Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Referendarz
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 104923
Warunki pracy
- Praca administracyjno-biurowa.
- Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
- Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
- Zagrożenie korupcją.
- Permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) – dyżur telefoniczny.
- Budynek przy ul. Żurawiej 4a jest dostępny i częściowo dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się dwie windy ułatwiające poruszanie się, ale nie są w pełni dostosowane dla osób na wózku inwalidzkim (wejścia do windy mają szerokość 77 cm). W budynku znajduje się łazienka dostosowana dla osób niepełnosprawnych.
Zakres zadań
- Przygotowuje projekty odpowiedzi na zapytania klientów zewnętrznych, w tym na skargi i wnioski obywateli, dotyczące spraw z zakresu właściwości Wydziału.
- Przedstawia aktualny stan prawny w zakresie właściwości wydziału, podczas pełnienia dyżurów telefonicznych.
- Przygotowuje, we współpracy z Wydziałem Analiz i Sprawozdawczości i Departamentem Informatyki, propozycje zmian do systemów teleinformatycznych wykorzystywanych do realizacji zadań należących do właściwości Wydziału.
- Opracowuje z Departamentem Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego procedury postępowania w sprawach przyznawania świadczeń rodzinnych z zastosowaniem przepisów o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe na kierunku prawo lub administracjadoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
- znajomość ustawy o świadczeniach rodzinnych
- znajomość ustawy o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci
- znajomość rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie szczególnych warunków realizacji rządowego programu „Dobry start”
- znajomość ustawy o rodzinnym kapitale opiekuńczym
- znajomość przepisów kodeksu postępowania administracyjnego (w szczególności Dział I i II)
- komunikatywność
- umiejętność współpracy
- umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
- umiejętność obsługi komputera: MS Office
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe