Praca.pl Poradniki Temat dnia
Szukamy do e-reklamy

Szukamy do e-reklamy

 
Szukamy do e-reklamy

W Polsce nie ma jeszcze wykrystalizowanej grupy specjalistów od reklamy
internetowej. Ta nisza sprawia, że pracę o w tym zawodzie mogą się ubiegać reprezentanci innych branż.

Tworzenie reklamowej kampanii internetowej jest co najmniej tak samo trudne jak w mediach tradycyjnych: prasie, radiu czy telewizji. Jednak specjalistów z tej branży jest znacznie mniej, a rynek zaczyna być coraz potężniejszy. W ostatnich latach średni wzrost wynosił nakładów na polską reklamę w sieci wynosił 50% rocznie.

- Trzeba przyznać, że reklama internetowa jest przedsięwzięciem dość trudnym do zaplanowania. W fazie planów należy się bowiem zastanowić nie tylko nad doborem stron, na których pojawi się reklama (wybór znaczenie większy niż spośród stacji telewizyjnych czy radiowych), jak i nad formą dotarcia do odbiorcy. Jeśli chodzi o dobór stron to trzeba się zastanowić czy wybieramy małe serwisy tematyczne (mniejszy zasięg), czy też pakiety tematyczne (większy zasięg). Z drugiej strony mamy formy dotarcia. Tutaj trzeba wziąć pod uwagę zarówno najbardziej standardowe kampanie, jak i bardziej skomplikowane formy reklamy: sponsoring czy konkurs promujący produkt - ocenia Mikołaj Radzik z agencji Smart z Katowice.

W tym gąszczu nowości musi sobie poradzić coraz częściej poszukiwany specjalista od reklamy internetowej. Taki doradca musi umieć przedstawić klientowi wady i zalety najczęściej stosowanych modeli emisji: ROS (run on site, czyli reklama w obrębie jednej witryny), ROC (run on category, czyli w obrębie serwisów o określonej tematyce) i RON (run on net, czyli w obrębie całej sieci).

Do tego trzeba zaproponować najbardziej efektywny system rozliczeń. Obecnie stosowane są cztery podstawowe: CPM (lub CPT), czyli Cost per Mille (lub Cost per Tousand) - opłata za ilość wyświetleń (liczbę emisji), FF czyli Flat Fee - opłata za czas emisji, CPC czyli Cost per Click - opłata za liczbę kliknięć oraz CPA czyli Cost per Action - opłata za liczbę wykonanych akcji (np. rejestracji lub wysłania zapytania).

- To może brzmi skomplikowanie, ale dla osób zajmujących się siecią jest bułką z masłem. Ważne jest to, że w świecie reklamy nie ma jeszcze wykrystalizowanej grupy handlowców internetowych. To stwarza szanse dla
specjalistów z innych branż, bo dziś do tego zawodu potrzebni są ludzie dysponujący podstawową wiedzą o rynku (portali, sieci reklamowe), znajomością języka angielskiego, a przede wszystkim - chęcią uczenia się. Jako, że nie mamy tu jeszcze kanonów, to każdy kreatywny pomysł jest w cenie - dodaje Radzik.

 

 

14.04.2008

Więcej artykułów "Temat dnia"

Polecane oferty

  • Specjalista / Specjalistka ds. Obsługi klienta z językiem niemieckim

    Foundever   Gdańsk    praca zdalna   dziś wygasa
    specjalista junior / mid  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Do twoich zadań należeć będzie: Obsługa klienta poprzez email, chat, połączenia telefoniczne. Dążenie do osiągania wyznaczonych przez managerów wskaźników zadowolenia klientów. Zaangażowanie i zrozumienie problemów klienta aby jak najlepiej mu pomóc.
  • Doradca klienta (język polski)

    Concentrix   Katowice, Global Office Park    praca stacjonarna
    specjalista mid / junior  umowa zlecenie  pełny etat / część etatu / tymczasowa/dodatkowa   31,17 zł brutto/godz.  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Obsługa klientów popularnej marki odzieżowej oraz utrzymywanie najwyższej jakości obsługi klienta zgodnej ze standardami projektu; Efektywny kontakt z klientem poprzez telefon, e-mail, social media, live chat. W niedzielę mamy przerwę od telefonów, obsługujemy tylko chat :) Pozytywne,...
  • Specjalista ds. obsługi klienta w języku polskim

    Concentrix   Katowice, Global Office Park    praca stacjonarna
    specjalista mid / junior  umowa zlecenie  pełny etat / część etatu / tymczasowa/dodatkowa   31,17 zł brutto/godz.  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Obsługa klientów popularnej marki odzieżowej oraz utrzymywanie najwyższej jakości obsługi klienta zgodnej ze standardami projektu; Efektywny kontakt z klientem poprzez telefon, e-mail, social media, live chat. W niedzielę mamy przerwę od telefonów, obsługujemy tylko chat :) Pozytywne,...
  • Pielęgniarka / Pielęgniarz

    LUX MED Sp. z o.o.   Nowa Sól, ul. Inżynierska 8    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  część etatu
    1 godz.
    Praca w Centrum Medycznym LUX MED zlokalizowanym przy ul. Inżynierskiej 8 w Nowej Soli. Nasze oczekiwania wobec Ciebie:​ wykształcenie min. średnie medyczne - preferowane ukończone studia licencjackie/magisterskie na kierunku pielęgniarstwo; aktualne prawo wykonywania zawodu; mile widziane...
  • Konsultant / Konsultantka Infolinii

    LUX MED Sp. z o.o.   Warszawa, Aleje Jerozolimske 94​    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę / zlecenie  pełny etat
    1 godz.
    Praca w wewnętrznym Call Center firmy LUX MED Sp. z o.o. które znajduje się przy Alejach Jerozolimskich 94​ w Warszawie. Twoją rolą będzie: telefoniczna obsługa Pacjentów Grupy LUX MED, umawianie Pacjentów na konsultacje i badania, informowanie o usługach i cenniku.
  • Specjalista ds. handlu ze znajomością języka niemieckiego lub angielskiego

    MOBI Sp. z o.o.   Wrocław    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę
    1 godz.
    Oczekujemy: Bardzo dobrej znajomości języka niemieckiego lub angielskiego; Mile widziana znajomość innego języka obcego.

Najnowsze artykuły

Wczasy pod gruszą – zasady, warunki, kwota, wniosek

Wczasy pod gruszą – zasady, warunki, kwota, wniosek

Wynagrodzenie za urlop to nie wszystko! Pracownicy mogą również otrzymać dofinansowanie do wypoczynku z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, czyli popularne „wczasy pod gruszą”. Te, choć brzmią jak relikt przeszłości, nadal są powszechne w wielu firmach. Powszechnie bywają także mylone ze świadczeniem urlopowym. Czym różnią się obie formy dofinansowania i jak z nich skorzystać?

List motywacyjny – schemat i struktura

List motywacyjny – schemat i struktura

Nie jest już tak często stosowany jak niegdyś, jednak list motywacyjny pozostaje jednym z podstawowych dokumentów rekrutacyjnych i warto umieć go napisać. Co więcej, gdy o stanowisko walczą kandydaci o zbliżonych kwalifikacjach, to właśnie ciekawy list może przesądzić o sukcesie w rekrutacji. Sprawdź, co powinno znaleźć się w każdym akapicie listu motywacyjnego oraz uniknij typowych błędów.

Kłamanie w CV – co grozi za kłamstwo w CV?

Kłamanie w CV – co grozi za kłamstwo w CV?

Podczas przeglądania ogłoszeń nagle udało Ci się trafić na jedną lub kilka propozycji, które wydają się być dla Ciebie idealne. Jest tylko jedna przeszkoda. Wskazane przez pracodawców wymagania są wyższe niż Twoje kwalifikacje. Stajesz przed dylematem – czy dopuścić się kłamstwa w CV? Badania pokazują, że wiele osób w takim przypadku wybierze oszustwo, ignorując grożące za nie konsekwencje.

Praca sezonowa – definicja, podatki, umowa

Praca sezonowa – definicja, podatki, umowa

Dla jednych lato oznacza urlop i wypoczynek, dla innych to okres wzmożonej aktywności zawodowej. Wielu Polaków wykorzystuje gorące miesiace na podreperowanie domowego budżetu w ramach pracy sezonowej: przy zbiorach owoców i warzyw, żniwach, a także w obsłudze turystycznej i gastronomicznej. Zanim zatrudnisz się sezonowo, poznaj swoje prawa pracownicze oraz obowiązki podatkowe.

Rozpraszacze w pracy – jakie warto wyeliminować? Jak to zrobić?

Rozpraszacze w pracy – jakie warto wyeliminować? Jak to zrobić?

Smartfon z dostępem do internetu, a więc ulubonych social mediów i aplikacji, to jeden z największych rozpraszaczy odrywających nas od pracy. Wiele osób czuje przymus sięgania do telefonu nawet kilkadziesiąt razy w ciągu godziny. 15 lipca, w Światowy Dzień Bez Telefonu Komórkowego, zachęcamy do odłożenia na bok smartfona oraz refleksji nad największymi wrogami naszej koncentracji. 

Temperatura w miejscu pracy a BHP

Temperatura w miejscu pracy a BHP

Czy upały mogą być uzasadnieniem przerwania pracy i opuszczenia stanowiska? Czy szef ma obowiązek skrócić godziny pracy, gdy temperatura powietrza przekracza 30℃? A co z klimatyzacją, wiatrakami i zimnymi napojami – czy są one obowiązkowe? Każdego lata wracają pytania dotyczące temperatury w pracy i przepisów bhp. Wyjaśniamy, jakie są obowiązki pracodawcy, a co zależy od jego dobrej woli.