Burmistrz Miasta Luboń
ogłasza nabór kandydatów na stanowisko urzędnicze:
do spraw gospodarki odpadami,
w wymiarze pełnego etatu w Wydziale Spraw Komunalnych
Urzędu Miasta Luboń.
Pracownik ds. gospodarki odpadami
Miejsce pracy: Luboń
Zakres zadań:
- Nadzór nad prowadzeniem gospodarki odpadami komunalnymi przez mieszkańców (kontrola selektywnej zbiórki odpadów, kompostowania odpadów, itp.) oraz nad realizacją zadań powierzonych podmiotom odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości - wizje lokalne w terenie,
- Stała aktualizacja bazy danych rejestru wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych i „mieszanych“ objętych systemem gospodarki odpadami komunalnymi, ustalanie podmiotów zobowiązanych, prowadzenie postępowań administracyjnych, sporządzanie decyzji o wymiarze opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, naliczanie podwyższonej opłaty mieszkańcom nie przestrzegającym zasad selektywnej zbiórki odpadów,
- Kontrola spełnienia obowiązku podpisania umów na wywóz odpadów przez przedsiębiorców.
- Bieżąca obsługa interesantów,
- Prowadzenie postępowań w zakresie usuwania odpadów komunalnych z miejsc nieprzeznaczonych do ich składowania i magazynowania,
- Prowadzenie rejestru działalności regulowanej,
- Prowadzenie kampanii edukacyjno-informacyjnych wśród mieszkańców w zakresie prawidłowego gospodarowania odpadami komunalnymi,
- Współudział w opracowaniu niezbędnych dokumentów, projektów uchwał i innych aktów prawa miejscowego wymaganych ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz stała ich weryfikacja,
- Przygotowanie oraz przedkładanie odpowiednim organom przewidzianych prawem sprawozdań, informacji i analiz dotyczących gospodarowania odpadami komunalnymi,
- Prowadzenie postępowań związanych z egzekucją administracyjną z zakresu gospodarki odpadami (wystawianie tytułów wykonawczych do Urzędu Skarbowego),
- Współpraca z wydziałami Urzędu, jednostkami organizacyjnymi Miasta w zakresie realizowanych zadań.
Kandydat powinien spełniać następujące wymagania związane ze stanowiskiem:
a) Niezbędne:
- Wykształcenie wyższe,
- Obywatelstwo polskie,
- Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- Posiadanie nieposzlakowanej opinii,
- Doświadczenie zawodowe – minimum 1 rok stażu pracy,
- Znajomość przepisów z zakresu: ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, ustawy o samorządzie gminnym,
- Bardzo dobra obsługa komputera (Microsoft Office, środowisko Windows), urządzeń biurowych,
- Posiadanie prawa jazdy kat. B (czynny kierowca).
b) Dodatkowe:
- Wykształcenie wyższe z zakresu: ochrona środowiska, gospodarka przestrzenna, administracja,
- Znajomość przepisów ustawy Ordynacja podatkowa, ustawy o odpadach, ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
- Umiejętność współdziałania w zespole, systematyczność, samodzielność,
- Cierpliwość, odporność na stres, uczynność, dyspozycyjność.
- Umiejętność analizowania pism i dokumentów prawniczych.
Warunki pracy na stanowisku pracy:
- Praca w wymiarze pełnego etatu, na czas nieokreślony,
- Praca w pozycji siedzącej, wymagającej szczególnej koncentracji,
- Praca w budynku nieprzystosowanym do potrzeb osoby niepełnosprawnej, wymagająca wyjść w teren,
- Praca w zespole i w warunkach stresu,
- Praca wymagająca znajomości przepisów prawa, w tym określonych w pkt. II oraz m.in. ustawy o pracownikach samorządowych, instrukcji kancelaryjnej,
- Wynagrodzenie zasadnicze od 3 300,00 zł do 3 700,00 zł brutto.