Urząd Statystyczny w Warszawie
Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Radca prawny
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 144538
Warunki pracy
- Praca biurowa
- Użytkowanie sprzętu biurowego
- Praca przy monitorze powyżej 4 godzin dziennie
- Zagrożenie korupcją
- Reprezentowanie Urzędu na zewnątrz
Deklaracja dostępności: https://warszawa.stat.gov.pl/deklaracja-dostepności/
Zakres zadań
- Sporządza opinie prawne i udziela bieżących konsultacji i porad prawnych w zakresie stosowania prawa.
- Monitoruje zmiany przepisów prawa, orzecznictwo, dokonuje ich analizy oraz przygotowuje we współpracy z komórkami organizacyjnymi propozycje rozwiązań prawnych związanych z nowymi regulacjami.
- Bierze udział w opracowywaniu i opiniowaniu pod względem formalno-prawnym: aktów prawnych, projektów zarządzeń, upoważnień, umów cywilno-prawnych i porozumień zawieranych przez Urząd.
- Reprezentuje Urząd w postępowaniach przed sądami powszechnymi i innymi organami, a także w sądowych postępowaniach egzekucyjnych, w tym przygotowuje pisma procesowe i prowadzi sprawy sądowe.
- Współuczestniczy w przygotowywaniu odpowiedzi na skargi, wnioski, a także współpracuje przy przygotowywaniu zawiadomień o podejrzeniu popełnienia przestępstwa lub wykroczenia.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe prawnicze- Doświadczenie zawodowe: 2 lata w zakresie świadczenia pomocy prawnej, w tym co najmniej 1 rok w administracji publicznej.
- Wpis na listę radców prawnych.
- Wiedza z zakresu przepisów prawa, poglądów doktryny oraz aktualnego orzecznictwa dotyczącego: prawa i procedury: cywilnej, administracyjnej i karnej, zamówień publicznych, finansów publicznych i dyscypliny finansów publicznych, prawa pracy.
- Znajomość: zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym służby cywilnej, oraz zasad funkcjonowania statystyki publicznej.
- Umiejętność: interpretowania i stosowania prawa w praktyce, w tym sporządzania opinii prawnych, tworzenia i redagowania dokumentów, w szczególności umów, wewnętrznych aktów prawnych.
- Kompetencje behawioralne: umiejętność wykorzystania wiedzy i otwartość na doskonalenie zawodowe, zorientowanie na osiąganie celów i umiejętność organizacji pracy, umiejętność efektywnej komunikacji, umiejętność współpracy, zdolność analitycznego myślenia, umiejętność prowadzenia negocjacji.
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe