W centrum naszej działalności znajdują się tysiące ludzi, których życie odmieniliśmy znajdując im nową pracę oraz wyjątkowa jakość usług, które świadczymy naszym klientom i kandydatom. Z dumą wyznaczamy standardy na rynku rekrutacyjnym, a dzięki naszemu wieloletniemu doświadczeniu połączonemu ze zrozumieniem osobistych motywacji, stwarzamy naszym kandydatom okazję do realizacji pełni ich potencjału.
Niezależnie od tego czy jesteś pracodawcą poszukującym członków swojego zespołu, czy kandydatem, który chce rozwinąć swoją karierę, Michael Page oferuje Ci zespół który zrozumie Twoje potrzeby.
Wraz z Page Executive i Page Outsourcing, Michael Page jest częścią PageGroup. Jesteśmy pewni, że nasza wiedza pomoże Ci osiągnąć Twoje cele – niezależnie od tego czy szukasz pracownika, czy też nowego miejsca pracy.
Skontaktuj się, aby dowiedzieć się więcej.
This challenging and independent role will be ideal for experienced Pricing Analyst who would like to join dynamic and international environment. The successful candidate will be participating in applying pricing strategies for Europe and will report directly to Strategic Pricing Manager EMEA.
Client Details
Our Client is an international company from production/B2B sales sector. For their developing structures we are looking to hire experienced candidate for the role of Strategic Pricing Analyst.
Description
- Analyze Special Price Requests to ensure key financial targets are achieved and sales team experiences strong support
- Identify & apply pricing strategies throughout product lifecycle
- Support yearly price increase process to ensure that list prices and pricing tools are developed to allow smooth transition for internal & external customers
- Develop and automate pricing tools for monitoring and reporting pricing KPI's on a monthly basis versus plan commitment
- Support product list prices management (regional and local), local pricing policies and escalation rules in line with global pricing policies & rules.
- Support European Strategic Pricing Manager with analyzing the profit potential of markets while coordinating with product management, finance and market research
- With Product Management, identify and control all cases where product price information needs to be updated and maintained during the overall product life cycle.
- Perform analysis to measure the impact of price changes in product. Determine the right value selling strategies to increase the customers willingness to pay.
- Provide business data, analysis and reporting on a regular basis
- Ensure customer price and discount management is done according to pricing policies and guidelines
- Ensure pricing compliance with the company values and legal requirements
Profile
- Over 4 years of working experience within Marketing, Finance or Pricing
- BS in Business, Marketing, Finance or related field
- Experience in working across multiple levels, functions and global
- Strong analytical and quantitative skills with an aptitude for detailed analysis
- Demonstrated ability to make independent decisions based on data (some incomplete) and analysis
- Ability to communicate complex pricing concepts effectively
- General understanding of financial and cost accounting practice
- Knowledge of SAP and Power BI will be a strong asset
- Very good Excel skills
Job Offer
- Attractive salary
- Private medical care
- Yearly bonus
i prześlij nam swoje CV lub profil LinkedIn.