Ogłoszenie numer: 1156277, z dnia 2016-06-27
Zarząd Inwestycji Miejskich
ogłasza nabór na urzędnicze stanowisko:
Pracownik ds. przygotowania inwestycji
Miejsce pracy: Wrocław
Opis stanowiska
- UMOWA NA ZASTĘPSTWO
Wymagania
Kandydatem na urzędnicze stanowisko może być osoba, która:
- posiada obywatelstwo polskie lub posiada obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium RP na zasadach określonych w art. 11 ust. 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 1202 z poźn. zm.),
- posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
- nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- cieszy się nieposzlakowaną opinią,
- posiada stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wyżej określonym stanowisku.
Wymagania niezbędne:
- posiada wykształcenie minimum wyższe inżynieryjne o profilu drogowym,
- posiada doświadczenie w przygotowaniu, prowadzeniu inwestycji budowlanych,
- posiada praktyczną znajomość przepisów ustaw: Prawo budowlane, Prawo zamówień publicznych oraz aktów wykonawczych do ustaw,
- posiada dobrą znajomość procesów inwestycyjnych w budownictwie,
- posiada dobrą znajomość trybów i postępowań administracyjnych w budownictwie,
- posiada umiejętność czytania i analizy dokumentacji projektowej, mapy zasadniczej,
- posiada umiejętność koordynowania i organizowania pracy, dokonywania niezbędnych uzgodnień i uzyskiwania pozwoleń zgodnie z przepisami Prawa budowlanego,
- posiada bardzo dobra znajomość obsługi komputera, programów biurowych, korzystania z Internetu.
Wymagania dodatkowe:
- w zakresie umiejętności zawodowych:
- umiejętność prowadzenia korespondencji służbowej,
- mile widziana znajomość AutoCAD, PowerPoint;
- w zakresie predyspozycji osobowościowych:
- odpowiedzialność i rzetelność w wykonywaniu obowiązków służbowych,
- umiejętność podejmowania decyzji i samodzielność,
- umiejętność pracy w zespole, otwartość,
- zdolność nadawania priorytetu sprawom ważnym,
- zdolność analitycznego myślenia,
- komunikatywność, kreatywność,
- odporność na stres.
Zakres podstawowych zadań i obowiązków służbowych na „Stanowisku ds. przygotowania inwestycji:
- W zakresie prowadzenia spraw terenowo-prawnych dla zadań inwestycyjnych i remontowych:
- rozpoznanie miejsca i uwarunkowań realizacji inwestycji,
- ustalanie właścicieli i władających gruntami,
- uzyskiwanie prawa do dysponowania nieruchomością na cele budowlane,
- współdziałanie z jednostkami organizacyjnymi Gminy i komórkami organizacyjnymi Urzędu Miejskiego Wrocławia w zakresie podziału i wykupu działek,
- wszczynanie procedur podziału, scalenia działek, regulacji stanu prawnego działek,
- współdziałanie z Działem Realizacji Inwestycji przy przekazywaniu terenu pod realizacje inwestycji;
- W zakresie planowania i przygotowania inwestycji:
- współdziałanie z jednostkami organizacyjnymi Gminy i komórkami organizacyjnymi Urzędu Miejskiego Wrocławia w zakresie planowania i programowania inwestycji, koordynacji robót prowadzonych wspólnie,
- uzyskiwanie decyzji o warunkach zabudowy, decyzji lokalizacji inwestycji celu publicznego, a dla obszarów objętych planem zagospodarowania przestrzennego - wypisów i wyrysów z planu,
- uzyskiwanie technicznych warunków przyłączenia obiektu i zapewnienia dostawy mediów, kontrola aktualności twp i zawartych umów przyłączeniowych,
- sporządzanie danych do planu w zakresie rzeczowym i finansowym, przygotowywanych do realizacji inwestycji i przekazywanie ich do komórki planowania,
- kontrola planów inwestycyjnych i zadaniowych ZIM,
- udział w spotkaniach koordynacyjnych dotyczących przekazania inwestycji i remontów do realizacji;
- W zakresie przygotowania dokumentacji i zadań do realizacji:
- ustalanie wartości zamówienia i przedkładanie do zatwierdzenia Dyrekcji ZIM,
- opracowywanie kosztorysów inwestorskich dla zamówień dotyczących opracowania dokumentacji projektowej, kalkulacji kosztów dla robót realizowanych w trybie projektuj i buduj,
- przygotowanie na Kolegium Prezydenckie prezentacji z informacją o zadaniach planowanych do realizacji, których wartość przekracza 500.000 zł,
- wnioskowanie do Prezydenta Miasta o wyrażenie zgody na uruchomienie procedury wyboru Wykonawcy dokumentacji, usług, robót,
- przygotowywanie wniosków do Działu Zamówień Publicznych, Umów i Planowania o przeprowadzenie konkursów, postępowań o zamówienia publiczne, zawarcie umów na opracowanie dokumentacji, realizację robót, usługi; kontrola aktualności założeń i kompletności ogłoszenia o przetargu oraz udział w pracach komisji przetargowych w zakresie zadań inwestycyjnych, remontowych oraz opracowań dokumentacji projektowej,
- udział w pracach Sądu Konkursowego, negocjacjach przeprowadzanych przez Dział Zamówień Publicznych, Umów i Planowania dot. zakresu, kosztów i terminu wykonania opracowań projektowych zlecanych w trybie art. 67 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, a także opracowań o wartości poniżej 30.000 euro,
- opracowywanie Programów Funkcjonalno-Użytkowych dla postępowań w trybie projektuj i buduj,
- ustalanie zakresu i kosztów opracowań projektowych – dodatkowych i uzupełniających, których konieczność wykonania pojawi się w trakcie opracowywania dokumentacji lub wykonawstwa robót – uzyskanie zgody Dyrektora na ich zlecenie,
- organizowanie narad roboczych na etapie opracowania dokumentacji projektowej z udziałem zainteresowanych stron i Działu Realizacji Inwestycji, w celu uściślenia zakresu i standardów,
- kontrolowanie procesu projektowego, jego zgodności z zawartą umową i eliminacja zagrożeń terminowości i jakości wykonania zamówienia,
- przekazywanie biurom projektów zebranych materiałów i informacji niezbędnych do projektowania i uszczegóławiających oczekiwania Zamawiającego,
- dbałość o kompleksowe ujmowanie zakresu zamówienia w opracowywanej dokumentacji projektowej i właściwą formę prezentacji,
- współpraca z przyszłym użytkownikiem inwestycji w zakresie oczekiwań, standardów i warunków realizacji i eksploatacji inwestycji; uzyskiwanie pisemnej akceptacji rozwiązań projektowych,
- egzekwowanie od biur projektów oraz jednostek uzgadniających terminowego uzyskania opracowań i uzgodnień,
- sprawdzanie dokumentacji projektowej pod względem formalno-prawnym, kompletności, zgodności z zamówieniem i przepisami,
- przekazywanie dokumentacji do Działu Realizacji Inwestycji, uzyskiwanie opinii do dokumentacji z ww. Działu,
- organizowanie posiedzeń Rady Technicznej ds. oceny dokumentacji – dla zadań i opracowań złożonych,
- egzekwowanie od biur projektów wykonania poprawienia i uzupełnienia dokumentacji,
- przeprowadzenie czynności odbioru dokumentacji projektowej i spisywanie protokołu zdawczo-odbiorczego,
- uzyskiwanie pozwoleń na budowę, decyzji na wycinkę drzew, zezwoleń konserwatorskich, uzyskiwanie prawomocności ww. decyzji, kontrola ich aktualności i ważności,
- wnioskowanie o dokonanie płatności wynikających z uzyskanych decyzji lub zawartych umów przyłączeniowych,
- przekazywanie do Działu Realizacji Inwestycji pisemnej informacji nt. uwarunkowań dotyczących wprowadzanego do realizacji zadania – przed jego rozpoczęciem, wynikających z uzgodnień, dokumentacji - wykaz zawartych umów przyłączeniowych i istotne informacje oraz czynności, które należy wykonać przed i w trakcie realizacji zadania,
- przekazywanie wykonawcom robót dokumentacji projektowej,
- zgłaszanie rozpoczęcia robót i rejestracja dzienników budów,
- prowadzenie korespondencji w zakresie powierzonych zadań,
- kontrola ważności i aktualności opracowanej dokumentacji oraz pozwoleń na budowę - wyprzedzające wnioskowanie o uruchomienie procedur przedłużenia ważności lub uruchomienia zadania – odpowiednio wcześnie przed upływem ważności dokumentacji, pozwoleń,
- wnioskowanie o naliczanie kar, zwalnianie zatrzymanych gwarancji, zabezpieczeń dotyczących umów koordynowanych przez Dział Przygotowania Inwestycji,
- archiwizacja dokumentacji projektowej.
Informacje o warunkach pracy na stanowisku ds. przygotowania inwestycji
- Pracownik będzie wykonywał pracę biurową przy komputerze w siedzibie pracodawcy oraz w miejscach przygotowywanych inwestycji na terenie Gminy Wrocław.
Prosimy o dopisanie klauzuli: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych w procesie rekrutacji.