Ogłoszenie numer: 1845738, z dnia 2017-11-15
Zarząd Inwestycji Miejskich
ogłasza nabór na wolne urzędnicze
„Stanowisko ds. przygotowania inwestycji”
Pracownik ds. przygotowania inwestycji
Miejsce pracy: Wrocław
Opis stanowiska
Zakres podstawowych zadań i obowiązków służbowych na „Stanowisku ds. przygotowania inwestycji":
- W zakresie prowadzenia spraw terenowo-prawnych dla zadań inwestycyjnych i remontowych:
- rozpoznanie miejsca i uwarunkowań realizacji inwestycji,
- ustalanie właścicieli i władających gruntami,
- uzyskiwanie prawa do dysponowania nieruchomością na cele budowlane,
- współdziałanie z jednostkami organizacyjnymi Gminy i komórkami organizacyjnymi Urzędu Miejskiego Wrocławia w zakresie podziału i wykupu działek,
- wszczynanie procedur podziału, scalenia działek, regulacji stanu prawnego działek,
- współdziałanie z Działem Realizacji Inwestycji przy przekazywaniu terenu pod realizacje inwestycji;
- W zakresie planowania i przygotowania inwestycji:
- współdziałanie z jednostkami organizacyjnymi Gminy i komórkami organizacyjnymi Urzędu Miejskiego Wrocławia w zakresie planowania i programowania inwestycji, koordynacji robót prowadzonych wspólnie,
- uzyskiwanie decyzji o warunkach zabudowy, decyzji lokalizacji inwestycji celu publicznego, a dla obszarów objętych planem zagospodarowania przestrzennego wypisów i wyrysów z planu,
- uzyskiwanie technicznych warunków przyłączenia obiektu i zapewnienia dostawy mediów, kontrola aktualności twp i zawartych umów przyłączeniowych,
- sporządzanie danych do planu w zakresie rzeczowym i finansowym, przygotowywanych do realizacji inwestycji i przekazywanie ich do komórki planowania,
- kontrola planów inwestycyjnych i zadaniowych ZIM,
- udział w spotkaniach koordynacyjnych dotyczących przekazania inwestycji i remontów do realizacji;
- W zakresie przygotowania dokumentacji i zadań do realizacji:
- ustalanie wartości zamówienia i przedkładanie do zatwierdzenia Dyrekcji ZIM,
- opracowywanie kosztorysów inwestorskich dla zamówień dotyczących opracowania dokumentacji projektowej, kalkulacji kosztów dla robót realizowanych w trybie projektuj i buduj,
- przygotowanie na Kolegium Prezydenckie prezentacji z informacją o zadaniach planowanych do realizacji, których wartość przekracza 500. 000 zł,
- wnioskowanie do Prezydenta Miasta o wyrażenie zgody na uruchomienie procedury wyboru Wykonawcy dokumentacji, usług, robót,
- przygotowywanie wniosków do Działu Zamówień Publicznych, Umów i Planowania o przeprowadzenie konkursów, postępowań o zamówienia publiczne, zawarcie umów na opracowanie dokumentacji, realizację robót, usługi. Kontrola aktualności założeń i kompletności ogłoszenia o przetargu oraz udział w pracach komisji przetargowych w zakresie zadań inwestycyjnych, remontowych oraz opracowań dokumentacji projektowej,
- udział w pracach Sądu Konkursowego, negocjacjach przeprowadzanych przez Dział Zamówień Publicznych, Umów i Planowania dot. zakresu, kosztów i terminu wykonania opracowań projektowych zlecanych w trybie art. 67 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, a także opracowań o wartości poniżej 30.000 euro,
- opracowywanie Programów Funkcjonalno-Użytkowych dla postępowań w trybie projektuj i buduj,
- ustalanie zakresu i kosztów opracowań projektowych – dodatkowych i uzupełniających, których konieczność wykonania pojawi się w trakcie opracowywania dokumentacji lub wykonawstwa robót – uzyskanie zgody Dyrektora na ich zlecenie,
- organizowanie narad roboczych na etapie opracowania dokumentacji projektowej z udziałem zainteresowanych stron i Działu Realizacji Inwestycji, w celu uściślenia zakresu i standardów,
- kontrolowanie procesu projektowego, jego zgodności z zawartą umową i eliminacja zagrożeń terminowości i jakości wykonania zamówienia,
- przekazywanie biurom projektów zebranych materiałów i informacji niezbędnych do projektowania i uszczegóławiających oczekiwania Zamawiającego,
- dbałość o kompleksowe ujmowanie zakresu zamówienia w opracowywanej dokumentacji projektowej i właściwą formę prezentacji,
- współpraca z przyszłym użytkownikiem inwestycji w zakresie oczekiwań, standardów i warunków realizacji i eksploatacji inwestycji. Uzyskiwanie pisemnej akceptacji rozwiązań projektowych
- egzekwowanie od biur projektów oraz jednostek uzgadniających terminowego uzyskania opracowań i uzgodnień,
- sprawdzanie dokumentacji projektowej pod względem formalno-prawnym, kompletności, zgodności z zamówieniem i przepisami,
- przekazywanie dokumentacji do Działu Realizacji Inwestycji, uzyskiwanie opinii do dokumentacji z w/w działu,
- organizowanie posiedzeń Rady Technicznej ds. oceny dokumentacji – dla zadań i opracowań złożonych,
- egzekwowanie od biur projektów wykonania poprawienia i uzupełnienia dokumentacji,
- przeprowadzenie czynności odbioru dokumentacji projektowej i spisywanie protokołu zdawczo-odbiorczego,
- uzyskiwanie pozwoleń na budowę, decyzji na wycinkę drzew, zezwoleń konserwatorskich, uzyskiwanie prawomocności w/w decyzji, kontrola ich aktualności i ważności,
- wnioskowanie o dokonanie płatności wynikających z uzyskanych decyzji lub zawartych umów przyłączeniowych,
- przekazywanie do Działu Realizacji Inwestycji pisemnej informacji n/t uwarunkowań dotyczących wprowadzanego do realizacji zadania – przed jego rozpoczęciem, wynikających z uzgodnień, dokumentacji - wykaz zawartych umów przyłączeniowych i istotne informacje oraz czynności, które należy wykonać przed i w trakcie realizacji zadania,
- przekazywanie wykonawcom robót dokumentacji projektowej,
- zgłaszanie rozpoczęcia robót i rejestracja dzienników budów,
- prowadzenie korespondencji w zakresie powierzonych zadań,
- kontrola ważności i aktualności opracowanej dokumentacji oraz pozwoleń na budowę - wyprzedzające wnioskowanie o uruchomienie procedur przedłużenia ważności lub uruchomienia zadania – odpowiednio wcześnie przed upływem ważności dokumentacji, pozwoleń,
- wnioskowanie o naliczanie kar, zwalnianie zatrzymanych gwarancji, zabezpieczeń dotyczących umów koordynowanych przez Dział Przygotowania Inwestycji,
- archiwizacja dokumentacji projektowej.
Wymagania
Kandydatem na wolne urzędnicze stanowisko może być osoba, która:
- posiada obywatelstwo polskie lub
- posiada obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium RP na zasadach określonych w art. 11 ust. 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. 2016 r. poz. 902 z późn. zm. z poźn. zm.),
- posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
- nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- cieszy się nieposzlakowaną opinią,
- posiada stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wyżej określonym stanowisku,
Wymagania niezbędne:
- posiada wykształcenie wyższe inżynieryjne o profilu: budownictwo, architektura, urbanistyka lub pokrewne związane z budownictwem,
- posiada minimum 2-letni staż pracy na stanowiskach związanych z przygotowaniem, prowadzeniem inwestycji budowlanych,
- posiada praktyczną znajomość przepisów ustawy Prawo budowlane, ustawy Prawo zamówień publicznych oraz aktów wykonawczych do ustaw,
- posiada dobrą znajomość procesów inwestycyjnych w budownictwie,
- posiada dobrą znajomość trybów i postępowań administracyjnych w budownictwie,
- posiada umiejętność czytania i analizy dokumentacji projektowej, mapy zasadniczej,
- posiada umiejętność koordynowania i organizowania pracy, dokonywania niezbędnych uzgodnień i uzyskiwania pozwoleń zgodnie z przepisami Prawa Budowlanego,
- posiada umiejętność określania zakresów i warunków realizacji inwestycji,
- posiada umiejętność opracowywania programów funkcjonalno-użytkowych,
- posiada umiejętność opracowywania materiałów graficznych (prezentacji) w programie PowerPoint,
- posiada umiejętność opracowywania wniosków o cele publiczne,
- posiadanie doświadczenie we współpracy z Projektantami,
- posiada umiejętność sprawdzania i oceny dokumentacji projektowej,
- posiada umiejętność bilansowania mediów,
- posiada umiejętność formułowania wniosków przetargowych zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych,
- posiada bardzo dobra znajomość obsługi komputera, programów biurowych, korzystania z Internetu.
Wymagania dodatkowe:
- w zakresie umiejętności zawodowych:
- umiejętność prowadzenia korespondencji służbowej,
- mile widziana znajomość AutoCAD, PowerPoint,
-
w zakresie predyspozycji osobowościowych:
- odpowiedzialność i rzetelność w wykonywaniu obowiązków służbowych,
- umiejętność podejmowania decyzji i samodzielność,
- umiejętność pracy w zespole, otwartość,
- zdolność nadawania priorytetu sprawom ważnym,
- zdolność analitycznego myślenia,
- komunikatywność, kreatywność,
- odporność na stres.
Prosimy o dopisanie klauzuli: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych w procesie rekrutacji.