Ogłoszenie numer: 5417135, z dnia 2021-08-26
Zarząd Inwestycji Miejskich
ogłasza nabór na wolne urzędnicze stanowiska
Pracownik ds. przygotowania inwestycji
Miejsce pracy: Wrocław
Opis stanowiska
Kandydatem na wolne urzędnicze stanowisko może być osoba, która:
- posiada obywatelstwo polskie lub
- posiada obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium RP na zasadach określonych w art. 11 ust. 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1282),
- posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
- nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- cieszy się nieposzlakowaną opinią.
Wymagania
Wymagania niezbędne:
- wykształcenie wyższe minimum inżynieryjne, profil (specjalność): architektura, budownictwo lub inne pokrewne,
- minimum 3-letni staż pracy na stanowiskach związanych z przygotowaniem inwestycji budowlanych, w tym doświadczenie w przygotowaniu inwestycji budowlanych w zakresie:
- znajomości procesów inwestycyjnych w budownictwie,
- opiniowania możliwości realizacji inwestycji i uwarunkowań realizacyjnych,
- koordynacji inwestycji budowlanych,
- określania zakresów i warunków realizacji inwestycji,
- sprawdzania i oceny dokumentacji projektowej, koncepcji inwestycji,
- opracowywania materiałów graficznych (prezentacji) w programie PowerPoint,
- opracowywania wniosków o cele publiczne, warunków zabudowy,
- opracowywania programów funkcjonalno-użytkowych,
- współpracy z projektantami,
- bilansowania mediów,
- formułowania wniosków przetargowych (zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych),
- znajomości ustaw i rozporządzeń towarzyszących: Prawo budowlane, Prawo zamówień publicznych, ustawa o ochronie przyrody,
- znajomość obsługi komputera, programów biurowych pakietu MS Office, korzystania z Internetu.
Wymagania dodatkowe:
- uprawnienia budowlane do projektowania;
- w zakresie umiejętności zawodowych:
- dobra znajomość procesów inwestycyjnych w budownictwie przepisów ustawy Prawo budowlane i rozporządzeń, ustawy Prawo zamówień publicznych, trybów i postępowań administracyjnych w budownictwie,
- umiejętność koordynowania i organizowania pracy,
- umiejętność prowadzenia korespondencji służbowej;
- w zakresie predyspozycji osobowościowych:
- odpowiedzialność i rzetelność w wykonywaniu obowiązków,
- umiejętność podejmowania decyzji i samodzielność,
- komunikatywność, kreatywność,
- umiejętność pracy w zespole,
- odporność na stres.
Zakres podstawowych zadań i obowiązków służbowych na „Stanowisku ds. przygotowania inwestycji”:
- w zakresie prowadzenia spraw terenowo-prawnych dla zadań inwestycyjnych i remontowych:
- rozpoznanie miejsca i uwarunkowań realizacji inwestycji,
- ustalanie właścicieli i władających gruntami, pozyskiwanie danych z ewidencji gruntów z katastru miejskiego,
- uzyskiwanie prawa do dysponowania nieruchomością na cele budowlane,
- uzyskiwanie decyzji wyłączających grunty z produkcji rolnej,
- współdziałanie z jednostkami organizacyjnymi Gminy i komórkami organizacyjnymi Urzędu Miejskiego Wrocławia w zakresie podziału i wykupu działek,
- wszczynanie procedur podziału, scalania działek, regulacja stanu prawnego działek,
- współdziałanie z Działem Realizacji Inwestycji przy przekazywaniu terenu pod realizację inwestycji;
- w zakresie planowania i przygotowania inwestycji:
- współdziałanie z jednostkami organizacyjnymi Gminy i komórkami organizacyjnymi Urzędu Miejskiego Wrocławia w zakresie planowania i programowania inwestycji, koordynacji robót prowadzonych wspólnie,
- opiniowanie możliwości realizacji zadań/inwestycji, uwarunkowań, zakresu i kosztów,
- sporządzanie ideowych planów realizacji inwestycji, koncepcji programowych,
- uzyskiwanie decyzji o warunkach zabudowy, decyzji lokalizacji inwestycji celu publicznego, a dla obszarów objętych planem zagospodarowania przestrzennego wypisów i wyrysów z planu,
- uzyskiwanie technicznych warunków przyłączenia obiektu i zapewnienia dostawy mediów, kontrola aktualności twp i zawartych umów przyłączeniowych,
- uzyskiwanie opinii do planowanych zadań: DWKZ, MKZ, ZDiUM, WIM, ZZM, DZR, WWiE, WŚiR, WPS, WK, FORTUM, DSG, MPWiK i inne stosownie do specyfiki inwestycji, miejsca realizacji,
- uzyskiwanie decyzji: wyłączających grunty z produkcji rolnej, pozwolenia wodno-prawnego,
- uzyskiwanie zgód, dokumentów celem uzyskania prawa do dysponowania nieruchomością na cele budowlane oraz protokołów uzgodnień określających warunki realizacji inwestycji,
- sporządzanie danych do planu w zakresie rzeczowym i finansowym planowanych zadań/inwestycji i przekazywanie do Zespołu ds. Planowania w Dziale Zamówień Publicznych, Umów i Planowania,
- kontrola planów inwestycyjnych i zadaniowych ZIM, aktualizacja na bieżąco danych, przekazywanie informacji o zamierzeniach do Działu Zamówień Publicznych, Umów i Planowania/Działu Realizacji Inwestycji,
- udział w spotkaniach koordynacyjnych dotyczących przekazywania inwestycji i remontów do realizacji;
- w zakresie przygotowania dokumentacji i zadań do realizacji:
- ustalanie wartości zamówienia i przedkładanie do zatwierdzenia Dyrekcji ZIM,
- opracowywanie kosztorysów inwestorskich dla zamówień dotyczących opracowania dokumentacji projektowej, kalkulacji kosztów dla robót realizowanych w trybie projektuj i buduj,
- przygotowanie prezentacji z informacją o zadaniach planowanych do realizacji,
- wnioskowanie do Prezydenta Miasta o wyrażenie zgody na uruchomienie procedury wyboru wykonawcy dokumentacji, usług, robót,
- przygotowywanie wniosków do Działu Zamówień Publicznych, Umów i Planowania o przeprowadzenie konkursów, postępowań o zamówienia publiczne, zawarcie umów na opracowanie dokumentacji, realizację robót, usługi; kontrola aktualności założeń i kompletności ogłoszenia o przetargu oraz udział w pracach komisji przetargowych w zakresie zadań inwestycyjnych, remontowych oraz opracowań dokumentacji projektowej,
- udział w pracach Sądu Konkursowego, negocjacjach przeprowadzanych przez Dział Zamówień Publicznych, Umów i Planowania dot. zakresu, kosztów i terminu wykonania opracowań projektowych zlecanych w trybie art. 304-306 ustawy – Prawo zamówień publicznych, a także opracowań o wartości poniżej 130.000 zł,
- opracowywanie Programów Funkcjonalno-Użytkowych dla postępowań w trybie projektuj i buduj,
- ustalanie zakresu i kosztów opracowań projektowych, dodatkowych i uzupełniających, których konieczność wykonania pojawi się w trakcie opracowywania dokumentacji lub wykonawstwa robót – uzyskanie zgody Dyrektora Zarządu na ich zlecenie,
- organizowanie narad roboczych na etapie opracowywania dokumentacji projektowej z udziałem zainteresowanych stron i Działu Realizacji Inwestycji w celu uściślenia zakresu i standardów,
- kontrolowanie procesu projektowego, jego zgodności z zawartą umową i eliminacja zagrożeń terminowości i jakości wykonania zamówienia,
- przekazywanie biurom projektów zebranych materiałów i informacji niezbędnych do projektowania
i uszczegóławiających oczekiwania zamawiającego, - dbałość o kompleksowe ujmowanie zakresu zamówienia w opracowywanej dokumentacji projektowej i właściwą formę dokumentacji projektowych,
- współpraca z przyszłym użytkownikiem inwestycji w zakresie oczekiwań, standardów i warunków realizacji i eksploatacji inwestycji, uzyskiwanie pisemnej akceptacji rozwiązań projektowych,
- egzekwowanie od biur projektów oraz jednostek uzgadniających terminowego uzyskania opracowań i uzgodnień,
- sprawdzanie dokumentacji projektowej w zakresie formalno-prawnym, kompletności, zgodności z zamówieniem i przepisami, poprawnością rozwiązań, standardami i sytuacją w terenie,
- przekazywanie dokumentacji do Działu Realizacji Inwestycji, uzyskiwanie opinii do dokumentacji z ww. Działu,
- organizowanie posiedzeń Rady Technicznej ds. oceny dokumentacji – dla zadań i opracowań złożonych,
- egzekwowanie od biur projektów wykonania poprawienia i uzupełnienia dokumentacji,
- przeprowadzanie czynności odbioru dokumentacji projektowej i spisywanie protokołu zdawczo-odbiorczego,
- uzyskiwanie decyzji wyłączających grunty z produkcji rolnej, pozwoleń wodnoprawnych, pozwoleń na budowę, decyzji na wycinkę drzew, opinii i pozwoleń konserwatorskich, uzyskiwanie prawomocności ww. decyzji, kontrola ich aktualności i ważności,
- wnioskowanie o zabezpieczenie środków finansowych (do Działu Zamówień Publicznych, Umów i Planowania) o dokonanie płatności (do Działu Finansowo-Księgowego) wynikających z uzyskanych decyzji, zawartych umów przyłączeniowych, protokołów uzgodnień itp.,
- przekazywanie do Działu Realizacji Inwestycji pisemnej informacji nt. uwarunkowań dotyczących wprowadzanego do realizacji zadania – przed jego rozpoczęciem, wynikających z uzgodnień, dokumentacji – wykaz zawartych umów przyłączeniowych i istotne informacje oraz czynności, które należy wykonać przed i w trakcie realizacji zadania, uzyskane decyzje i obowiązki z nich wynikające,
- przekazywanie wykonawcom robót dokumentacji projektowej,
- zgłaszanie rozpoczęcia robót i rejestracja dzienników budów,
- prowadzenie korespondencji w zakresie powierzonych zadań,
- kontrola ważności i aktualności opracowanej dokumentacji oraz pozwoleń na budowę:
-
uzyskiwanie zaświadczenia o ostateczności decyzji PnB z określeniem dnia, w którym stała się ostateczna,
-
wnioskowanie o uruchomienie procedur przedłużenia ważności lub uruchomienia zadania (odpowiednio wcześnie przed upływem ważności dokumentacji, pozwoleń),
- wnioskowanie o naliczanie kar, zwalnianie zatrzymanych gwarancji, zabezpieczeń dotyczących umów koordynowanych przez Dział Przygotowania Inwestycji,
- przygotowanie danych do Protokołów Przejęcia Środków Trwałych, archiwizacja dokumentacji projektowej;
- znajomość i stosowanie wytycznych, standardów, prawa miejscowego i zarządzeń Prezydenta Wrocławia, w szczególności dotyczących:
- ochrony drzew i terenów zieleni,
- gospodarki wodami opadowymi – Katalog Dobrych Praktyk,
- dostępności i udogodnień dla osób z niepełnosprawnościami,
- standardów dróg, w tym Standardów planowania i projektowania ulic z uwzględnieniem zielono-niebieskiej infrastruktury,
- Eko wytycznych Departamentu Zrównoważonego rozwoju WWiE,
- wytycznych ZDiUM, CUI, MPWiK, ZGKiKM, ZZM;
- okresowe opracowanie zestawień tabelarycznych dotyczących (raz na pół roku):
- zrealizowanych wycinek i nasadzeń drzew, planowanych nasadzeń drzew i krzewów w najbliższych latach w ramach prowadzonych inwestycjach,
- projektowanych, realizowanych rozwiązań dot. OZE (pompy ciepła, fotowoltaika, inne),
- projektowanych, realizowanych rozwiązań dot. gospodarki wodami opadowymi,
- innych wg ustaleń i potrzeb,
- opiniowanie wniosków Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego oraz Funduszu Osiedlowego;
- weryfikacja zatrzymanych gwarancji należytego wykonania umowy,
- sporządzenie zestawień środków finansowych wynikających z uzyskanych decyzji dla prowadzonych inwestycji wraz terminem płatności i wymaganymi zobowiązaniami finansowymi w rozbiciu na lata, uwarunkowaniami dotyczącymi przeniesienia płatności dla:
- decyzji na wycinkę drzew,
- decyzji wyłączających grunty z produkcji rolnej,
- pozwoleń wodno-prawnych,
- inne czynności i zadania związane z procesem inwestycyjnym wynikające z przepisów prawa krajowego, prawa miejscowego, współpracy z gminnymi jednostkami oraz poleceń bezpośredniego przełożonego i Dyrekcji ZIM.
Prosimy o dopisanie klauzuli: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych w procesie rekrutacji.