www.ipn.gov.pl
Pracownik w Referacie Finansowo-Księgowym
Miejsce pracy: Warszawa
Twój zakres obowiązków:
- przyjmowanie dokumentów podlegających ewidencji księgowej i zatwierdzanie ich pod względem formalno-rachunkowym;
- sprawdzenie czy dowód zawiera prawidłowy opis i zatwierdzenie pod względem merytorycznym;
- dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym oraz kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących tych operacji;
- nadzór oraz rozliczanie dochodów;
- księgowanie dokumentów dochodowych i wydatkowych w systemie informatycznym;
- sporządzanie ustawowych sprawozdań budżetowych, finansowych, statystycznych
- oraz analiz i kalkulacji na potrzeby zewnętrze i wewnętrzne jednostki;
- przygotowanie oraz realizacja płatności bankowych;
- nadzór nad rozrachunkami z kontrahentami z tytułu zobowiązań i należności;
- sporządzanie list płac, list zasiłkowych, list dotyczących ZFŚS, umów cywilnoprawnych;
- prowadzenie rozliczeń w związku z realizacją ustawy o pracowniczych planach kapitałowych;
- prowadzenie rozliczeń kosztów podróży służbowych krajowych i zagranicznych;
- prowadzenie kancelarii Referatu Finansowo – Księgowego;
- przygotowywanie dokumentów księgowych do archiwum z zakresu prowadzonego stanowiska – zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- wykonywanie innych zadań zleconych przez przełożonego.
Nasze wymagania:
- wykształcenie wyższe kierunkowe;
- minimum 2 – letnie doświadczenie zawodowe;
- znajomość ustaw: o rachunkowości, o finansach publicznych, o systemie ubezpieczeń społecznych, o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa, o podatku dochodowym od osób fizycznych, o pracowniczych planach kapitałowych
- biegła obsługa komputera w szczególności pakietu Office;
- umiejętność obsługi programów finansowo księgowych oraz płacowych;
- znajomość programów: NBE, Płatnik, TREZOR
- obywatelstwo polskie;
- korzystanie z pełni praw publicznych;
- niekaralność prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne ścigane z urzędu lub przestępstwo skarbowe;
- zdolności komunikacyjne w kontakcie bezpośrednim, telefonicznym i mailowym;
- umiejętność: pracy w zespole, pracy pod presją czasu;
- umiejętność korzystania z przepisów prawa;
- zdolności organizacyjne, umiejętność koordynowania kilku zadań jednocześnie.
Mile widziane
- znajomość programu Teta Constellation moduł Finanse i Księgowość oraz Płace;
- umiejętność sporządzania analiz danych statystycznych, tworzenia prognoz, zestawień, planów w oparciu o materiały źródłowe i przewidywane założenia;
- cechy osobowości, takie jak: analityczne myślenie, samodzielność, systematyczność, odpowiedzialność, skrupulatność, terminowość, rzetelność, konsekwencja w realizacji zadań;
- nieposzlakowana opinia, wysoka kultura osobista;
- gotowość do podnoszenia swoich kwalifikacji.