Ogłoszenie numer: 2984669, z dnia 2020-01-15
Zarząd Inwestycji Miejskich
ogłasza nabór na wolne urzędnicze
„Stanowisko ds. przygotowania inwestycji”
Pracownik ds. przygotowania inwestycji
Miejsce pracy: Wrocław
Wymagania
Kandydatem na wolne urzędnicze stanowisko może być osoba, która:
- posiada obywatelstwo polskie lub
- posiada obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium RP na zasadach określonych w art. 11 ust. 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1282 z poźn. zm.),
- posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
- nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- cieszy się nieposzlakowaną opinią,
Wymagania niezbędne:
- posiada wykształcenie wyższe minimum inżynieryjne profil: budownictwo, architektura, urbanistyka lub pokrewne związane z inwestycjami budowlanymi,
- posiada minimum 2 letni staż pracy na stanowiskach związanych z przygotowaniem, prowadzeniem inwestycji budowlanych,
- posiada bardzo dobra znajomość obsługi komputera, programów biurowych pakietu MS Office, korzystania z Internetu.
Wymagania dodatkowe:
- w zakresie umiejętności zawodowych:
- umiejętność określania zakresów i warunków realizacji inwestycji,
- umiejętność opracowywania programów funkcjonalno-użytkowych,
- umiejętność opracowywania materiałów graficznych (prezentacji) w programie PowerPoint,
- umiejętność opracowywania wniosków o cele publiczne, warunków zabudowy,
- umiejętność współpracy z projektantami,
- umiejętność sprawdzania i oceny dokumentacji projektowej,
- umiejętność bilansowania mediów,
- umiejętność formułowania wniosków przetargowych (zgodnie z ustawą PZP),
- mile widziana praktyczna znajomość przepisów ustawy Prawo budowlane, ustawy Prawo zamówień publicznych oraz trybów i postępowań administracyjnych w budownictwie,
- dobra znajomość procesów inwestycyjnych w budownictwie,
- umiejętność czytania i analizy dokumentacji projektowej, mapy zasadniczej,
- umiejętność koordynowania i organizowania pracy, dokonywania niezbędnych uzgodnień i uzyskiwania pozwoleń zgodnie z przepisami Prawa Budowlanego,
- umiejętność prowadzenia korespondencji służbowej,
- w zakresie predyspozycji osobowościowych:
- odpowiedzialność i rzetelność w wykonywaniu obowiązków służbowych,
- umiejętność podejmowania decyzji i samodzielność,
- umiejętność pracy w zespole, otwartość,
- zdolność nadawania priorytetu sprawom ważnym,
- zdolność analitycznego myślenia,
- komunikatywność, kreatywność,
- odporność na stres.
Zakres podstawowych zadań i obowiązków służbowych na „Stanowisku ds. przygotowania inwestycji:
- W zakresie prowadzenia spraw terenowo-prawnych dla zadań inwestycyjnych i remontowych:
- rozpoznanie miejsca i uwarunkowań realizacji inwestycji,
- ustalanie właścicieli i władających gruntami, pozyskiwanie danych z ewidencji gruntów z katastru miejskiego,
- uzyskiwanie prawa do dysponowania nieruchomością na cele budowlane,
- współdziałanie z jednostkami organizacyjnymi Gminy i komórkami organizacyjnymi Urzędu Miejskiego Wrocławia w zakresie podziału i wykupu działek,
- wszczynanie procedur podziału, scalania działek, regulacja stanu prawnego działek,
- współdziałanie z Działem Realizacji Inwestycji przy przekazywaniu terenu pod realizację inwestycji;
- W zakresie planowania i przygotowania inwestycji:
- współdziałanie z jednostkami organizacyjnymi Gminy i komórkami organizacyjnymi Urzędu Miejskiego Wrocławia w zakresie planowania i programowania inwestycji, koordynacji robót prowadzonych wspólnie,
- opiniowanie możliwości realizacji zadań/inwestycji, uwarunkowań, zakresu i kosztów,
- sporządzanie ideowych planów realizacji inwestycji, koncepcji programowych
- uzyskiwanie decyzji o warunkach zabudowy, decyzji lokalizacji inwestycji celu publicznego, a dla obszarów objętych planem zagospodarowania przestrzennego wypisów i wyrysów z planu,
- uzyskiwanie technicznych warunków przyłączenia obiektu i zapewnienia dostawy mediów,; kontrola aktualności twp i zawartych umów przyłączeniowych,
- uzyskiwanie opinii do planowanych zadań: DWKZ, MKZ, ZDiUM, WIM, decyzji: odrolniającej, pozwolenia wodno-prawnego, uzyskiwanie zgód, dokumentów celem uzyskania prawa do dysponowania nieruchomością na cele budowlane, protokołów uzgodnień określających warunki realizacji inwestycji,
- sporządzanie danych do planu w zakresie rzeczowym i finansowym planowanych zadań/inwestycji i przekazywanie do Zespołu ds. Planowania w Dziale Zamówień Publicznych, Umów i Planowania,
- kontrola planów inwestycyjnych i zadaniowych ZIM, aktualizacja na bieżąco danych,
- udział w spotkaniach koordynacyjnych dotyczących przekazywania inwestycji i remontów do realizacji;
- W zakresie przygotowania dokumentacji i zadań do realizacji:
-
ustalanie wartości zamówienia i przedkładanie do zatwierdzenia Dyrekcji ZIM,
-
opracowywanie kosztorysów inwestorskich dla zamówień dotyczących opracowania dokumentacji projektowej, kalkulacji kosztów dla robót realizowanych w trybie projektuj i buduj,
-
przygotowanie na Kolegium Prezydenckie prezentacji z informacją o zadaniach planowanych do realizacji, których wartość przekracza 500.000 zł,
-
wnioskowanie do Prezydenta Miasta o wyrażenie zgody na uruchomienie procedury wyboru Wykonawcy dokumentacji, usług, robót,
-
przygotowywanie wniosków do Działu Zamówień Publicznych, Umów i Planowania o przeprowadzenie konkursów, postępowań o zamówienia publiczne, zawarcie umów na opracowanie dokumentacji, realizację robót, usługi; kontrola aktualności założeń i kompletności ogłoszenia o przetargu oraz udział w pracach komisji przetargowych w zakresie zadań inwestycyjnych, remontowych oraz opracowań dokumentacji projektowej,
-
udział w pracach Sądu Konkursowego, negocjacjach przeprowadzanych przez Dział Zamówień Publicznych, Umów i Planowania dot. zakresu, kosztów i terminu wykonania opracowań projektowych zlecanych w trybie art. 67 ust. 1 ustawy – Prawo zamówień publicznych, a także opracowań o wartości poniżej 30.000 euro,
-
opracowywanie Programów Funkcjonalno-Użytkowych dla postępowań w trybie projektuj i buduj,
-
ustalanie zakresu i kosztów opracowań projektowych, dodatkowych
i uzupełniających, których konieczność wykonania pojawi się w trakcie opracowywania dokumentacji lub wykonawstwa robót – uzyskanie zgody Dyrektora Zarządu na ich zlecenie, -
organizowanie narad roboczych na etapie opracowywania dokumentacji projektowej z udziałem zainteresowanych stron i Działu Realizacji Inwestycji
w celu uściślenia zakresu i standardów, -
kontrolowanie procesu projektowego, jego zgodności z zawartą umową
i eliminacja zagrożeń terminowości i jakości wykonania zamówienia, -
przekazywanie biurom projektów zebranych materiałów i informacji niezbędnych do projektowania i uszczegóławiających oczekiwania Zamawiającego,
-
dbałość o kompleksowe ujmowanie zakresu zamówienia w opracowywanej dokumentacji projektowej i właściwą formę dokumentacji projektowych,
-
współpraca z przyszłym użytkownikiem inwestycji w zakresie oczekiwań, standardów i warunków realizacji i eksploatacji inwestycji, uzyskiwanie pisemnej akceptacji rozwiązań projektowych,
-
egzekwowanie od biur projektów oraz jednostek uzgadniających terminowego uzyskania opracowań i uzgodnień,
-
sprawdzanie dokumentacji projektowej w zakresie formalno-prawnym, kompletności, zgodności z zamówieniem i przepisami, poprawnością rozwiązań, standardami i sytuacją w terenie,
-
przekazywanie dokumentacji do Działu Realizacji Inwestycji, uzyskiwanie opinii do dokumentacji z ww. Działu,
-
organizowanie posiedzeń Rady Technicznej ds. oceny dokumentacji – dla zadań
i opracowań złożonych, -
egzekwowanie od biur projektów wykonania poprawienia i uzupełnienia dokumentacji,
-
przeprowadzanie czynności odbioru dokumentacji projektowej i spisywanie protokołu zdawczo-odbiorczego,
-
uzyskiwanie decyzji odrolniajacych, pozwoleń wodnoprawnych, pozwoleń na budowę, decyzji na wycinkę drzew, decyzji konserwatorskich, zezwoleń konserwatorskich, uzyskiwanie prawomocności ww. decyzji, kontrola ich aktualności i ważności,
-
wnioskowanie o zabezpieczenie środków finansowych(do NZ) o dokonanie płatności (do NK) wynikających z uzyskanych decyzji, zawartych umów przyłączeniowych, protokołów uzgodnień itp.
-
przekazywanie do Działu Realizacji Inwestycji pisemnej informacji nt. uwarunkowań dotyczących wprowadzanego do realizacji zadania – przed jego rozpoczęciem, wynikających z uzgodnień, dokumentacji – wykaz zawartych umów przyłączeniowych i istotne informacje oraz czynności, które należy wykonać przed i w trakcie realizacji zadania, uzyskane decyzje i obowiązki z nich wynikające,
-
przekazywanie wykonawcom robót dokumentacji projektowej,
-
zgłaszanie rozpoczęcia robót i rejestracja dzienników budów,
-
prowadzenie korespondencji w zakresie powierzonych zadań,
-
kontrola ważności i aktualności opracowanej dokumentacji oraz pozwoleń na budowę – wyprzedzające wnioskowanie o uruchomienie procedur przedłużenia ważności lub uruchomienia zadania (odpowiednio wcześnie przed upływem ważności dokumentacji, pozwoleń),
-
wnioskowanie o naliczanie kar, zwalnianie zatrzymanych gwarancji, zabezpieczeń dotyczących umów koordynowanych przez Dział Przygotowania Inwestycji,
-
przygotowanie danych do PT, archiwizacja dokumentacji projektowej.
-