Prezes Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie
z siedzibą przy ul. Koszykowej 6a, 00-564 Warszawa
ogłasza nabór do pracy w Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Warszawie na stanowisko
Radca prawny
Miejsce pracy: Warszawa
Wymiar etatu: pełny wymiar czasu pracy
- Liczba etatów: 1
Miejsce pracy:
- RIO w Warszawie – ul. Koszykowa 6a, 00-564 Warszawa
Główne obowiązki:
- wydawanie opinii prawnych w sprawach z zakresu właściwości regionalnych izb obrachunkowych,
- obsługa prawna i udział w posiedzeniach Kolegium Izby,
- udział w rozpatrywaniu skarg, wniosków, petycji oraz wniosków o udostępnianie informacji publicznej,
- przygotowywanie projektów wyjaśnień udzielanych w trybie art.13 pkt.11 ustawy o regionalnych izbach obrachunkowych,
- sporządzanie opinii i analiz prawnych,
- sporządzenie pism procesowych, umów oraz wszelkiego rodzaju dokumentów,
- opiniowanie aktów prawnych,
- udzielanie porad i konsultacji prawnych pracownikom w zakresie prowadzonych postępowań i bieżącej działalności Izby,
- opiniowanie upoważnień osób do działania w imieniu Prezesa Izby oraz pełnomocnictw i upoważnień w zakresie wymagającym wiedzy prawniczej,
- zastępstwo procesowe - reprezentacja Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie przed sądami powszechnymi i sądami administracyjnymi,
- przygotowywanie projektów zarządzeń Prezesa Izby,
- bieżące śledzenie zmian w przepisach prawnych dotyczących działalności Izby,
- opracowywanie wniosków pokontrolnych oraz zastrzeżeń do nich składanych przez kontrolowane jednostki.
Wymagania konieczne:
- obywatelstwo polskie oraz ukończone 18 lat życia,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- wykształcenie wyższe prawnicze,
- 3 letni staż pracy, w tym 2 lata stażu w jednostkach sektora finansów publicznych,
- uprawnienia do wykonywania zawodu radcy prawnego,
- brak skazania prawomocnym wyrokiem, oraz brak prowadzenia przeciwko kandydatowi postępowania za przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe.
Wymagania preferowane:
- wymagany 40 godzinny tydzień pracy, 5 dni w tygodniu w siedzibie Izby,
- biegła znajomość przepisów prawa i aktualnego orzecznictwa w szczególności w zakresie prawa cywilnego, administracyjnego, prawa pracy, finansów publicznych w tym uregulowań dotyczących zamówień publicznych,
- znajomość przepisów prawa w zakresie niezbędnym do realizacji zadań na w/w stanowisku, oraz umiejętność ich interpretacji, w szczególności regulujących:
- działalność regionalnych izb obrachunkowych,
- działalność jednostek samorządu terytorialnego,
- gospodarkę finansową jednostek samorządu terytorialnego,
- biegła znajomość przepisów prawa i aktualnego orzecznictwa, w szczególności w zakresie prawa cywilnego, administracyjnego, prawa pracy, uregulowań dotyczących finansów publicznych, oraz umiejętności ich interpretacji,
- znajomość obsługi systemu Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją ( w szczególności Edok firmy Sygnity);
- znajomość obsługi pakietu MS Office (Word, Excel) oraz poczty elektronicznej;
- umiejętność obsługi urządzeń biurowych;
- dyspozycyjność,
- umiejętność szybkiego uczenia się oraz gotowości do podnoszenia kwalifikacji zawodowych,
- posiadanie następujących cech osobowości i umiejętności psychospołecznych: komunikatywność, dyskrecja, dobra organizacja pracy, konsekwencja w realizowaniu zadań, terminowość, punktualność, wytrwałość, odporność na stres, umiejętność logicznego i analitycznego myślenia, selekcji informacji, słuchania i wyciągania wniosków, umiejętność pracy w zespole, umiejętność pracy pod presją czasu, odpowiedzialność.
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- cv i list motywacyjny
- kopie dokumentu potwierdzającego nabycie prawa do zawodu radcy prawnego, oraz złożonego ślubowania,
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i doświadczenie zawodowe ( poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem)
- oświadczenia kandydata stanowiące załącznik do ogłoszenia
Kopie innych dokumentów i oświadczeń:
- kserokopie dokumentów potwierdzających posiadanie dodatkowych umiejętności i kwalifikacji