Komenda Wojewódzka Policji w Olsztynie
Warmińsko-Mazurski Komendant Wojewódzki Policji poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warmińsko-Mazurski Komendant Wojewódzki Policji poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Radca prawny
Miejsce pracy: Olsztyn
Ogłoszenie o naborze Nr 134977
Warunki pracy
- czas pracy 8 godzin;
- wymagane 5 dni pracy w tygodniu w siedzibie Urzędu;
- wyjazdy w teren;
- stres związany z reprezentowaniem urzędu na zewnątrz.
Zakres zadań
- Udziela wyjaśnień i wydaje opinie prawne, udziela porad prawnych komórkom organizacyjnym Komendy w celu właściwej interpretacji przepisów;
- Opiniuje projekty umów, z którymi wiążą się zobowiązania majątkowe Komendy Wojewódzkiej Policji w Olsztynie, opiniuje projekty aktów prawnych pod kątem zgodności z zasadami techniki prawodawczej, opracowanych przez komórki organizacyjne Komendy;
- Zapewnia ochronę prawną interesów Komendy oraz Komendanta Wojewódzkiego Policji w Olsztynie , jako organu uprawnionego do działania na podstawie ustaw;
- Reprezentuje Komendanta Wojewódzkiego Policji w Olsztynie w postępowaniach sądowych, administracyjnych oraz przed innymi organami orzekającymi w celu realizacji uprawnień i obowiązków wynikających z przepisów procesowych;
- Bada zasadność roszczeń odszkodowawczych, w celu przedstawienia wniosków dotyczących sposobu ich rozstrzygnięcia;
- Opiniuje akty prawne przesłane do konsultacji przez Komendę Główną Policji, w celu zajęcia stanowiska merytorycznego i przekazania ewentualnych uwag;
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe prawniczedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w obsłudze prawnej.
- Wpis na listę radców prawnych zgodnie z ustawą z dnia 6 lipca 1982r. o radcach prawnych;
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Poświadczenie bezpieczeństwa o klauzuli poufne lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego, zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych;
- znajomość obowiązujących przepisów oraz umiejętność ich stosowania;
- zdoności analityczne, umiejętność pracy w zespole;
- umiejętność rozwiązywania problemów, kreatywność, umiejętność szybkiego działania.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- umiejętność obsługi specjalistycznego oprogramowania prawniczego.