakresie merytorycznym stanowiska.
- Pod nadzorem przełożonego wspomaga wykonywanie rocznych ocen jakości powierza, pełni rolę użytkownika krajowego bazy danych JPOAT oraz rolę operatora wojewódzkiego bazy CAS.
- Pod nadzorem przełożonego przygotowuje informacje o jakości powietrza dla WCZK oraz RCB. Wykonuje prace (dyżury) w ramach kontroli przekroczeń (poza podstawowym wymiarem czasu pracy).
- Obsługuje Kancelarię i Sekretariat w systemie Elektronicznego Zarządzania Dokumentami na poziomie RWMŚ, obsługuje adres poczty elektronicznej Wydziału oraz prowadzi ewidencję pism wpływających i wychodzących. Prowadzi sprawy związane z obsługą przesyłek pocztowych i kurierskich Wydziału, w tym prowadzi książkę nadawczą korespondencji oraz dostarcza przesyłki do urzędu pocztowego.
- Prowadzi korespondencję dotyczącą spraw organizacyjno-administracyjnych i kancelaryjnych z centralą DMŚ. Przygotowuje dokumenty Wydziału do archiwizacji, w tym sporządza spisy zdawczo-odbiorcze dokumentów do Archiwum Zakładowego oraz przygotowuje, kompletuje i opisuje teczki archiwalne zgodnie z instrukcją kancelaryjną.
- Bierze udział w szkoleniach, naradach, konferencjach, spotkaniach w zakresie kompetencji merytorycznych i prezentuje na nich aktualne problemy oraz informacje dotyczące monitoringu jakości powietrza.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe ochrona środowiska lub inżynieria środowiska lub nauki biologiczne lub chemiczne lub fizyczne lub nauki o Ziemi i środowiskudoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
- Znajomość ustawy - Prawo ochrony środowiska i przepisów wykonawczych dot. oceny jakości powietrza
- Znajomość przepisów UE w zakresie jakości powietrza
- Umiejętność obsługi komputera, środowiska Windows, pakietu MS Office
- Umiejętność obsługi oprogramowania GIS
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Przeszkolenie z zakresu programów komputerowych: pakiet MS Office, programy GIS
- Znajomość języka angielskiego na poziomie A1
- Umiejętność analitycznego myślenia, komunikatywność, umiejętność pracy w zespole oraz odporność na stres