Problem Manager is responsible for managing the service management processes in accordance to T-Mobile strategy based on ITIL best practices.
In this role you will be exposed to a variety all of T-Mobile services and technologies and will have a significant influence in driving improvements.
Responsibilities
- Collaborate across different teams identifying, designing, developing and improving Problem Management data solutions to minimize the impact of Incidents and Problems on the business,
- Perform root cause analysis and preventative management as required, ensuring that all necessary parties are informed and involved in the process,
- Manages and coordinate the implementation of corrective actions,
- Build and maintain effective relationships with internal stakeholders and vendors,
- Conduct Post Resolution Review of critical problems and support the follow up,
- Serve escalations from internal stakeholders and handle them accordingly,
- Build awareness of a Problem Management Process and act as a Problem Management SME,
- Ensure Problem Management KPIs are reported, their targets met and value is appreciated,
Requirements:
- Ability to speak English (minimum B1-B2 level),
- At least 3 years of Change/Incident/Problem Management or Project Management experience,
- Working knowledge of Incident/Problem/Change Management frameworks such as ITIL (certification not required, but is a plus),
- Strong ability to mine data from different sources, clean and prune data to discard irrelevant information,
- Ability to create pinpoint trends, correlations and patterns in complicated data sets,
- Self-driven and proactive approach,
- Excellent ability to define the problem and narrowing the analysis down,
- Strong influencing and relationship management skills,
Poznaj
T-Mobile Polska
Dlaczego warto?
Dzisiaj T-Mobile to jedna z najsilniejszych marek telekomunikacyjnych. Dzięki naszej pasji i zaangażowaniu
tworzymy silną firmę dla naszych klientów, dostawców i partnerów biznesowych.
Nasz zespół to 4.000 profesjonalistów z różnych obszarów biznesowych, którzy codziennie pracują nad zadowoleniem ponad 10 mln klientów.
Świadczymy nie tylko usługi z zakresu telefonii komórkowej. Oferujemy również usługi mobilne
z wykorzystaniem najnowszych technologii. Jako jedni z pierwszych udostępniamy na rynku 5G, dzięki której podążamy w kierunku nowej jakości -
bez ograniczeń komunikacyjnych. Dzięki kilkunastu Data Center, mamy możliwość zapewnienia całego spektrum usług ICT
a nasze usługi chmurowe, skutecznie wspierają ochronę przed dzisiejszymi cyberzagrożeniami.