Departament Zarządzania Strategicznego
poszukuje
Pracownika do pracy w Wydziale Wdrożenia Strategii i Kontrolingu
Miejsce pracy: Warszawa
Nr Ref.: DZS-WWSK
Do głównych zadań pracownika należeć będzie:
- opracowywanie i aktualizowanie Strategii, we współpracy z departamentami i jednostkami organizacyjnymi NBP, w tym określanie celów działania w perspektywie wieloletniej,
- prowadzenie bieżących analiz strategicznych dotyczących otoczenia i potencjału wewnętrznego NBP,
- opracowywanie i usprawnianie systemu zarządzania strategicznego, w tym organizacji przebiegu ogólnego procesu planowania strategicznego,
- kontroling procesu opracowania i wdrożenia planów operacyjnych / strategicznych oraz realizacji projektów przez departamenty i jednostki organizacyjne,
- bieżące monitorowanie realizacji celów strategicznych NBP,
- przygotowywanie analiz zgodności realizacji strategii, w tym identyfikowanie i monitorowanie odchyleń,
- utrzymywanie kontaktów roboczych z przedstawicielami innych banków centralnych, w zakresie zarządzania strategicznego,
- współpraca z innymi komórkami w zakresie zarządzania procesami oraz zarządzania projektami,
- współpraca przy monitorowaniu i usprawnianiu systemu zarządzania procesami w NBP,
- współpraca przy monitorowaniu i koordynacji realizacji projektów w NBP.
Wymagania formalne w stosunku do kandydata:
- wykształcenie wyższe, preferowane ekonomiczne lub w zakresie zarządzania,
- doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku, w dziale kontrolingu lub strategii w instytucji finansowej lub instytucji sektora publicznego,
- bardzo dobra znajomość zagadnień z zakresu kontrolingu, zarządzania procesami oraz zarządzania projektami,
- dobra znajomość arkuszy kalkulacyjnych — znajomość VBA będzie dodatkowym atutem.
Wymagania kompetencyjne w stosunku do kandydata:
- bardzo dobra znajomość języka angielskiego,
- umiejętność analitycznego myślenia i budowania wizerunku organizacji,
- elastyczność myślenia i dążenie do założonych rezultatów,
- komunikatywność, kreatywność oraz umiejętność współpracy,
- inicjatywa oraz umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów,
- wiedza na temat organizacji i funkcjonowania EBC/ESBC oraz znajomość międzynarodowych instytucji finansowych będzie dodatkowym atutem.