Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Radca prawny
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 105862
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań.
Pracownik wykonuje czynności o charakterze:
- statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze,
- dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie KPRM oraz poza nim.
Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę. Czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej.
Na stanowisku pracy występuje częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
https://www.gov.pl/web/premier/deklaracja-dostepnosci
Zakres zadań
- Występuje, zgodnie z udzielonymi pełnomocnictwami, w charakterze pełnomocnika procesowego w sprawach z udziałem ministra właściwego do spraw informatyzacji, jako organu administracji lub statio fisci Skarbu Państwa, w szczególności w sprawach cywilnych, administracyjnych, w innych w sytuacji koniecznego zastępstwa nieobecnego radcy prawnego
- Samodzielnie podejmuje czynności procesowe i opracowuje strategię procesową, prowadzi korespondencję wewnętrzną i zewnętrzną w zakresie prowadzonego procesu, także w zakresie spraw związanych z realizacją zadań z wykorzystaniem środków pochodzących z budżetu UE
- Przygotowuje opinie prawne w sprawach zleconych przez ministra właściwego do spraw informatyzacji, Dyrektora Departamentu, w szczególności z zakresu prawa finansów publicznych i prawa zamówień publicznych we wszelkich tego aspektach występujących w dziale informatyzacja, procedury administracyjnej, procedury cywilnej, prawa cywilnego
- Opiniuje projekty upoważnień i pełnomocnictw udzielanych przez ministra właściwego do spraw informatyzacji, dyrektora generalnego pod kątem ich poprawności formalnoprawnej, a także zabezpieczenia interesu Skarbu Państwa oraz udzielającego pełnomocnictwa lub dającego upoważnienie w zakresie pełnomocnictw i upoważnień związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, w tym dotyczących realizacji zadań z wykorzystaniem środków pochodzących z budżetu UE
- Uczestniczy w negocjacjach i przy zawieraniu skomplikowanych umów prawnych oraz bierze udział w przygotowywaniu umów zawieranych przez ministra właściwego do spraw informatyzacji, opiniuje umowy cywilno-prawne zawierane w imieniu ministra właściwego do spraw informatyzacji, w tym dotyczące realizacji zadań z wykorzystaniem środków pochodzących z budżetu UE, opiniuje umowy o nabycie, korzystanie i zbycie praw do utworu w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych
- Udziela dyrektorom komórek organizacyjnych KPRM z działu informatyzacja i pracownikom KPRM z komórek organizacyjnych działu informatyzacja wyjaśnień w zakresie stosowania prawa oraz porad prawnych w zakresie wykonywanych przez nich zadań, w szczególności z zakresu prawa finansów publicznych, procedury administracyjnej, wyraża stanowisko w zakresie prawidłowości procedury realizacji zamówień publicznych poprzez potwierdzenie dopuszczalności zaproponowanego trybu udzielenia zamówienia oraz wyrażenie opinii w zakresie konieczności zawarcia umowy pisemnej
- Wykonuje zadania pozostałych radców prawnych w przypadku ich nieobecności
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe prawniczedoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
- Powyżej 2 lat doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych
- Wpis na listę radców prawych (co najmniej od roku)
- Posiadanie wiedzy z zakresu: przepisów prawa, poglądów doktryny oraz aktualnego orzecznictwa w zakresie prawa i procedury cywilnej, zamówień publicznych, finansów publicznych i dyscypliny finansów publicznych, zasad funkcjonowania administracji publicznej w tym służby cywilnej
- Posiadanie umiejętności z zakresu: interpretowania i stosowania prawa w praktyce, redagowania tekstów
- Posiadanie kompetencji miękkich: negocjowanie, komunikacja, myślenie analityczne, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Przeszkolenie z zakresu: finansów publicznych; zamówień publicznych; ochrony informacji niejawnych; funduszy strukturalnych i prawa UE; prawa pracy; prawa karnego; prawa cywilnego; prawa konstytucyjnego; prawa i postępowania administracyjnego
- Znajomość języka angielskiego na poziomie B2