R2R Process Expert

METRO Global Solution Center Sp. z o.o.
Szczecin, Plac Brama Portowa 1
ekspert
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
6 godz. temu

We are the METRO Global Solution Center! Our motto, "We make it count," reflects our belief that accounting is more than just numbers - it's about creating impactful solutions, driving meaningful change, and always counting for more. As a proud member of the METRO/MAKRO family, a leading international wholesaler with over 93,000 employees across 30+ countries, we are committed to excellence and innovation. Our inclusive and diverse community promotes collaboration, personal development, and dedication to achieving our goals together.

Join our team and experience the spirit of "We make it count."

R2R Process Expert
Workplace: Szczecin, Plac Brama Portowa 1
Tasks & Responsibilities:
  • participation in the LUCA Digital Finance R2R sub-project with responsibility over General Ledger, Fixed Assets and Taxes,
  • first contact point for all process related issues and questions for LUCA Digital Finance implementation partner as well as all METRO colleagues,
  • be integral part of a LUCA Digital Finance roll-out team during country deployment phase,
  • responsible for system testing and coordination of proper defect resolution by implementation partner,
  • coordination of cross-functional and cross-project activities,
  • cooperation with LUCA Digital Finance PMO e.g., creation of status reports or cross-check of project documents,
  • responsible to meet the needs of quality audits/governance aspects.
Skill set & experience profile:
  • graduation in economics or equivalent education,
  • 3+ years of experience in SAP in an R2R process, preferably with experience in projects, SAP testing, etc.,
  • experience and/or education in VAT and taxation: preparation of VAT returns, legal and statutory reporting, especially in an international environment will be a plus,
  • good communication, coordination, and presentation skills,
  • high level of team orientation and own initiative to drive change and engagement,
  • high analytical skills,
  • openness to learn and grow,
  • willingness to travel (around 20-25% of working time),
  • advanced English skills (verbal and writing).

We provide:

  • stable employment in an international corporation, which is constantly growing,
  • chance to expand knowledge and experience in various areas,
  • private medical care and group insurance, also for family members,
  • cash benefits as part of the Social Benefits Fund, i.e., Christmas allowance,
  • a monthly salary supplement for knowing an additional language,
  • co-financed sports card,
  • team and company integrations after hours,
  • hybrid work.
Aplikuj teraz
 

Poznaj

METRO Global Solution Center sp. z o.o.

METRO Global Solution Center jest odpowiedzialne za procesy finansowo-księgowe dla METRO, wiodącej międzynarodowej firmy hurtowej z siedzibą w Niemczech, oferującej asortyment spożywczy i nieżywnościowy. Przyjęliśmy globalną strategię, która wyznaczyła nam drogę ku przyszłości. Zrewidowaliśmy nasze podejście, aby skupić się przede wszystkim na innowacyjności i wysokiej jakości rozwiązań. Chcemy być gotowi na to, co przyniesie jutro… i już nie możemy się tego doczekać!


Znajdziesz tutaj ekscytujące możliwości rozwoju, impuls do podnoszenia kwalifikacji, kulturę opartą na wzajemnym szacunku i współpracy, a przede wszystkim nieformalną, a zarazem międzynarodową atmosferę. Zanurz się w niepowtarzalnych możliwościach METRO Global Solution Center!

Podobne oferty

  • R2R Process Expert

    METRO Global Solution Center Sp. z o.o.   Szczecin, Plac Brama Portowa 1    praca hybrydowa   dziś wygasa
    ekspert  umowa o pracę  pełny etat
    8 dni
    Tasks & Responsibilities: participation in the LUCA Digital Finance R2R sub-project with responsibility over General Ledger, Fixed Assets and Taxes, first contact point for all process related issues and questions for LUCA Digital Finance implementation partner as well as all METRO colleagues, be...
  • Tax Transformation Manager

    METRO Global Solution Center Sp. z o.o.   Szczecin, Plac Brama Portowa 1    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    4 godz.
    Your responsibilities: in close collaboration with the Corporate Tax function: co-create the design of the centralized Tax function for the METRO group, build process blueprint for all main processes in Tax, including definition of relevant KPI’s and integration of internal controls, create...
  • Transition Project Leader

    METRO Global Solution Center Sp. z o.o.   Szczecin, Plac Brama Portowa 1    praca zdalna / hybrydowa
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat
    1 dni
    General duties: acting leading role in medium to complex centralization projects within GA and AR accounting areas, managing transition projects in terms of scope, cost, timelines, resources, risk, change and communication, planning, coordinating, and providing deliverables within each project...
  • Danish Speaking Process Specialist (Voice)

    COGNIZANT TECHNOLOGY SOLUTIONS POLAND SP Z O O   zachodniopomorskie    praca zdalna
    siedziba firmy: Gdańsk
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    5 dni
    Working model: remote Working hours: standard business hours Voice process specialist are responsible for high quality and timely execution of financial operations, executing client inquiries, initiating process and quality improvements, leading internal projects, ensuring knowledge transfer....
  • Specjalistka / Specjalista ds. środków trwałych

    Medicover sp. z o.o.   Warszawa, Al. Jerozolimskie 96    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    4 dni
    Do zadań osoby zatrudnionej na tym stanowisku należeć będzie: centralne zarządzanie procesem prowadzenia ewidencji środków trwałych i majątku firmy rozlokowanych na terenie całej Polski; kontrola obiegu dokumentów środków trwałych; współpraca z klientem wewnętrznym i zewnętrznym w...
  • Accounts Payable Specialist with English

    DXC Technology Polska Sp. z o.o.   Wrocław    praca zdalna / hybrydowa
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online
    5 dni
    Responsibilities: Processing invoices accurately and in compliance with accounting standards; Uploading bank statements and transactions; Handling queries related to invoices and payments; Assisting in performing month-end closing activities; Setting up new suppliers; Creating basic reports;...
  • Accounts Payable Specialist with German

    DXC Technology Polska Sp. z o.o.   Wrocław    praca zdalna / hybrydowa
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online
    5 dni
    Responsibilities Processing invoices accurately and in compliance with accounting standards; Uploading bank statements and transactions; Handling queries related to invoices and payments; Assisting in performing month-end closing activities; Setting up new suppliers; Creating basic reports;...
  • Specjalista ds. rozwoju procesów biznesowych

    PKO Bank Polski   Warszawa, Chmielna 89    praca stacjonarna   za 2 dni wygasa
    specjalista junior / mid / senior  umowa na zastępstwo  pełny etat
    6 dni
    Na co dzień w naszym zespole:bierzesz udział w projekcie związanym z budową procesu kredytowego dla klientów korporacyjnych,współtworzysz zdigitalizowany proces workflow mający odpowiadać potrzebom uczestników procesu kredytowego,uczestniczysz w tworzeniu narzędzi i aplikacji przez...
  • Kontroler Finansowy

    OmniOffice Sp. z o.o.   Warszawa, Centrum    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    7 godz.
    Zakres obowiązków: odpowiedzialność za proces budżetowania, prognozowania oraz przygotowywania forecast, analiza kosztów, rozbudowa narzędzi kontrolingowych, przygotowywanie raportów finansowych na potrzeby Zarządu, opiniowanie nowych inwestycji oraz wdrażania nowych produktów, udział w...
  • Analityk procesów sprzedażowych

    KRONOSPAN OSB Sp. z o.o   Strzelce Opolskie    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    2 dni
    Twój zakres obowiązków: Przygotowywanie raportów i analiza na potrzeby Zarządu, Przygotowanie i analiza statystyk sprzedaży, Wsparcie działu handlowego w ustalaniu właściwych warunków współpracy, Kontrola przedziałów cenowych w poszczególnych grupach asortymentu, Przygotowanie i...